Ik snap niet hoe iedereen allerlei butsen op een horloge weet te krijgen. Ik ben zuinig op mijn horloges!
ļø
Dat dacht ik ook, totdat ik op een onvoorzien moment ongeveer de foutste apres-ski avond van mān leven in Oostenrijk te pakken hadā¦
De volgende ochtend in paniek het nachtkastje checkte en er achter kwam dat de Milgauss er nog lag. Gelukkig⦠maar wel met een buts.
Mooie herinnering aan een fantastische avond.
Er moest wel een link met horloges zijn
Eerst zien, dan geloven
Ik zag het ook, maar was het niet, ga veel voorzichtiger om met nieuwe spullen
Doet me denken aan dat Bijbelse verhaal waar de Israƫlieten 2x40 jaar door de woestijn moesten struinen. Maar dat hun schoeisel, kleding en horloges niet versleten. Hmmm wonderbaarlijk.
Ehhh⦠wie schrijft die meuk?
Ojaa dat over die horloges staat niet in de Bijbel.
Dit verhaal staat overigens in Deuteronomium 29:5
Maar goed, wat wil je met een forumlid die jarenlang theologie heeft gestudeerd en boekenkasten vol heeft staan met literatuurā¦
Tolkien van 2000 jaar geleden.
Literatuur?
Sprookjesboeken
Bitchslappen. Of was het een retorische vraag?
Haha kidding. To each his own!
Gok dat je het cynisch bedoeld. Maar ik denk dat je boeken over antieke talen, historie, geografie, geschriften, etc niet zo moet afschrijven. Het is en blijft iets waar wij vandaag de dag nog met onze maatschappij op bouwen. Onze omgangsvormen, normen, waarden en tradities zijn niet uit de lucht gevallen.
Was idd een beetje cynisch bedoeld ja.
Sommige oude geschriften hebben idd historische waarde e.d. Ik snap alleen nooit zo dat hele volkeren hun hele leven ophangen/inrichten adhv een paar āsprookjesā oude boeken/ verhalen.
Het heeft daarmee hetzelfde nut gebracht als sprookjesboeken. Niet om het helemaal over een kam te scheren, maar beide hadden het nut bepaalde normen en waarden over te brengen. Bijvoorbeeld roodkapje; goed luisteren naar je ouders. Roodkapje ging (ondanks de raad van haar moeder) van het pad, kwam de wolf tegen wat resulteerde dat ze werd opgegeten. Assepoester had een band met haar moeder in het hiernamaals.
Fantastisch!
Han, vooral op trein- en metrostations moet je oppassen. Het metaalstof van de sporen zit in microscopisch kleine deeltjes in de lucht, en je weet wat metaalstof kan doen met een horlogeā¦