Denk dat dit mijn eindbaas is. Focus me nu meer op zo snel mogelijk stoppen met werk. Daar hoef ik geen eens miljonair voor te zijn. Vrije tijd is heilig. Zat volop in de ratrace. Corona heeft me een hele andere kijk op het leven gegeven.
Same here! Ik ben nog te jong om met vervroegd pensioen te gaan, maar ik heb wel mijn oude baan opgezegd en besloten om even een sabbatical te nemen tot aan het nieuwe jaar. Ik ben ook verhuisd naar de andere kant van het land dus alle puzzelstukjes vielen mooi in elkaar om er even tussenuit te knijpen. In het nieuwe jaar ga ik op zoek naar een nieuwe baan.
En in de tussentijd ben ik lekker aan het genieten. Lekker veel op de Veluwe wandelen en hardlopen, wellicht nog met vriendinlief even weg en heb me zelf even verwend: iPad gekocht zodat ik HF op een groter scherm kan ervaren en heb mezelf op een Tudor BB58 getrakteerd.
Dus ga er inderdaad voor! Vrije tijd is inderdaad heel belangrijk! Werken is bijzaak en een ratrace is idioterie.
Bestaat er iets als een eindbazenhorloge? OK, ik snap het dat je op een gegeven moment het ultieme droomhorloge gevonden hebt maar sla je daarmee het boek definitief dicht?
Ook met je holy grail aan je pols blijf je, zolang je je hier op het forum begeeft, blootgesteld aan nieuwe prikkels zoals klokjes nóg mooier, interessanter of begerenswaardiger dan de jouwe.
Ik zou zeggen het spel uitgespeeld voor zolang het duurt…
Mooi wat er allemaal voorbij komt en dat het voor iedereen anders is .
Voor mij ook, de term “eindbazen horloge” zou ik niet kiezen maar voor mij zou het een mooi all-rounder zijn mijn iwc aquarimer of bb58 perfecte horloges voor elke dag
Eindbazenhorloge…met zoveel moois op de markt een bijna onmogelijk streven? Ik geniet nog vol van het ‘kopen, dragen, houden-of-verkopen’ proces. Als ik wat zou moeten noemen: datejust op prachtig leer, maar dat kan volgende maand weer wat anders zijn…
“het spel” waar je het over hebt gaat voor mij over (1) leren en ontwikkelen, kennis opdoen. En (2) de jacht op dat ene unieke stuk, dat horloge wat niet te vinden is, dat horloge dat je niet meer kunt vervangen als je het ooit zou verkopen.
Zelf heeft dit mij bij vintage gebracht. En omdat ik nooit uitgeleerd ben en er altijd weer een uniek horloge voorbij komt, speel ik het spel nooit uit.