, treffende foto!
Hesalite inderdaad.
En je hebt gelijk, blijft veel geld voor een horloge.
Potdikke wat een vette Ranger!
Dat is voor mij ook echt de mooiste. Dat wordt flink sparen, want hij staat wel op mijn verlanglijstje
Ja wat is het spel uitspelen…
Als ik er naar kijk, als ik mijn laatste adem uitblaas hoeft is er maar één horloge wat ik dan zou willen hebben… en die heb ik gelukkig al.
Mijn Sea-Dweller 16600. Niet zozeer omdat het een Rolex is, erg bijzonder is, of een bepaalde (financiële) waarde heeft. Maar omdat het ‘mijn’ horloge is, en mijn eerste ‘echte’ horloge. We hebben samen veel meegemaakt, en bij belangrijke momenten in mijn leven doe ik deze altijd om. Als ik er naar kijk, komen mooie herinneringen weer boven drijven.
Dus voor mij is het meer een ‘emotionele’ waarde wat het voor mij het einddoel maakt, dan alle andere zaken.
Er zullen ongetwijfeld meer horloges komen, en weer weggaan. Maar dat is spielerei, hobby. Deze is een deel van mijn leven.
En zoals al eerder in deze thread genoemd. Ik heb mooie spulletjes altijd leuk gevonden, horloge, hifi etc. Maar ik heb ook het geluk gehad een aantal jaar rond de wereld te zwerven en leuke dingen mee te maken. DIe ervaringen, avonturen, zijn allemaal veel waardevoller dan welk horloge of ander spulletje dan ook.
Voor mij was het dat, voor een ander een relatie, familie. Horloges zijn leuk, maar dat zijn de echt mooie dingen.
Eerst en vooral proficiat @anon53002072EV! Leuke keuze!
Ik heb dit voor met de blauwe bb58. Sinds ik die heb, draag ik amper nog iets anders, intussen toch al anderhalf jaar. Ik kijk nog graag, maar kom niet meer aan kopen toe.
Past met wat ik ervaar met de bb58. Niet duur, makkelijk te dragen en te combineren.
Mooi gezegd.
Herkenbaar, ook al voelt het voor mij als een eeuwigheid geleden.
Niemand die dat suggereerde, uiteraard. Of, nou ja, niemand, ik niet. Ik had iets veelzeggenders verwacht, da’s niet hetzelfde als duur of onbereikbaar. Integendeel. Een Timex Snoopy kan soms meer zeggen dan een Patek.
Ik heb zo het vermoeden dat het ook hier zo zal vergaan. Ik pak iedere dag weer de BB58. Vandaag moest ik mezelf “dwingen” om eens een ander horloge te pakken
Hans, oude hype-koning! Gefeliciteerd met je NA!
Het anticlimactische gevoel wat @Fate_Amenable_To_Change omschrijft, voert bij mij ook wel de boventoon. Echter is dat ook weer een super onzinnig gevoel want net zoals schoonheid, ligt het ‘eindbazen gevoel’ natuurlijk ook ‘in the eyes of the beholder’.
Dus wie zijn wij als veeleisend HF-leger, om hier iets van te vinden?
Was een PP Nautilus 5811 een betere eindbaas geweest of juist een Timex Snoopy uit 1985 waar Hans zijn eerste stappen mee de basisschool inzette?
Ik filosofeer wel even door maar mijn voorlopige conclusie is dat ik vooral blij mag zijn met een mede HF’er die een zeldzaam gevoel van tevredenheid ervaart over zijn collectie, want zo ver ben ik nog lang niet…
Hier gelukkig ook niet, tijd en wensen zat voordat ik definitief settle met mijn collectie en eindbazen horloge, eerst lekker van alles proberen eigenlijk toch net als met vrouwen
Dit dus!
Overtuigd gevoel zelfs.
Mijn 3 pilaren
Mijn grote liefde
Met daarnaast uiteraard nog enkele voor mij prachtstukken om te wisselen.
Toch nog altijd 15 stuks, en niet de minste. Voor mijn gevoel had je enorm uitgedund dit jaar.
Moet er nog iets uit nu? Heb je een max?
Dit is de max… Dit is mijn ultieme collectie.
Vandaar het verhaal “eindbaas”
29 zijn er gegaan 🫣
29? Tsjeemig. Goed gedaan .
Een pracht collectie heb je nu
Mijn dank ia groots.
Het is echt mijn beste ik collectie.
Na al het kopen kopen kopen is dit wat er voor mij echt bovenuit stijgt en dus uiteindelijk gebleven is.
Beter gaat het voor mij niet worden.
Er is altijd 1 maar uiteraard …
De CWC…vind m echt vet, maar nog steeds twijfel of ik de Hamilton Khaki Field die gegaan is niet beter had kunnen houden ipv deze .
Dus er is een kleine kans nog op een ratificatie , de CWC eruit en een Hamilton erin.
Here we go again
Uitgespeeld ben je nooit, behalve als de hobby interesse afneemt.
Noem het wat je wilt. Eindbaas, uitgespeeld etc etc. Er komt altijd weer iets leuks op je pad en dan begin je weer opnieuw.
Zou t…🫣…
#help