Het zal toch niet waar zijn ? Later kunnen wij verhalen over horloges die amper te koop waren, en onmiddellijk met grote winst konden worden doorverkocht. De klad zat er bij de industrie al aardig in bij de introductie van het kwarts uurwerk. Veel merken hebben dat niet overleefd. Maar nu is er weer wat aan de hand: de smart watch. Ik zie ze steeds vaker opduiken, is dit een mode gril?
https://www.ad.nl/tech/dit-is-waarom-smartwatches-steeds-populairder-worden~aec928ee/
Topics aanmaken omdat je 1ste topic van 15 minuten geleden niet genoeg aanzet heeft.
Een nieuwe trend? Of n hip mode ding?
Mag iets subtieler m.i als je wil stijgen.
Hendrik wil weer TL-2 worden, laat hem toch
Ik heb al jaren een Apple watch en vindt het een prima aanvulling van de collectie.
Denk niet dat ze alle horloges gaan vervangen maar ik zie er wel steeds meer om me heen
Neen.
Alhoewel een mechanisch horloge natuurlijk een sieraad is denk ik toch dat de smartwatch het gaat maken. Steeds meer handige feature komen beschikbaar en zo kun je al tussen vele verschillende wijzerplaten kiezen . Het verveelt dus minder snel. Dus ook al heb ik een paar prachtige klokken, die smartwatch gaat er vroeg of laat toch komen.
Heb al voldoende "aanzet ", kom hier bijna elke dag, dus dat niveau 2 zit er sowieso wel aan te komen. Kan ik ook weer meelezen in het off topic gedeelte Echter vandaag nog viel mij in een gezelschap het aantal smartwatches op. Van de plm 15 jongeren had bijna de helft zo n ding om de pols. Wie de jeugd heeft etc. is dus echt wel een dingetjeā¦
Een Apple watch is niet meer dan een computer op een beetje rare plek, je zou ook een hamburger om je pols kunnen knopenā¦
Zo omschreef āmijnā horlogemaker het verschijnsel.
Jongeren raken misschien wel gewend aan iets om hun pols en groeien door naar een horloge?
De tijd zal het leren
Ik wacht nog even op een smartwatch die je kunt opwindenā¦
Modegril of niet dat maakt toch niets uit?
Wat je om je pols hangt maak je lekker zelf uit.
Het is een vrij landā¦
Ik merk van mezelf dat ik weer meer terug ga van quartz naar mooi mechanisch.
Er zullen altijd wel āzonderlingenā overblijven die een mooi stuk mechanische techniek kunnen waarderen.
Een mooi mechanisch uurwerk is niet alleen voor jezelf maar als je er zelf niet meer bent een mooi aandenken⦠(pfoe wat zwaar).
Ik denk dat er altijd een niche voor mechanische horloges als kunstvoorwerp blijft bestaan. Andere zou met quartz niemand het meer dragen. Quartz is veel goedkoper en preciezer maar functionaliteit is niet alles in het leven!
Zoān ding wat met 3 dagen leeg isā¦nee dat is niks voor mij.
3 dagen⦠uhmm das gewoon elke nacht naast de telefoon aan het opladertje hoor
Heb zoān samsung s3 gehad kon er 3 dagen mee doen voordat die aan de lader moest⦠maar vergat hem dan weer om te doen.
En dan na 5 dagen dacht ik ā¦hee die kan ik wel eens weer omdoenā¦maar dan was de batterij alweer om 25 procent omdat iemand de stekker van de lader eruit had getrokken
Smartwatches meten tal van gegevens die vervolgens door google worden opgeslagen.
Mettertijd zullen deze gegevens misgebruikt worden door tal van instanties.
Uw ziektenkostenverzekering zal u een e-mail sturen: āWij hebben geconstateerd dat u te weinig slaaptā.
Leuke blik in de toekomst maar alles wat wij met zijn ALLEN nooit wilden is ook doorgedrukt zoals legitimatieplicht āausweiss jetztā en pasjes voor afvalcontainers die middels gerechtelijke uitspraak verboden zijn en toch worden doorgedrukt. enz enz
Dank u voor deze blik in de toekomst.
Begin net meer te neigen naar automaat⦠zoān batterij-geval ben ik helemaal klaar mee.
Maar ja, val ook niet meer onder de categorie ājongerenā.
Yep, maar als je een āhekelā aan google hebt, dan kun je ook voor een Apple Watch kiezen.
Die kans is aanwezig ja. En in de huidige tijd geeft een groot deel van de mensen daar zelf toestemming voor door vinkjes te zetten zonder de voorwaarden te lezen.
Hmm, ik slaap genoeg hoorā¦
Met zijn ALLEN???
Oei, nooit geweten dat een rechter het pasje heeft verboden om de ondergrondse afvalcontainer te openen in mijn straat. Stoute gemeente woon ik. Misschien moet ik maar aangifte doen.

Links polshorloge rechts een Fitbit gaat makkelijk samen.