Einde der mechanische horloge tijden?

Huh? Ben ik de enige die dacht dat dit een geintje was?

1 like

Maak je nu een sarcastisch grapje of ben je serieus?:rofl:

Ik heb ook een paar maanden een Samsung S3 om gehad. Vond hem wel grappig maar geen meerwaarde hebben. Ik heb al een smartphone bij me, dus voor mij overbodig zo’n ding extra bij me. Bij het mountainbiken draag ik een Garmin Epix dus heb ik de S3 ook niet nodig.
En bovenal ben ik een uurwerk liefhebber, dus voor mij altijd een mechanische en af en toe een quartz horloge om mijn pols.

Vier jaar geleden een Pebble smartwatch aangeschaft (eerste horloge in 20 jaar). Leek me handig voor notificaties (agenda, berichten). Was op zich best handig, maar vooral om te kijken hoe laat het was. Twee jaar later een Hamilton automaat gekocht. Smartwatch nooit meer gebruikt. Nu al 4 mechanische horloges in gebruik.

Volgens mij noemen ze een smartwatch steeds meer een wearable device en ik vind dat ook een betere benaming. Ik denk niet dat het de mechanische horloge zal vervangen evenals vinyl ook niet te vervangen is door digitale media. Of echte instrumenten door virtual machines. En ik denk dat de mens altijd wel terug zal vallen op retro producten. In scifi films of series heeft de protagonist vaak een retro tik. Of converse all star schoenen of hij luistert naar lp’s of een mechanische horloge of een oude auto. Wij als mens eren vaak die goede oude tijd en dat zal echt niet veranderen.

Er schijnt een horlogeband te bestaan waar op de plek van de sluiting een smart watch zit. Twee vliegen in een klap dus :innocent: