Dat is doemdenkerij.
Natuurlijk is er nog een markt voor gewone horloges. De smartwatches hebben het nog niet overgenomen van gewone horloges.
Dat is doemdenkerij.
Natuurlijk is er nog een markt voor gewone horloges. De smartwatches hebben het nog niet overgenomen van gewone horloges.
Dat denk ik dus ook een horloge draag je tegenwoordig al lang niet meer om alleen de tijd af te lezen maar ook als sieraad!
Precies, en net als met andere sierraden spelen bij aankoop heel andere overwegingen een rol dan bij een smartphone.
Volgens mij zijn mensen die quartz horloges dragen eerder geneigd om over te stappen naar smartwatch. De meeste mensen die mechanisch kopen/dragen vinden dat juist leuk, dat het een werkend/ālevendā apparaat is.
Dus dan valt het wel mee wat voor marktaandeel weggesnoept wordt van de mechanische horloges.
Iets met toekomst en uitwijzen.
*edit: belabberde zinsopbouw even aangepast.
bron?
#doeslief
Ik bedoelde het niet al te serieus hoor
Zonder gekkigheid mijn voorkeur gaat uit naar het mechanische uurwerk.
Lief?
Ben eerlijk en direct.
Als je lief wil ga naar jeā¦zelf in te vullen
Hoe meneer Balk de flipperkast en het gevoel daarbij beschrijft is precies hoe ik denk over horloges. Die smartwatches vind ik interessant vanwege de technologie, maar niet genoeg om er een te dragen.
Ik zou zeggen koop dan een Tissot T-touch heb je van allebei wat smartwatch en mechaniek.
Niet het einde van mechaniekjes, maar wel een overweldigend begin van de polscomputer. Als er nu dus veel automatische horloges in omloop zijn of in dozen liggen, zullen deze zeker minder aftrek vinden in de toekomst. De liefhebbers die dan deel uitmaken van relatief kleinere groep kunnen dan voor āweinigā aan een mooi horloge komen.
Het goede nieuws is: De doka blijft bestaan, 78-toerenplaten ook en ik blijf regelmatig handmatig koffiezetten. Ik zal met de andere oudjes ook uitsterven en dan verdwijnen sommige dingen helemaal⦠en is de wereld van Apple en Googleā¦
Ach door de elektromagnetische puls bij een atoomaanval heb je niets meer aan een smartwatch, een mechanisch horloge blijft lopenā¦
Denk dat er in dat geval wel andere prioriteiten zijn dan de juiste tijd.
Ik denk dat er steeds meer mensen een āSchwarzkopfā gaan doen, dus een smartwatch aan de ene arm en een āregulierā horloge aan de andere kantā¦
Ik denk eerder andersom, dat liefhebbers van mechanische horloges sneller overstappen op de smartwatch. De analogie is 1-op-1: je kijkt er even niet naar om en het valt dood. Dus je behandelt ze eender.
Persoonlijk begin ik een voorkeur voor quartz te krijgen vanwege de vaak superieure precisie en grabān-go potentieel, doet het altijd. En geeft met eol vanzelf aan wanneer het tijd is voor een nieuwe batterij dus geen sudden death. Ook niet nodig in het geval van Solar/Ecodrive.maar die zijn dan meestal weer niet haq.
Die laatste die ik dat hoorde zeggenā¦
Er ligt al een half jaar een solar drive op mijn wastafel, vanaf daar stel ik de tijd in van het mechanische horloge van de dag
weet niet wat haq is, maar die seiko solar is spatzuiver nauwkeurig
Ja excuus voor het jargon, high accuracy quartz, die dingen die zgn een nauwkeurigheid hebben van 5 Ć” 10 seconden per jaar en de nieuwste Citizenās zelfs 1 s/j. Meestal beter.
Altijd fijn, zoān horloge dat lekker precies is
Eeuwig zonde dat de Blue Rose het veld heeft moeten ruimen. ļø
Ja ergens welā¦maar ach er komt wel weer iets nieuws voorbijā¦