Nu wil ik het weten ook
Haha dat moet je de heren zelf vragen. Ik heb het sterke vermoeden dat @Blauwbeer wat jonger is.
goed punt maar om te overleven veranderd misschien ooit? e toekomst zal het uitwijzen.
Aha gevonden. Mijn vermoeden kwam hier vandaan.
IDD de toekomst zal het uitwijzen, maar de laatste jaren moet ik steeds vaker denken aan vestzak horloges, soms prachtig uitgevoerd en geen bal meer waard.
Lijkt me sterk dat de smartwatch het helemaal gaat overnemen.
Wij als liefhebbers en anderen die we zijdelings aansteken met het virus houden het wel draaiende.
Ik zie het een beetje als Tesla rijders en aanverwante elektrische automobielen, er zijn nog steeds mensen die liever een youngtimer rijden privƩ of zakelijk. Niet altijd uit financieel oogpunt natuurlijk maar ook puur uit liefhebberij.
Ik had het hier laatst ook al over. Smart watches vervangen steeds vaker gewone horloges. Smartwatches zijn functioneler en kunnen zo veel meer dan wat antieke horloges te bieden hebben.
Maar het belangrijkste kunnen ze niet; tijdloos zijn en een object zijn waar je eindeloos naar kan blijven kijken. Zoān smartwatch heeft een levenscyclus van pak m beet 3, max 5 jaar. Dat houdt een automaat van AliExpress zelfs langer vol⦠Een mechanisch horloge is echt een object voor een liefhebber, iets waar je naar kan blijven kijken, iets⦠Je snapt m
Zakhorloges zijn altijd leuk! En relatief spotgoedkoop voor wat je krijgt
Toen de fiets er was en iemand er eentje met een motortje maakte, was het ook niet het einde der fietsen.
Er kwam gewoon een product bij.
Zo zie ik het hier ook.
Het antwoordt is dus āneeā
Dat komt omdat de vestzak zo goed als uitgestorven is.
Hier kan ik het hele weekend weer over nadenken, mijn dank.
p.s. heb zo iets nog op de kast staan:
http://www.watchtrader.nl/collectie/horloges/object/sch-0001.htm
schitterend verguld uurwerk met diamanten als "juwels " maar het opwinden schiet er nog al eens bij in
p.s. ik had de topic titel willen veranderen in:
Einde der mechanische horloge tijden? maar met mijn miserabele forum niveau lukt dat even niet. Iemand wel ?
Mechanische horloges zullen een niche product blijven. Net zoals vinylplaten. De schare liefhebbers zal platen blijven kopen. Zo zal het ook met horloges ver (gaan).
Helemaal eens, maar hoe groot die "schare liefhebbers " ook is de gekte zal er t.z.t. wel van af zijn.
Been there, done that (Apple en Samsung gear gedragen). Maar over dat snel leeg, ik begrijp niet dat er geen solar uitvoeringen worden ontwikkeld of (zoals Ventura destijds) een rotor die de accu laadt.
Voor mij geen elektronica om de pols⦠voor je het weet zit er een chip in met je BSN etcā¦
Inderdaad maar dat zal wellicht de volgende hype worden.
Het kwartshorloge bestaat al meer dan 40 jaar; toch worden er nog steeds ontzettend veel mechanische horloges geproduceerd. Hoezo denk je dat de smartwatch daar verandering in zal brengen?
De smartwatch zal een deel van de markt van het kwartshorloge afsnoepen, maar volgens mij nauwelijks van die van het mechanische horloge.
Weer een plastic wegwerpprul wat na 2 jaar afgeschreven is en weer een extra scherm om op de kijken.
Ik pas
In een klas van 25 studenten zie ik meer automatische ārolexenā dan smartwatches. Dus de jeugd is goed bezig.