Eindejaarsbonus, 13e maand: op welk horloge trakteer jij jezelf?

Gaat waarschijnlijk deze worden met mijn 13e maand.

5 likes

Tjah, zeg het maar… Twijfel al maanden :joy: Momenteel denk ik dat de PAM mij het beste past, maar dat kan volgende week zo weer anders zijn.

12 likes

Ik ga ervan uit dat de eindejaarsbonus van mijn clientèle uitgegeven wordt aan overmaatse lingerie met kanten biesjes van Maison Gobert.

1 like

Oeeeh, de Pelagos lefty is wel heeeeeel nice.

1 like

Ik twijfel tussen deze:

Deze:

Of deze:

En de kans bij deze horloges op niet originele versies zijn vrij groot dus kan de zoektocht wel even duren…:roll_eyes:

6 likes

Ik zou als ik jou was voor de bovenste gaan ondanks dat de Omega eigenlijk het mooiste horloge is van de 3.

1 like

En waarom zou je dan toch voor de Rolex gaan?

Ik kan me niet herinneren dat ik een Rolex van jou hebt gezien (maar kan goed zijn dat ik hem gemist heb, jij hebt zoveel :sweat_smile:). Dat lijkt me toch wel speciaal je eerste Rolex :smiley:

1 like

Vind ik dus eigenlijk ook. En in dit geval wil ik er 1 uit mn geboortejaar, 1972. Dat maakt het dan helemaal speciaal. Maar maakt de zoektocht ook iets lastiger!

2 likes

Ehh dat wordt een HFLE2017 en een Seiko SARY085

7 likes

Aangezien ik geen bonus krijg, beloon ik mijzelf eind dit jaar met de HFLE en een mooie leren vintage rally band.

1 like

Longines Legend Diver voor mij

2 likes

11 likes

:+1:t2: goed voor jezelf zorgen :wink:

1 like

Eindejaarsbonus? Is dat wanneer je niet op oefening hoeft? Of een voertuig mee krijgt wat het doet? Mogen we dan een keer met scherp schieten?

OT: wel een eindejaarsuitkering, en heul misschien een Sinn.

4 likes

Heul? Is dat een horlogemerk? Of een bepaald automerk? Of een nieuwe taalcursus?

@CharlesUnderwood? Is dat een taalpurist?

5 likes

Ik ben er nog niet uit. Tudor Black Bay 36, of een Seamaster 2254 of een nieuwere SMPc, of misschien toch een Breitling Colt. Zoveel keuze. Het is denk ik maar net wat ik tegen een mooie prijs en in mooie staat tegenkom.

1 like

Zullen we even zo min mogelijk doen, Rambo?

1 like

Tsja, Ik heb geen 13e maand of bonus, maar wel (helaas/gelukkig, net hoe je het bekijkt) een erfenis gekregen waarbij het voornemen nu is om één keer uit de band te springen. En daar zit een Van der Klaauw bij.

Waarbij een GS een grote kans maakt, mijn overleden vader heeft bij leven nog bijgedragen aan mijn huidige GS en zijn wens was dat die alleen weg mocht voor een upgrade naar een nog mooiere GS, of er mag een andere once-to-buy-for-a-lifetime horloge naast komen.

Hoewel niet direct deze maand, maar ik denk toch binnen een half jaar één van deze drie serieuze kandidaten er komt. Al dan niet 2e hands.

Uiteraard de stalen uitvoering, de rest is helemaal niet te betalen. Als deze nog leverbaar is overigens, want erg zeldzaam en beperkte oplage. Maar hij is zo eenvoudig mooi dat je hier een leven lang mee kan doen en mogelijk kan doorgeven aan mijn zoon, over een jaar of 30 of zo.

Deze als herinnering aan mijn ouderlijk huis maar daar bovenop is 1974 het bouwjaar van mijn vrouw. En dit is de Ceres 1974

Of, wat afgezaagd of gewoontjes, bijna normaal in het GS liefhebbers kamp, vergeleken met de bovenste twee :wink: Maar toch zo mooi.

Nog geen definitieve keuze gemaakt. Zeker niet omdat het dus ook een “memorial” horloge mag worden. In theorie kan het ook nog wat anders worden. Maar deze staan in de Top 3.

9 likes