Eindejaarsbonus, 13e maand: op welk horloge trakteer jij jezelf?

Het is een zogeheten “countdown” bezel, met eigenlijk het omgekeerde doel dan van een duikersbezel. Lees hier meer

https://gearpatrol.com/2014/02/04/timekeeping-101-read-bezel/

Ik snap de verwarring wel want de Sinn 104 heeft een duikerswaterbestendigheid (leuk scrabble woord) van 200 meter terwijl de meeste pilotenhorloges vaak niet meer dan 30/ 50 meter gaan. Op zich logisch, je zit hoog in de lucht dus waterbestendigheid is daar geen issue :wink:

1 like

Zo weer iets geleerd, dank je.

Er zijn ook aflopende duiker lunettes hoor, alleen hebben die een andere schaal. Wellicht wist je dit? Ik weet alleen waar het voor dient bij het duiken, alleen niet of het een officiële naam heeft.

:+1: daar is een forum voor

Maar ik vind het esthetisch niet mooi, eerlijk gezegd.

Deze heeft ook een minute schaal :thinking:

4 likes

Wel eens gezien maar ik moet zeggen dat voor een duiker een optellende bezel mij meer zinvol lijkt gezien de “klassieke” gemiddelde duiktijd. Wat is het doel/ voordeel van een count-up bezel bij een duiker?

Terugkomend op de Sinn 104, die wordt in elk geval als pilotenhorloge gekwalificeerd .

Dat mag, smaken verschillen geen probleem :relaxed:

Bi- of uni directioneel?

Zoiets bedoel ik dus. Volgens mij is dit type lunette voor duikers die wat dieper gaan dan gemiddeld.

5 likes

Ik bedoelde eigenlijk dus een lunette met aanduiding voor decompressie tijd.

Hier nog een!

1 like

Deze… is net aangekomen vanuit de UK :grin: straks het pakje openen.

2 likes

Ik snap nog niet helemaal hoe hij werkt (diepte+duur van je laatste duik -> tijd tot aan de volgende duik?), maar wat een waanzinnig gaaf horloge is dat zeg. :thumbsup:

Waarom staat er Friday-5 ? Als de 5e dag van de week?

1 like

Niet mijn horloge hoor, maar je zet de Lunetten op de diepte waar je geweest bent en dan moet je wachten totdat de wijzer op de lume dot staat. Hoe dieper je geweest bent hoe langer je moet wachten dus

1 like

Jawel, dat was toch de uitleg die ik kreeg van de verkoper in Dubai :grin:

Dito hier, Speedy reduced :slight_smile:

De eindejaarsuitkering gaat naar een nieuwe dakgoot. Lekker genieten zeg!

1 like

De Seiko Padi turtle met de pepsi dial, mag hem met kerst bestellen (van mezelf ;))

8 likes