Eindejaarsuitkering, tijd voor een NA

Volgende maand is het zover de eindejaarsuitkering komt dan binnen.
Dus tijd voor een nieuw horloge… Maar wat ?

Wat ik tot nu toe in mijn kleine collectie heb :

Seiko Skx009 mod
Seiko Skx007
Seiko 5
Seiko SARB065
Quartz horloge van onbekend merk.

Wat trekt mij aan ? Budget 1.5-2k

  • Meistersinger, vind ik erg mooi trekt mij al aan vanaf het moment dat ik mij in de horloges ben gaan verdiepen. Zou ik eventueel nieuw kunnen kopen.

  • Omega Seamaster diver 300m
    Erg mooi horloge maar dat is dan weer een diver erbij ?

  • Omega Speedmaster Reduced
    Ook een prachtig horloge…Maar is dit het nu wel echt?

Ik weet het nog niet en neig naar de Meistersinger, ja dan haal je die toch :nerd_face: maar wellicht hebben jullie nog goeie ideeën?
Er is nog veel plek in mij te grote horloge box het mag ook een combi zijn voor die prijs :blush::v:

Ps: Geen Seiko

3 likes

Sinn!

5 likes

Gaat krap worden. Of ga je voor een (heel) oud model.

Ik zou eens naar een Oris Aquis kijken, op rubber vooral top.

3 likes

Zonde met de afschrijving op die horloges, dan zou ik hem tweedehands halen en de rest in een mooie vakantie stoppen.

Als alternatief een mooie Nomos? Veel modellen, mooie uurwerken en voor dat geld zeker wat leuks te vinden!

5 likes

Als je ook kijkt naar een Speedy Reduced, de Sinn 356 Pilot past binnen budget!

3 likes

Een tweedehands Tudor Black Bay, of Tudor Black Bay Black? Die zitten rond de 2k
Of die Pelagos, die gaan tweedehands voor zo’n 2300.
Tudor explorer? Die heb ik zien gaan voor 1600 ofzo.

NOMOS Orion 38?

Ik heb zelf een hekel aan Meistersingers, dus die zal ik zelf nooit aanraden.

5 likes

Eigenlijk nooit naar gekeken maar inderdaad zeg dat is ook een heel mooi horloge! Zowel op staal, leer of rubber!

Nomos spreekt mij persoonlijk niet aan…

Tudor ook mooi, de nomos zoals ik hierboven al zei trekt mij weer niet aan…Is die pelagos niet veel duurder ?

Pelagos is zeker duurder dan de BB modellen. Maar een BB staat er nu bij Crownguard voor <2k. Ik heb wel oudere ETA modellen voor 2300 zien gaan volgens mij. Blijven top horloges met een betrouwbaar uurwerk.

Welke kalender hanteer jij? Bij mij was het altijd eind december de eindejaars.

En ik begrijp dat ze bij de juwelier idiote prijzen hanteren, maar een budget van 1.5-2K en dan een SKX ???

1 like

In verschillende branches is het November hoor (academische ziekenhuizen bijvoorbeeld). Maar December is meer standaard…

Of nog meer standaard, helemaal geen eindejaars :cry:

4 likes

Is vrij normaal in November hoor maar goed.
En ik denk dat je het niet goed hebt gelezen, ik heb namelijk de Skx al in bezit en niet dat ik die wil gaan kopen en al helemaal niet voor 1.5k :joy:

4 likes

Altijd leuk die eindejaarsuitkeringen! Mooie prijsklasse ook, ik ben zelf ook in die prijsklasse aan het rondneuzen.

Nog wat opties:
Rado Captain Cook (duiker, maar wel met een mooie vintage uitstraling)
GS quartz moet onder 2k ook wel lukken.
Longines Master Moonphase

1 like

Speedmaster Reduced is binnen budget en is echt een top horloge :wink:

1 like

Sinn, stowa?

1 like
1 like

Ik leef met je mee…

Heb je hem zelf ook in bezit ?

Of in juni pas :joy:

1 like

Meistersinger moet je hier gebruikt kopen. Zelden een merk gezien waar je zoveel op afschrijft. Verder niets mis mee, alleen dat :joy:

2 likes

Ja dat had ik al door…hoe is dat eigenlijk toch mogelijk?