Eindelijk echt een definitieve keuze gemaakt👍🏻 (Speedy) NOG EEN VRAAG

Het gaat snel. Ik heb al een Speedy op het oog. Het gaat om het oude model de 3570.50. De vraagprijs is goed €2300 en het horloge komt met papieren.

Echter op de foto’s denk ik dat het horloge wel een poets/polijstbeurtje mag krijgen en dan misschien gelijk maar een servicebeurt.

Iemand enig idee wat de kosten zijn van het in nieuwstaat brengen van een dergelijke speedmaster? En wat eventueel een goed adres is in Limburg? Info mag ook via pb ofcourse

De serviceprijzen van Omega staan op de site:

Aangezien je het horloge gaat kopen ter herinnering (en beloning) van een bijzondere gebeurtenis zou ik gaan voor een nieuwe; de garantiekaart laten afstempelen op je afstudeerdatum, hartstikke leuk!

Als je van plan bent om snel te flipperen dan moet je altijd voor een gebruikte gaan…

Huh, voor 30 euro wordt je metalen band dan ook gepolijst dan?

En snap die categorieen niet helemaal, 450 euro voor zowel een 2500 als een 1863? De chrono lijkt me meer onderdelen en daarmee meer werkt te zijn.

Laatst stond nog zo’n nieuwe moonwatch met doos en toebehoren hier op 't forum voor 3k. Was een koopje.

1 like

Zo zwart-wit ligt dat niet - een 1863 heeft eigenlijk helemaal niet zo enorm veel onderdelen. Een 2500 is in feite bijna gelijk aan een 2892-A2; met co-axiaal echappement, plus een automaatsysteem en datum - de 1863 heeft geen van deze drie “complicaties”.

1 like

Ik zie dat de speedmaster in categorie 3 valt. Dit betekent dat een servicebeurtje toch nog 620 euro gaat kosten. Dat moet toch goedkoper kunnen? Anders kan ik inderdaad beter voor ene nieuwe gaan…

Trouwens ik heb er even over nagedacht en het interesseert me toch vrij wienig of hij nou nieuw is of niet. Een speedy om de pols blijft een speedy. Het belangrijkste is dat hij goed in orde is. Bespaar me liever wat geld en ga nog lekker wat leuks doen met mijn vriendin.

1 like

Gewoon doen! Negeer je leeftijd en voor je het weer is je spaargeld weer up-to-date. (Uiteraard afhankelijk van e.e.a.).
Ik begrijp wel dat het raar voelt voor je leeftijd… Ik loop op het werk rond met (volgens mij) de duurste klokjes en dat voelt niet altijd goed. Een van de directieleden heeft een Meistersinger en daar houdt het wel op.

Natuurlijk kan dat goedkoper. Voor de helft moet ook lukken - alleen dan niet bij een officiele Omega-service horlogemaker. Sommige onderdelen zullen dan een stuk lastiger worden om te bemachtigen, indien nodig.

Ik zou persoonlijk voor een jaren '80/'90 model fullset gaan met originele stalen band 1450/1479, dat is ook een prima investering van je centen.

Voorbeeld; http://www.marktplaats.nl/a/sieraden-tassen-en-uiterlijk/horloges-heren/m1009008869-omega-speedmaster-professional-1995-collectorsitem.html

Ik heb op geen manier iets te maken met bovenstaande advertentie. Mooi horloge, alleen die vaagprijs is nogal fors. Voor 2500 max zou het wel een interessante deal kunnen zijn.

Bij het zien van nieuwe Speedmasters op stalen band met die lange endlinks gaan de rillingen over mijn rug.

Gezien de staat, doos en papieren, en de huidige vraagprijzen in het algemeen denk ik niet dat zijn vraagprijs zo extreem is. Als het voor 2600/2700 lukt lijkt het me een goede deal.

Los van het feit dat het horloge destijds nieuw zo’n 3400 gulden kostte = plm. 1540 euro… :sweat_smile:

Ik ben het eens met BobT. Zoek een jong gebruikte, maar zorg er wel voor dat je alle details goed checked, niet dat je iets koopt waarvan je er later achter komt dat bijvoorbeeld de bezel niet 100% recht erop zit. Ga anders met iemand die er verstand van heeft als je die optie hebt :slight_smile:

@PeterLC Ken jij of iemand anders een goede horlogemaker die dat zou kunnen. Ik zie al de namen Ferrie Schweitzer en Nico Rijsman voorbij komen.

Ik kan eventueel iemand met verstand van Speedmasters een PB sturen met een foto van degene die ik op het oog heb. Wie is hier de Speedy kenner :stuck_out_tongue:

Niet uit eigen ervaring, maar wel iemand die unaniem positief beoordeeld wordt is Ferry Schweitzer. Zijn tarieven zijn wel vrij hoog, mede omdat hij officieel gecertificeerd is voor Omega (en dus ook de onderdelen kan krijgen). Ook heeft-ie het heel druk, heb ik gehoord.

Vintage Speedy!

Hier een recente Speedy voor 1800 euro; http://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/omega-speedmaster-moon-357050/411093901-156-4170

1 like

Wesselink en Vreeker in Alkmaar is ook officieel gecertificeerd voor Omega.
Zelf heb ik hier erg goede ervaring mee en prijs viel me ook niet tegen.

Dat lijkt bijna te mooi om waar te zijn voor die prijs… @Lieuwedv. Of zijn mensen echt zo gek om iets zo onder de marktwaarde aan te bieden?

@WVE Thanks voor de tip. Staat genoteerd

Inderdaad heel vreemd dit. 1000 euro meer was nog aan de bescheiden kant geweest.

ik zie hem al niet meer als ik de link aanklik. Iemand meteen op kopen geklikt?

Mt043 is hem snel gaan ophalen :stuck_out_tongue:

1 like