Eindelijk echt een definitieve keuze gemaakt👍🏻 (Speedy) NOG EEN VRAAG

@Raider87 Nee ik denk dat iemand me voor was. En terecht voor die prijs :wink:

Of het was niet helemaal in de haak en de advertentie is verwijderd. Dat kan natuurlijk ook.

Ga je de Speedy wel op korte termijn kopen?

Ik zou ook voor een nieuwe gaan met die prachtige doos erbij , als het dan een 400 Eur meer kost ach ja je koopt hem maar 1 x.Het is idd echt een prachtig mooie klok en het was en het is en het blijft een tijdloos horloge wat altijd gewild zal zijn.

Door jouw topic ben ik ook aan het twijfelen om een Omega aan te schaffen, daarvoor moet wel mijn Ball het veld ruimen, dus die wil ik erop inruilen, twijfel tussen een Speedy of Seamaster.
Heb je al eens op de website van William Wien gekeken, schappelijke prijzen :thumbsup:

Grtz

@Raider87 Of ik de Speedy op korte termijn ga kopen. Ik check elke dag even de verkoop sites en verkoop topics. Ik heb me er aardig in verdiept dus als ik een mooie tegenkom voor een goede prijs sla ik mijn slag.

Bij dit soort aankopen moet je geen haast hebben. Als ik er morgen een vind, vind ik er morgen een en als het pas over een half jaar is, is dat ook niet erg.

Als ik jou was zou ik voor een Speedy gaan natuurlijk.

William Wien heeft inderdaad erg goede prijzen, maar zoals ik al zei ik heb geen haast en wacht geduldig af. Meestal wordt dat uiteindelijk wel beloond :wink:

1 like

Weet jij trouwens of een Speedmaster en Seamaster redelijk waardevast zijn ?

Dat lijkt mij wel :wink: Ik heb mijn Speedy ongeveer 40 jaar geleden gekocht voor +/- 600 Zwitserse Francs…

9 likes

Autohorloges (chronografen) - Autovisie special uit 1970!

Lachen man. :smiley: :wink: Draadje van mezelf trouwens, en het tijdschrift is nog steeds niet te koop!

Na 40 jaar nog steeds tevreden met de Speedy :slight_smile: ? 366 euro heb je ervoor betaald toen der tijd, het zal toen ook wel veel geld geweest zijn maar nu is hij veel meer waard! Is het plexiglas een beetje krasvrij te houden en kan het tegen stootjes ?

Grtz

@Raider87 Still going strong, after all those years. Er is een keer een nieuw glaasje (Plexiglas) opgekomen en hij heeft een keer een grote beurt gehad bij Hub H. Sindsdien gebruik ik hem alleen bij speciale gelegenheden…

1 like

Die “faded” bezel is waardeverhogend. :relaxed: Mooi scherpe kastlijnen ook nog, nooit gepolijst vermoed ik.

Op aanraden van Hub inderdaad nooit gepolijst :slight_smile: Faded bezel is bevorderd door jarenlang gebruik in de tropen.

Man - vermeld “Real-life Tropical Bezel” bij een verkoop-ad en je bent van je hypotheek af! :smiley:

Maar ik zou 'm ook niet weg doen hoor…

1 like

Afgezien dat ik geen hypotheek heb gaat hij inderdaad nooit weg!

Erg mooi, die kleine doorzichtige wijzer :wink:

Wat vinden we hiervan? Iemand ervaring met kopen via Chrono24 in Duitsland?

http://www.chrono24.nl/omega/moonwatch-professional--id3955878.htm

Is met zekerheid uit 1996 of 1997. Niet eerder vanwege de bracelet; een 1499/842, niet later vanwege het Tritium (laatste jaar voor Luminova). Die sticker op de achterzijde wijst bijna op een safe-queen, maar wellicht aannemelijker - recente service. Dan is het wel een deal denk ik zo. Maar er zijn ongetwijfeld addertjes onder het gras, of niet…?

Ik neus die ad nog even verder af. :wink:

…tja, geen doos/papieren. Wel een jaar garantie - FWIW.

@PeterLC Dankjewel voor het meekijken. Ik zie het nu ook, inderdaad geen doos en papieren. Anders was het een goede deal ja!

We kijken gewoon rustig verder en ik zal jullie nog wel vaker om advies vragen als het nodig is :wink:

Doos en papieren kan je niet om de pols doen :wink:
Lijkt een mooi klokje, zeker voor die prijs.

Volgens mij heeft deze de op een na nieuwste band. Misschien ook iets om rekening mee te houden. De 1 valt anders om de pols dan de ander.