Eindelijk echt een definitieve keuze gemaakt👍🏻 (Speedy) NOG EEN VRAAG

Waarom is de speedy maar 50 meter waterdicht? Komt dit door het plexiglaasje ofwat?

Als ik dit nu allemaal lees krijg ik toch ook wel weer zin in een speedy , :wink:

Er is toch geen water op de maan ?

En tegen de tijd dat je na meer dan 600000 km space-travel in zee ploft, is water in je klokje bijzaak voor NASA. (Trouwens, als 't goed is blijf je drijven na splash-down :stuck_out_tongue_winking_eye: )

1 like

Ga jij naar de maan dan met je horloge ? :slight_smile:

Deels wel mee eens. Is echt in superstaat, en de wp klopt met de band zoals ik gisteren al even in de bijbel opzocht.

Ik zou ze allicht 's bellen of mailen over de service-geschiedenis er van. En, je hebt een Tritium horloge in plaats van dat saaie, wit blijvende Luminova. De betreffende band is nagenoeg identiek aan mijn '99 exemplaar, en ik vind 'm zelf te zwaar en “bulky” - maar da’s persoonlijk, en ik heb smalle polsen.

Ik denk door de pushers. Constellation heeft volgens mij ook geen scroefkroon (toch?) maar wel 100m wr.

Ze hadden het al wel verhoogd van 30 naar 50m.

1 like

Omdat ik niet per se de moonwatch wil (heb niks met NASA, maanlanding etc) en eerder de speedmaster gewoon een erg mooie Omega vindt ben ik eens door de Speedmaster modellen gaan spitten. Ik vind namelijk een datum en iets meer waterdichtheid (zodat ik ermee kan zwemmen) best wel fijn.

Nu kwam ik het model 32105000 tegen. Ik weet dat de reduced Speedmaster niks zijn(uurwerk en vind ze niet mooi) maar hoe zit het met dit model?

Ga dan voor een Seamaster :blush: Vind een gewone Speedmaster mooier als deze wat je post, het maakt het erg druk met die datum en de tellertjes zijn anders geplaatst…

Er staat een mooie op Uhrforum…

http://uhrforum.de/omega-speedmaster-date-aus-2011-full-set-box-karten-rechnung-t243478

Nee, die wil je niet… ik zou als ik jou was toch echt voor een pro gaan. Deze zie ik als een goedkoper alternatief die je uiteindelijk toch gaat flipperen voor een echte

Ja gaat er toch niet mee duiken

Precies. Nou niet opeens allerlei rare zijweggetjes in willen gaan lopen. :smile: Krijg je inderdaad ook gegarandeerd spijt van.

@Raider87 @Erik11 @PeterLC Oke Oke Oke, jullie hebben eigenlijk wel gelijk.

Ik spaar gewoon even door en ga voor een gloednieuwe (of i.i.g. een van 2016) Speedy pro. Dat betekend wel dat ik even moet wachten met aanschaffen en waarschijnlijk pas in Juli of Augustus een kan kopen. Geld groeit niet op mijn rug als student😜 Nu kost een Speedy pro €4300 en kom je hem wel ergens geregeld tegen met 20% korting voor €3440. Een jong gebruikte van een paar maanden oud zal tegen die tijd rond de €3200 kosten. Kan ik van dit bedrag uitgaan of denken jullie dat Omega weer vrolijk de prijzen dit jaar belachelijk gaat verhogen? Daar zit ik namelijk een beetje mee…

Zal ik hem tegen die tijd nog steeds nieuw kunnen kopen voor €3440?

Een pro is die met saffierglas? Ik ga over 3 weekjes een speedy en seamaster passen, wel de moonwatch met plexi ben er nog niet uit welke het gaat worden :slight_smile:

1 like

Nee is gewoon degene met plexiglas. Ik ben benieuwd welke je mooier vindt?

Ik ook maar een Speedmaster is toch wel een echte klassieker :ok_hand:

Je ziet vanzelf wel een topic verschijnen :blush:

Grtz!

Was er onlangs niet een post over een prijsverhoging v horloges?

@marnixmoed Klopt inderdaad, maar of dat ook wordt doorgevoerd en met hoeveel procent is maar de vraag.

Ik kwam er net een tegen uit mijn geboortejaar. Ook nog op rij afstand, dus kan hem gaan bekijken. Wat zeggen jullie, goede prijs of te duur?

https://www.chrono24.nl/omega/omega-speedmaster-moon-watch-ref-st-145022--id4052085.htm

Kijk, dat is al veel mooier. Zo’n tritium model heeft meer karakter en deze lijkt op het eerste gezicht niet verkeerd. Vraagprijs lijkt ook redelijk.

Persoonlijk zou ik liever een versie hebben met de 1171 band.

Maar vintage is zeker de moeite waard. ik heb er heel bewust voor gekozen, terwijl ik eerder een 3570.50 had.

Luminova-wijzers op een Tritium plaat is een no-go voor mij.

1 like

Ja daar zou ik wel kritisch op zijn. Misschien dat je ergens via via nog oude wijzers kunt vinden, want dit matcht niet zo best.

EDIT: de case back lijkt me ook niet origineel. Die is gewoon nieuw. En als ik dan echt slecht van vertrouwen ben, dan vraag ik me af of dit misschien een bij elkaar geplakt exemplaar is.