ja, zo’n einzeiger of Meistersinger zijn leuke en mooie horloges
maar ik heb na enige foto’s op het web te zien toch ingezien dat dit niets voor mij is, niet dat ik er anders eentje zou kopen, als ik niet merk gebonden was dan zou ik er nog geen binnen halen
Ik heb enige tijd geleden een luch einzeiger gekocht. Ik vond het cool en wat uniek, maar het is een “af en toe” horloge gebleken.
Kwart over negen. Geweest.
In het verleden een MeisterSinger gehad, no3.
Gekocht bij een ad, de volgende dag teruggebracht. Het aflezen met 1 wijzer zoals bij de no3 bleek niet mijn ding te zijn.
Ik kon hem inruilen voor een Salthora Meta. Heeft ook 1 wijzer, maar die gaat wel in 60 min. rond. Die heb ik een paar jaar gehad, maar is inmiddels ook weg. Mijn ogen werden slechter en kon het bij minder licht niet meer aflezen. En 43 mm. begon mij tegen te staan. Ben horloges met kleinere diameters gaan dragen.
Ik vind het nog wel fraaie horloges.
Het hele concept van einzeigers vind ik niets.
2x een Meistersinger gehad. 2x verkocht omdat het gewoon klote af te lezen is
Nou dat doe ik dus wel haha… Net de verkoper een bericht gedaan of hij hem terug wil nemen
Moeilijkdoenerij om niets, zelfde reden waarom we zonnewijzers en zandlopers ook steeds minder zien of willen. Helemaal idioot dat er een nauwkeurig uurwerk in zit terwijl je moet gokken hoe laat het zou kunnen geweest zijn
Iedereen bedankt voor jullie reactie.
Heb besloten om het horloge niet te houden… Heb de verkoper via Marktplaats een bericht gestuurd met de vraag of ik hem terug kan geven / sturen.
Zo’n Einseinger is gewoon niks voor mij… Weer wat geleerd!
Succes daar mee
Onder het mom “Niet geschoten is altijd mis”
Ik heb echt geen idee hoe laat het is op jouw horloge
Kwart over 9… Ongeveer
Ik zou m ook alvast maar in 't blauw zetten. Van Marktplaats verwacht ik 0 coulance. Overigens zou ik op HF dat ook niet verwachten. Deal is deal, keuze is keuze.
Omdat door de week exact tijd bijhouden belangrijk is, is mijn weekend-Meistersinger ook een soort statement van rust. Ik weet ongeveer hoe laat het is en dat is ook wel lekker rustgevend…
dit is een hele goede raad !
Oh ik bied altijd de Drebin coulance-care-package bij een HF deal hoor.
Afhankelijk van het model neem ik bij spijt hem altijd terug voor 20% tot 50% van het het bedrag waar de deal mee werd beklonken.
Genereus van je .
Heb er ook een gehad. Kon er niet aan wennen. Na aantal dagen om de pols weer doorverkocht.
Is al aantal keer benoemd, maar ook ik vind het een onzinnige, moeilijk-doen-om-het-moeilijk-doen uitvinding. Ik snap dat dat een glijdende schaal is: waarom zou je dan niet meteen al je automaten de deur uit doen en voor quartz gaan als het allemaal ratio en functie moet zijn. Dat hoeft dus van mij ook niet. Er mag best wat, noem het maar romantiek, rondom de hobby zijn. Maar er is een grens. En einzeigers zijn - imo- ver over die grens.