Eindelijk een einzeiger.. En dan slaat die *#%@&* twijfel toe 😕

Ik heb m zelf ook. Heerlijk horloge, kan de tijd op 2 minuten nauwkeurig aflezen. Wat het een prachtig slow-living sieraad maakt.

3 likes

Hier ook. Leuk horloge om af te wisselen. En origineel.

2 likes

Op staal helemaal :heart_eyes:

2 likes

Had het er eergisteren over met @ThaPapper, die een aantal héél fraaie einzeigers heeft liggen. Ik zou er denk ik ook niet aan kunnen wennen. Voor het eerst stond ik ook oog in oog met een einzeiger die alleen minuten deed, de uren waren via een soort van datumvenstertje zichtbaar. Dat is helemaal feest denk ik. Wel bijzonder!

Maar ja, ik beweerde eerder ook dat ik nooit zou kunnen wennen aan een handopwinder enne eenmaal in het bezit van een Speedmaster bleek dat wennen snel te gaan. :sunglasses:

Overigens die Subdelta die je om de pols hebt is wel erg mooi! Ik zou hem niet direct wegdoen.

tenor-2

Wen er maar aan! :joy::joy::joy:

3 likes

Ik heb van Meistersinger een jumping hour waarbij de wijzer de minuten aangeeft … zou niet zo snel er eentje willen als enige horloge, maar voor erbij erg leuk :smiley:

4 likes

Ik vind ze wel leuk. Ik sloop gewoon twee wijzers van een ander horloge af en kijk of het bevalt. :wink:

1 like

Vind het echt een horloge voor erbij heb deze MS en is prima afleesbaar, maar het moet wel je ding zijn.

3 likes

Dat is het. Die term zocht ik! :beers:

2 likes

Hmm…

Ik ben heel wat gewend , maar hij is ook lastig af te lezen. Het zou 17 á 18 minuten over 9 zijn…

Dat komt omdat je geen één kader hebt op de plaat , waar je je aan ‘vast kunt houden ‘.

Op een MS kun je op bepaald moment tot op 2,5 minuut nauwkeurig de tijd lezen. ( zien )

Nu moet ik ook zeggen dat ik MeisterSinger een bepaald gevoel vind geven , wat andere interpretatie’s van een Einzeiger gewoon niet hebben.

Of het moet die ( Jörg )- Schauer Einzeiger zijn… , maar zelfs die geeft houvast middels benummering.:blush::kissing_smiling_eyes:

3 likes

Zoals @junior schreef, heb ik er enkele liggen. Het aflezen was voor mij enkele dagen wennen en daarna een heerlijke ervaring. Meer rust ga je in een horloge niet vinden en het gebrek aan seconde- en minutenwijzer gaf me het gevoel dat deze ook niet belangrijk meer zijn. Een snelle blik verteld ongeveer de tijd en dat is ruim voldoende plus meteen een goed beeld in hoeverre de dag is verstreken. Voor afspraken gewoon iets beter kijken… :slightly_smiling_face:

Een jump hour is een heel ander verhaal, uren digitaal met een cijfertje en minuten analoog met een wijzer. Maakte in mijn hoofd “15 uur twintig” en daarna vertaald: “tien voor half vier”. :thinking:

Een jump hour in een duiker horloge vind ik ronduit briljant omdat hij juist een perfecte aflezing van de (voor de duiker belangrijkste) minuten geeft zonder af te leiden door de uren. :ok_hand:

4 likes

Aflezen van een MeisterSinger Einzeiger geen enkel probleem hier. :grin:

En nooit geen gezeur met niet goed uitgelijnde wijzers of een secondewijzer die in meer dan 95% van de gevallen bij mechanische horloges toch niet op de seconde gelijk blijft lopen. :laughing:

2 likes

Hij komt niet terug, ik draag hem nog regelmatig. Je moet gewoon af en toe de tijd nemen om de tijd af te lezen :ok_hand:t4:

2 likes

Te weinig streepjes op de plaat. Dat maakt die Meistersingers nog een beetje te doen. Bij deze zat ik ook echt even te turen… …maar bij mijn Glycine 1 (24hr.) moet ik ook altijd een tijdje staren voor ik het weet. Dat is echter WEL een supermooi horloge om te zien. :wink: Succes met het retourneren!

1 like

Jaren mijn Meistersinger Perigraph als daily gedragen, geen probleem. Als ik de trein moest halen pakte ik misschien wel mijn telefoon om te zien of ik moest hollen of niet. Verder heerlijk horloge. Zit nu met een mooie mesh band om mijn pols.

Maar geef toe als ik een deadline heb of wat beter de tijd in de gaten moeten houden hij door mijn Seamaster wordt vervangen…

Ik heb zowel deze Subdelta als een Meistersinger in de collectie. Grote verschil is dat de MS een jumping hour heeft en een centrale minutenwijzer. Daarnee is hij sneller af te lezen dan de Subdelta.

De reden dat ik dit haar de Subdelta gekocht heb zit hem ook in het feit dat je het dragen kunt switchen. Kroon kan zowel links als rechts gedragen worden. Geeft het weer extra draagplezier :joy:

En voor mij is een benadering van de exacte tijd tot op 1 à 2 minuten geen bezwaar maar snap dat niet iedereen zo denkt.

1 like