Eindelijk een homerun voor Invicta? Pro Diver 1953

Een Seiko uurwerk en de bezel zit scheef, misschien even bij Seiko zelf kijken hij heeft alle trekjes van een echte.

Fraaie klok. Zal geen home run worden onder puristen en chauvinisten maar voor het geld krijg je gewoon een fatsoenlijke kwaliteit, goed uurwerk en een leuk model. Als ik sommige comments lees krijg ik het gevoel dat leden “nee” stemmen omdat het een Invicta is. Had er een ander merk op gestaan had ik de stemming nog wel eens willen zien. En, voor de zekerheid maar even vermelden, ik heb Invicta’s, Seiko’s en diverse Omega’s. Ik koop wat ik mooi vind en niet omdat er een bepaald merk op staat.

12 likes

Dit dus :hugs:

6 likes

Grappig dat veel mensen beweren dat de bezel scheef zit, terwijl je ziet dat de 3 en 9 gelijk lopen, en de 12 en 6 dezelfde kant op gedraaid zijn (naar links). De bezel zit dus niet scheef, dat lijkt op het eerste oog door de inschoten hoek van de foto.

Verder ben ik het wel met het overgrote deel eens: geen onaantrekkelijk horloge, maar geen idee waarom ik dit model boven de andere hoop hommages zou kiezen.

Inmiddels heb ik zoon aversie gekweekt.
Dat ik nooit zal kunnen wennen aan de text Invicta op een horloge.

1 like

Uiteraard maar niet zo stevig dat het zelfs persoonlijk wordt

1 like

This topic is temporarily closed for 24 hours due to a large number of community flags.

Zo, topic is geschoond en geopend. Probeer het netjes te houden.

4 likes

Waar komt die aversie vandaan?

Die zijn zelfs duurder met een minder uurwerk. Ze schijnen dan wel uniek(er) te zijn in hun ontwerp, het lijkt inderdaad nergens op :wink:

Ik zou het voor deze prijs wel kunnen hebben, gezien de rest wel van goede kwaliteit lijkt te zijn.

Ik vind hem wel mooi maar net te groot, en dat geneuzel dat het op een horloge lijkt is bij een horloge op zich niet zo vreemd.

Ik ben blij dat ik me daar niet druk over kan maken iig

1 like

Gelukkig zijn er dan weer een hoop andere dingen waar jij je wel heel druk over kan maken :joy::joy::joy:

8 likes

Ik vind het een zeer geslaagde duiker.

24 likes

Vanwaar de selectieve verontwaardigheid als het gaat om deze (inderdaad weinig originele) Invicta waar dat veel minder het geval is bij bijvoorbeeld de Q Timex of M79 die hard op weg zijn forumlievelingen te worden?

5 likes

Mja, het is wel een homage maar ergens vind ik het wel geslaagd. En het is een mooie optie voor iemand met een kleiner budget en voor wie bv de Tudor te duur is. Zou in zo een geval eerder opteren voor de Invicta ipv de regelrechte BB58 copy van Corgeut.

En snap niet goed de reacties van sommigen over de Tudor BB58. Dat is een reissue van hun eigen 7924, net zoals de Rolex 114060 een reissue van de 5512…

5 likes

Klopt, die andere zaken laat ik wel over aan de onnozelen :+1:

Je vergeet Squale nog, want die wordt ook geaccepteerd. En de Bulova die mag ook dus ach het is nogal inconsistent gewauwel van sommigen.

6 likes

Is hij zoals deze foto dan?..
Serieuze vraag hoor, maar heb in t topic al paar foto’s voorbij zien komen en niet echt duidelijk hoe hij nou precies is

:joy: Laat maar. Zie t al dat t fotoshop is

1 like

Ik ben nog zoekende naar een goedkope duiker … eigenlijk weet ik al wat ik wil hebben maar deze was als alternatief bijna goed genoeg.

Helaas vindt ik de lumen net te licht van kleur (bijna vanille achtig) en de secondewijzer met rondje aan het einde is het ook net niet.

Deze weerhouden mij ervan om mee te doen met de group-buy ook al krijg je wel heel veel horloge voor het geld.

1 like