Eindelijk een homerun voor Invicta? Pro Diver 1953

@Mr.JokerBean het begon toch met de turn o graph 6202 van Rolex of was de sub toch eerder ??

Ik vind het ook een prima horloge voor die USD 100,- en logisch dat er dan geen geld meer is voor eigen design ? In ieder geval een honkslag @Jurtz en wat jammer dat je zo een moeilijke zaal had vandaag :hugs:

3 likes

Omdat ik het ontwerp prima vind. Dat is gewoon goed gedaan door Rolex. Maar ik heb echt niets met Invicta. Dat heb ik met wel meer merken. Ik zal ook nooit een Duster kopen. Met als hoofdoorzaak dat er een Dacia-logo op zit. Ik ben te snobistisch voor dat soort merken denk ik.

1 like

Je kan gewoon niet schakelen.

Ik zag dus in het overzicht jouw avatar als laatste reactie bij dit topic. Ik dacht al, hij zal toch niet nog een Invicta kopen.

1 like

Eens! Op een Duster hoort een Miele logo.

3 likes

Swiffer.

1 like

Heeft beheer gedaan. Ik was een beetje aan het plagen. :laughing:

Je moet je niet zo druk maken om de dingen die ik schrijf. Ben volgens mij echt niet zo’n kwaaie…:grimacing: Misschien moeten we eens ergens een kop koffie drinken. :blush:

Nou dat dit topic de tongen losgemaakt heeft is een understatement! :smile: :sweat_smile:

2 likes

Die wil ik ook hoor! :laughing::laughing::laughing:

Ik vind het horloge geslaagd. Maar dat komt omdat 'ie lijkt op de Tudor Black Bay One uit 2015;

Wat mij betreft een regelrechte kopie. Meer nog het geval dan bij de standaard BB (58). Kijk bijvoorbeeld naar de uren-, minuten- en secondewijzer. De kopieermachines draaien zo te zien overuren bij Invicta.

1 like

leuk voor de cartoon. zwevende tongen door de kroeg!

Dat kopiëren hebben ze vast afgekeken van Tudor! Boeven! :joy:

2 likes

Jazeker kan ik dat uitleggen. Ik heb niks met Invicta en dan met name de moderne Invicta’s. Al dat vintage spul wat Kasper soms laat zien, dat vind ik wel mooi. Maar de nieuwe modellen, sorry. Niet mijn kopje thee en kopiëen van andere succesnummers (niet geheel toevallig altijd van Rolex-huize, want iedereen wil er een) hou ik al helemaal niet van …

Ik haakte dus al af voordat ik het plaatje van het horloge zelf gezien had, door deze opmerking:

Jawel. Je wil het eigenlijk niet horen, maar je vraagt wel “waarom?” … tja, ik heb helemaal niks met kopiëen, ûh ‘hom(m)ages’. Ik kon in jouw poll maar één keus maken, anders had ik “Nee” - ik vind deze niet geslaagd - ook gekozen.

Oh enne, als jij hem geslaagd vind. Prima toch. Je hoeft het ook allemaal niet te verdedigen, het is gewoon een kwestie van smaak en dat laat zich niet betwisten. Hoewel?

Ik heb gisteren een hoop gemist volgens mij … :sunglasses:

Verdiep je anders eerst even in de ontstaansgeschiedenis van het merk Tudor. Tudor is Rolex. Logisch dat het op elkaar lijkt. Je kon vroeger op zicht een Aristona ook niet van Philips onderscheiden, behalve als je even naar ‘het uurwerk’ keek. Zelfde fabriek, goedkopere materialen. Waarom? Andere doelgroep. Slim.

Jaja, boefjes zijn het … :rofl:

3 likes

Same here.
Het merendeel van de huidige Invicta’s is volgens mij nogal over the top, bijna kolderieke, multi-colored drukke bling.
Zoiets bijvoorbeeld… :nauseated_face:

Zet dat eens af tegen klokkies die ik wél mooi vind (o.a. Sinn 556, Halios Seaforth, Hamilton Intra-Matic), dan weet je ook wel hoe laat het is.

Als mij dat dan een snob maakt…ach, de mensen die mij een snob vinden proeven waarschijnlijk het verschil niet eens tussen een Chablis en een Riesling Spätlese. :stuck_out_tongue_closed_eyes: /sarcasm

1 like

Jij extra druk zetten, bij zo’n smacmerk als Invicta?

:joy: alsof ze gaan luisteren naar een fanboy… sterkte :+1:

5 likes

Rivella en Invicta, mooi huwelijk :joy::+1:

1 like

Here you go sir. :blush:

1 like

Tussenstand:

Dank allen voor de overweldigende hoeveelheid stemmen! :smile:

3 likes

50-50 … fraai. :wink:

1 like

Ik vind hem dus best leuk ogen , alleen denk ik een beetje waarom blijft invicta niet gewoon bij de protserige modellen die ze maken. Daarin onderscheiden ze zich van andere merken. Dat vind ik positief . Ow je er nu van houdt of niet is wat anders maar je zou het wel kenmerkend invicta kunnen noemen.

2 likes

Er zit normaliter ook geen zout in wijn, nee. :smirk:

Smaken verschillen. :wink: Ik kan óók van een lekkere G&T genieten, evenals speciaalbier, whisky’s (let op de spelling…Highland/Speyside ), maar goeie wijn is toch echt wel fijn. YMMV.

Anyway, de Invicta waar dit topic mee begon is één van de minder lelijke. Maar net zoals iedere kapotte klok toch 2x per dag de juiste tijd weergeeft, spendeer ik liever niks aan een merk, waarvan ik het gros van de output niet-je-van-hèt vind (#understatement). En die zilver/goud-blauwe Rolex is ook zum kotzen. Then again, ik rijd geen verlaagde BMW 5 serie uit '93 en m’n vrienden kennen me niet als Vlugge Sjakie/Big Franky o.i.d. :yum:
Ieder het zijne, zullen we maar zeggen.