Eindelijk.... heb ik mijn Pre-moon Speedmaster gevonden. Graag jullie feedback

Beste forumleden, na een paar maanden zoeken heb ik eindelijk een mooie Pre-moon Speedmaster gevonden! Ontzettend blij mee. Het gaat om een 145.022 69ST/ DON/ volgens mij 1175 band/ endlinks 640 maar lijken mij niet origineel?

Ik heb het horloge aangekocht via Chrono24 van een dame. Het horloge was van haar vader.

Nu heb ik zelf natuurlijk de nodige research gedaan vanuit het Moonwatch Only boek, maar ik ben zeer benieuwd naar jullie meningen/ opmerkingen vwb staat/correctheid/echtheid.

Ik moet hem nog open maken (is dat eenvoudig voor een leek?). Serial op de foto klopte iig.

Ik zie jullie reacties graag tegemoet.
Alvast bedankt!

53 likes

Btw krijgt nog een glaasje en een servicebeurt! :slight_smile:

1 like

Hij is prachtig. Denk dat @septentrio of @hxcmdp je kunnen helpen met je vragen.

2 likes

Fraai ding man!
En wat zijn die banden mooier dan die hedendaagse net die glimmende stukjes erin!
Hier zouden ze eens een mooie solid variant van moeten maken!

4 likes

Uncle Seiko heeft dat gedaan. :ok_hand:t3:

2 likes

Gaaf horloge :ok_hand:t2:

1 like

Gefeliciteerd met je aanwinst, draag hem in gezondheid :sunflower:

Ps: ben benieuwd wat de kenners vinden van de afwijkende kleur lume op de dial tov de wijzers… :thinking:

1 like

Gaaf!

Zoals @JimSoul al opmerkte klopt de kleur van de lume op de hour markers niet helemaal. Ik denk dat de lume op de wijzerplaat ooit opnieuw is aangebracht.

1 like

Mijn feedback is dat een - zelfbenoemde - leek die een pre-moon via chrono24 koopt, voer is voor een spannend topic.
Een Speedmaster is een geweldig horloge, dat is zeker.:+1:
Ik pak ook eens het grote boek erbij.
Dat de lume van de wijzers niet matcht, hoeft in ieder geval niet direct een probleem mbt echtheid / correctheid te zijn.

1 like

Top :slight_smile: Dat is ook precies de bedoeling van dit topic. Hoor graag!

Ben overigens niet helemaal een leek. :slight_smile: Na afgelopen weken/maanden elke dag Speedmasters gezien te hebben en na aanschaf van het MO boek, weet ik wel enigszins wat ik heb gekocht. :slight_smile: Anyway, brand los allen!

2 likes

Pohh, mooie aanwinst!

1 like

Ik vind hem gaaf. Wees er zuinig op.

1 like

Mooie aanwinst!! Gefeliciteerd

1 like

Hier nog een foto van de deksel. Weet iemand trouwens hoe ik de andere deksel, die op het uurwerk ligt, makkelijk kan verwijderen? Of niet aan te raden en door horlogemaker laten doen?

1 like

Horloge omdraaien, valt hij er af als het goed is.

2 likes

Zo los zat hij niet. Een horlogemaker heeft er net voor opsturen nog een rubberen afsluitring in gezet. Zou dat uitmaken?

1 like

Die pakking gaat niet over die kap.

Kapje is klein (enkel het middelste deel). Kunt hem er gerust af wippen met een klein meisje.

3 likes

Mooie aanwinst! :fire:

2 likes

Horloge ziet er in mooie gebruikte staat uit, kast is zo te zien ook nog lekker scherp maar wellicht een keer opnieuw opgemaakt. Een paar foto’s van het uurwerk zou mooi zijn aangezien daar soms ook mee gerommeld wordt. Kleur van onderdelen/uurwerk is ook belangrijk om correctheid/originaliteit te beoordelen.

Vaak worden wijzers van vintage Speedy’s vervangen tijdens een service beurt bij Omega, dit deden ze vroeger in de tritium tijdperk al. Kan dus zijn dat de wijzers vervangen zijn maar dit is opzich niet erg.

In ieder geval een fraai horloge! :+1:t4:

2 likes

Die band, :heart_eyes::heart_eyes:
Veel draagplezier, :+1:

2 likes