Eindelijk.... heb ik mijn Pre-moon Speedmaster gevonden. Graag jullie feedback

Mooi exemplaar! Geniet ervan :ok_hand:t2:

2 likes

Erg gaaf horloge! :+1:

1 like

Hoi,

Ziet er goed uit! De 145.022-69 is zowel met een DNN-90 en een DON-90 geleverd, jij hebt een originele DON-90. Heel gaaf. Wat mij verder opvalt is:

  • kast ziet er strak uit, weet je of deze nog ongepolijst is? de randen lijken aardig scherp
  • deksel lijkt me origineel, juiste jaartal staat aan de binnenkant
  • DON-90 bezel dus altijd de è met accentgrave in tachymètre
  • stepped-dial wijzerplaat is heel strak en origineel; de licht-groenachtige kleur lume is vaker gezien op latere 145.022 DNN’s en is mijns inziens niet achteraf opnieuw aangebracht
  • goed ook het Omega-logo op de kroon
  • wijzers mogelijk eens vervangen door Omega zoals @Samurai al aangeeft, dit is eerder een standaardprocedure geweest dan een uitzondering
  • als ik naar het logo op de clasp kijk en de binnenkant ervan, is dit een 1175-band en komt uit de periode 1970-1978; deze band komt met 640-endlinks en is vaak geleverd met het 145.0022 uurwerk
  • verder: het anti-magnetisch deksel krijg je er niet zomaar af, dit is vaak een beetje testen of deze loskomt
  • verder (2): plexiglas zou ik ook laten vervangen maar niet om de kleine krassen erop, maar omdat ik geen Omega logo in het hart kan zien (of ik kijk niet goed genoeg, kan ook); altijd verstandig om een servicebeurt uit te laten voeren

Goed gedaan en geniet ervan!!

Matth

22 likes

I stand corrected. Weer wat geleerd.

2 likes

Bedankt voor de uitgebreide feedback!
De kast lijkt ongepolijst, dus dat is mooi.
Band kan ook wel geleverd zijn met de 145.022? Enige terugkoppeling op de endlinks? Mn 1 van de links heeft ‘640’ er scheef op staan. De anti magnetische komt uiteindelijk wel los? Of soms niet en moet dus door horlogemaker?
Jouw opmerking vwb glas klopt (geen logo). Deze wil ook om die reden laten vervangen.

1 like

Wat een heerlijk horloge zeg. Proficiat met deze aankoop :+1:

1 like

Ik vind hem er voor de leeftijd erg goed uitzien, proficiat!

1 like

Plaat lijkt me toch echt relumed…


1 like

Zou het kunnen vertekenen door de krassen op het glas? Dat ziet er in de uitvergroting nl echt niet uit. Ik zal later nog een foto maken wanneer het glas is vervangen. Tx anyway voor de comment!

Grappig al die comments al zou de plaat relumed zijn. Alsof dat zo gebruikelijk was voor een niet duiker vroeger.

Ding klopt gewoon volledig, en is origineel.

Enige wat vervelend is is dat ik ‘m niet eerder op chrono24 zelf gekocht heb :sweat_smile:

Enjoy @mrmauri!

11 likes

Misschien de foto’s eens inzoomen @septentrio?

Versus een volledig originele -69st, ik hoef denk ik de verschillen niet uit te leggen?

Het verschil is dat de lume wat groenig van kleur is. Ik zie ze wel vaker zo voorbij komen. Lijkt me origineel.

2 likes

Qua kleur wel ja, niet dat de indexen zoveel dikker zijn. Zie het streepje op 12 uur met de twee lume bolletjes ernaast ten opzichte van de vergelijkingsfoto, de bolletjes zitten er bijna tegenaan. Ook de indexen op 5/6/7 uur zeggen genoeg lijkt me.

2 likes

Hoi,

De licht-groenachtige kleur lume is vaker gezien op latere 145.022 DNN’s en is mijns inziens niet achteraf opnieuw aangebracht. De wijzerplaat is 100% origineel.

Matth

1 like

@septentrio Eens

2 likes

@Niels1974 Yes

1 like

Prachtig deze pre-moon, in een mooie staat, veel plezier er mee gewenst! (Nu ga ik verder kijken naar “Apollo 13” op Netflix😀.)

4 likes

Heel erg mooi stuk en ook in erg goede staat voor een pre-moon aan de foto’s te zien. Gefeliciteerd met deze mooie aanwinst!

2 likes

De kleur zie ik niet direct als een probleem en daar heb ik het dan ook niet over, dit groenige zie je wel vaker. Lees mijn andere opmerkingen.

Ik zie op de foto’s trouwens een DON en geen DNN zoals jij schrijft?

Wauw, wat een mooi exemplaar. Dit is toch echt mijn grailwatch.

Waarom zou je het glas vervangen? Lekker zo laten zou ik zeggen. :slight_smile:

2 likes