Eindelijk.... heb ik mijn Pre-moon Speedmaster gevonden. Graag jullie feedback

Zie mijn eerste reactie:

1 like

Waar heb je het hier over dan?

1 like

Je geeft aan dat de wijzerplaat mogelijk gerelumed is. Ik vind dat niet omdat deze licht-groenachtige vaker gezien is, met name op de latere 145.022 DNN’s. Omdat deze Speedmaster een DON bezel heeft, maakt voor mij niet dat deze wijzerplaat niet origineel is.

1 like

Je leest niet wat ik schrijf, je hoort me nergens ook maar iets over het “gerelumed want… kleur” zeggen, integendeel.

Ik laat het hierbij, boodschap lijkt niet over te komen. Hopelijk heeft TS er wel wat aan :slightly_smiling_face:

1 like

Ik vind ze niet per se “breder” voor de 145.022-69 van @mrmauri

1 like

Ik denk dat je stevig onderschat hoe krasjes op het glas kunnen zorgen voor een vertekend beeld.

3 likes

geen ene vorm van kennis maar Wat Een Gaaf Ding! en of ie nu 100 procent origineel is of 99; top aankoop! geniet ervan!

2 likes

Ja

Plus dat tritium in de loop der jaren ook wat kan uitlopen/vervormen of hoe je het ook wil noemen.
En dat niet alles even gelijkmatig uit de fabriek is gekomen.

Lijkt me geen relume dit.

3 likes

Mijn duit in het zakje als eigenaar van meerdere 1175 en 1171 banden: het zijn inderdaad 640 end links en een sluiting van de 1175, maar de banddelen zijn van een 1171. De 1175 heeft veel plattere schakels en heeft een veel minder sterke “tapering”.

Links 1171, rechts 1175:

11 likes

Dank! Ik denk dat je gelijk hebt. Interessant hoe deze band samengesteld is. Hij draagt overigens (1 dag nu) fantastisch! 640 endlinks zijn wel ok? Zien er hetzelfde uit als die van jou?

2 likes

Ja alles is authentiek, alleen inderdaad samengesteld. De sluiting van de 1175 en de 640 end links zijn dus goed.

Soms komt er op Ebay een 1175 voor een redelijke prijs langs of je kan ook een jongere JB 1175 (gemaakt voor Omega) op de kop tikken voor de banddelen. Dit is hetzelfde als de originele 1175. Dit draagt mijns inziens nog beter dan de 1171, ook iets minder gerammel.

Maar als dit destijds zo bij elkaar geraapt is, lekker zo laten. Beide banden horen bij deze referentie volgens mij.

2 likes

Dank. Klopt ook dat hij ‘tapered’ is idd. Wat wel vreemd is, is dat de clasp (met 1175 inscriptie) dan wel precies past. Je zou verwachten dat deze te breed zou zijn voor mijn band… toch?

2 likes

Nice!!! En respect dat je hier in bent gesprongen! Vintage speedmaster schijnt nogal een slangenkuil te zijn zoals ik begreep ?

3 likes

Fraai ding! Veel draagplezier :v:t4:

1 like

Zoals de ref 1450 band bedoel je :grinning:

1 like

Tx! Ik had me wel goed ingelezen en al contact gehad met wat mensen op het forum. En daarnaast moet je altijd een gokje wagen :wink:

4 likes

Wat interessant, dank voor het delen!!

2 likes

Gefeliciteerd!

1 like

Die groenere kleur van de tritium heeft trouwens niet direct iets te maken met de leeftijd of bepaalde referentie van de Speedy. De verkleuring van tritium wordt door bepaalde factoren zoals uv-licht en klimaat veroorzaakt. Een groenere verkleuring van tritium kan betekenen dat het horloge merendeels gedragen werd in een vochtiger klimaat.

3 likes

Ongepolijst vind ik ook prachtig, mijn advies is mooi zo laten.
Ik snap dat je het anti-magnetisch deksel wil losmaken zodat je het uurwerknummer kan checken. Pas alleen op dat je er niet teveel energie op zet, voordat je het weet heb je dit deksel los maar is je uurwerk beschadigd.
Origineel plexiglas met logo is ongeveer 90 euro. Over de horlogeband, zie de verhelderende reactie van @jvk_1971

Geniet van je aankoop!!

2 likes