Eindelijk.... heb ik mijn Pre-moon Speedmaster gevonden. Graag jullie feedback

Heel nice! Zit er wel eens aan te denken om zo’n band op een huidige Omega Speedmaster te plaatsen. Kan dat? Is dat aan te raden?

3 likes

Het is mogelijk om 1171 banden aan moderne Speedy te plaatsen met de juiste endlinks. Deze zou je dan wel even lichtjes moeten veilen.

3 likes

Dat kan maar is wel een dure hobby, en het is dus een ouderwetse holle band.
Kreeg hier laatst deze tip:


Hele mooie band, hoort op de 50th anniversary speedy.

2 likes

Kwam deze laatste ook al tegen, zeker een mooie band! Maar 600 pond… dat is mij te gek!

1 like

Weet je wat een complete 1175 of 1171 kost? Doe deze prijs maar x2…
Edit, ik was toen op zoek naar een 1035 of 1039.
Een 1171 is iets beter betaabaar zie ik nu!

Edit twee, voor een moderne speedy zou ik dan alsnog voor een moderne band gaan… als die ongeveer hetzelfde of zelfs iets meer kost dan de oude band.
Bij een oude speedy graag een oude band, qua orginaliteit en zo, maar voor een moderne maakt dat natuurlijk niet uit.

1 like

Leuk om te lezen dat iemand een goed horloge via Chrono heeft weten te scoren.
Het wordt hier op het HF toch vaak afgeraden.

Veel plezier van je aankoop!

2 likes

Gefeliciteerd met deze aanwinst!
Zo te lezen in de reacties een goede aankoop.
Veel draagplezier.

2 likes

Ja dat is mogelijk en vereist wat kleine aanpassingen aan de end links, ze zijn iets te breed en om echt een goede “fit” te krijgen moet je ook de juiste springbars gebruiken, en de flapjes iets buigen etc. Mocht je meer info wensen stuur maar een PM, ik denk eraan om mijn moderne 1171/633 te gaan verkopen na de aanschaf van de 1450/808.

Correct en schijnt ook heel lastig erop te zetten zijn door een andere kastaanzet van de 50th. Maar het is mogelijk!

3 likes

Proficiat met je prachtige horloge. Geniet ervan.:ok_hand:

1 like

Ben het met je eens dat je niet moet lopen kloten aan de originaliteit, maar een die 50th anniversary band moet prima kunnen op een moderne Speedmaster.

1 like

Ik ga er eens over denken of ik het (geld) waard vind, om er een 1171/633 of andere band op te zetten.

3 likes

Tsja als de bandbreedte minder is dan die van bijvoorbeeld de 1175 (die loopt terug naar 17,6mm of zoiets) dan past de 1171 prima aan een 1175 sluiting. Het is allemaal gestanst en gevouwen staal, daar kan je nog wat aan rommelen. Theoretisch moet er 1 mm speling tussen de 1171 band en de 640 end links zitten en zo’n 1,5 mm bij de sluiting aanzet.

Je schreef iets over een schuine “640” gravure op één de end links? Meestal is het recht maar ik heb 3 jaar gezocht naar een extra paar 640s dus ik ben vrijwel zeker dat er geen replica’s bestaan.

Jouw sluiting heeft 1175 erin staan en dit is ook niet bij allemaal. Dus het varieert nogal met vintage, aangezien ze vaak van leverancier veranderde (zo kwam en verdween de DON ook).

Gefeliciteerd met je Speedmaster!
Wellicht kom je nog een keer een mooie 1039 band tegen. Vind dat een hele mooie combinatie en blij dat ik die op mijn 69er heb zitten.



6 likes

Mooi zeg!! :smiley:

2 likes

Nette! Ik zou er zelf lekker een 1039 op zetten

3 likes

Super mooie band!! Vind ik ook mooier. Begreep wel van een expert dat hij wat minder comfortabel is? Anyway, echt prachtig!

1 like

Is idd millimeter-werk. Ik denk dat ik het zo laat… ziet er goed uit in de combi. Dank voor de feedback!

1 like

Graag gedaan en inderdaad lekker zo laten.

Uncle Seiko komt met een 1039 replica voor $89, dus een nobrainer om soortgelijke looks te krijgen. De orginele is natuurlijk heel anders gemaakt. Dat is nog met stretch links dacht ik? En Uncle Seiko maakt alles met solid links (maar wel folded end links).

1 like

Toemaar! Prachtige aanschaf zeg, geniet er van!

1 like

Ze kunnen id redelijk strak zitten. Ik gebruik dan altijd een klein stukje rodico of schilderstape …laat geen krassen achter.

1 like