Eindelijk mijn zoon aan een horloge!

Hallo allemaal,

Als WIS hoop je dat jouw kinderen ook wat van deze idioterie meekrijgt. Tot op heden was dat bij mijn kinderen (3 zonen en 1 dochter) nooit het geval. Ja, een G-Shock wilde men nog wel eens vragen voor Sinterklaas of verjaardag maar na 1 keer dragen kwam ie meestal wel bij mij in de kast terecht.

Of ze verdwenen gewoon volledig, het leken soms net sokken in de wasmachine, je stopt er 2 in en je kunt er maar 1 terugvinden, waar die andere gebleven is mag Joost weten. Nou is het bij mij thuis sowieso een beetje de Bermuda-driehoek wat horloges betreft maar dat is een geheel ander verhaal.

Dus toen mij oudste zoon (18 jaar) vorige maand bij mij kwam met de mededeling dat ie wel een Nomos-horloge wilde hebben viel ik van mij stoel. Na de benodigde beademing vroeg ik hem om mij dan eens wat plaatjes te laten zien want in deze leeftijdsgroep zie ik veel G-shock, Armani en Diesel (niets mis mee trouwens) maar heel weinig Nomos. En ja hoor, plaatsjes van de Tangente met witte wijzerplaat kwamen boven water.

Hij heeft net zijn eerste jaar van de koksopleiding met goed gevolg afgerond maar dit vond ik toch wel een iets te duur cadeau. En van zijn stagevergoeding zou ie het wel kunnen betalen maar ja, je moet ook nog op stap natuurlijk :wink:

Dus hebben we afgesproken eerst eens een goedkoper alternatief te testen, is het helemaal zijn ding dan kijken we wel verder. Nou zijn er niet zo heel veel goedkope alternatieven, tenzij je richting China kijkt waar de Rodina R005 Bauhaus voor flink wat beroering gezorgd heeft op sites als WUS: 38,5mm, 9mm hoog, 20mm drilled lugs, 50m WR, saffierglas, een gesigneerde kroon en een Seagull ST 17 automaat. Verder een witte wijzerplaat, blauwe wijzers, redelijke kwaliteit leren band en een secondewijzer op de 6-uur positie. Kortom, alle ingrediënten om te kunnen spreken van een Nomos-hommage. En als je dit klokje dan ook nog binnen Europa kunt aanschaffen voor slecht € 80,- incl verzending, een extra leren Hirsch band en een NATO dan kun je iemand met heel weinig geld heel erg blij maken. De eerste indrukken zijn zeer positief, veel beter dan je zou mogen verwachten voor deze prijs. Afijn, onderstaan de foto’s (sorry voor de stofjes), over een tijdje zal ik eens een update doen o.b.v. zijn ervaringen, ben heel benieuwd of ik nou toch nog ooit op zoek moet naar een Nomos…













Aangezien hij druk aan het sparen is voor een Vespa (ruim 45 min fietsen naar zijn nieuwe stageplaats) denk ik dat ik binnenkort aan de beurt ben…ach, niets teveel voor een troonopvolger!

Eric

22 likes

Super toch :+1:
En nu? Moet pappa zijn portefeuille trekken of is zoonlief al hard aan het sparen :slight_smile:

1 like

Hij heeft een goede smaak, maar wel een dure. :smile:

1 like

Geweldig Eric.
Aan de andere kant snap ik ze ook wel met zo’ n pa, die de meeste horloges niet langer dan een week houdt :wink:

1 like

Leuk man! Geniet ervan :wink:

1 like

Mijn verhaal was nog lang niet klaar, maar de knopjes zitten wat te dicht op elkaar…moet gewoon aan een bril :sunglasses:

3 likes

Leuk horloge voor dat geld (vooral op de nato)!

1 like

Prachtig horloge, en leuk om je hobby zo te delen.
Mijn zoon z’n polsjes moeten nog wat groeien. :smile:

6 likes

Ah, daar is de rest van het verhaal :).
Prima alternatief! Zou toch zonde zijn als hij op korte termijn een Tangente zou verkopen omdat jouw flipperitus hem besmet zou hebben :slight_smile:

1 like

Hahaha dat zou inderdaad zonde zijn. Ik heb zelf nog twee horloges incoming, maar hij heeft mij al heel duidelijk gemaakt: “Afblijven!”. Ik ben zo trots op hem :slight_smile:️

2 likes

Aha Eric dus je hebt gelukkig nog meer hobbies. :smile:
Leuk verhaal weer en een prima klok om uit te proberen. :+1:

2 likes

Ah, de Rodina, ik wilde hem na je halve verhaal al voorstellen als alternatief :wink:
Ik heb er zelf ook een, prachtige klok, heerlijke leren band. Kan er alleen voor zorgen dat de Nomos er uiteindelijk niet komt. :grin:

2 likes

Zie nu pas het hele verhaal…

Mooie aanwinst! Dikke kans dat die Nomos nooit komt idd :slight_smile:
Zou wel mooi zijn als hij ook zo’n flipperkoning wordt.

1 like

Leuk om te lezen Eric, je hobby delen met je zoon is toch ook erg mooi!

1 like

Mijn beste,

Jong geleerd, oud gedaan!!
Fantastisch hoor.
Leuk verhaal ook en mooie foto’s.

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

1 like

Leuk, man! :smile:
Zelf geen Nomosfan; is me echt wat te eenvoudig voor de toch behoorlijk stevige prijs. Maar dit is natuurlijk een heel goed alternatief om 'ns uit te proberen of 't wat voor 'm is!
Mijn kinderen blijken tot nu toe compleet immuun voor het horlogevirus… :unamused: Voor de twee oudste wel 'ns een horloge gekocht. Maar die krijgen minder draagtijd dan mijn minst gedragen horloges. Sterker nog, ik denk ongeveer net zoveel als mijn niet werkende horloges… :worried: :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Dat heb je weer mooi opgelost @EricPP. Mijn vrouw (half Duitse) zegt … die jongen heeft pas een goede smaak hahaha. Die Rodina ziet er verder heel goed uit!

1 like

Heel leuk, in meerde opzichten!

Horloge ziet er zo op eerste blik goed uit, leuke details, mooie kastvorm en natuurlijk zijn de specs ook niet verkeerd.

Erg leuk, gefeliciteerd (en bedankt voor introductie met het merk, had er nog niet eerder van gehoord)!

1 like

Wow!
Mazzelaar…
Mijn dochter vind naast haar Tag F1 alleen een Sub mooi.
Ze is elf…

1 like

Verdorie, ik heb ook wel eens met een scheef oog naar een Nomos gekeken. Ik vind dit ook voor mezelf wel een optie.

2 likes