Eindelijk….mn eigen machientje

Ah oké, hoe heb je dat opgelost? Die loslatende kurken pakkingen

nog niet… heb verschillende lijmsoorten gebruikt maar elke keer met het zelfde resultaat, liet weer los. Heb de deksels er nu gewoon op zonder pakkingen

1 like

Ah ja dat kan ook uiteraard, andere pakkingen uit kurk die passen zonder te lijmen?!

Voor mijn Elma heb ik bij Van de Gevel in Tilburg nieuwe pakkingen gekocht. Zijn gewoon op voorraad!

1 like

Ah dan meet ik de diameter op, mochten ze loskomen

Cousins heeft ze ook.

Hoe heb je die bevestigd? De lijmsoorten die ik geprobeerd hebben zijn niet bestand tegen de dampen van elma pro vloeistof…

1 like

Klemmen die niet in het schroefdraad?

Die blijven gewoon zitten zonder lijm…

2 likes

Mijn Elma heeft pakkingen van een dik “papier”. Ziet eruit als het materiaal dat voor automotor-pakkingen gebruikt wordt. Dat is op rollen te koop bij automateriaal winkels.

1 like

Nice!
Ik heb verschillende reviews gelezen erover.
Blijkbaar is het gewoon de Elma waarvan de rechten vrij zijn om ze te gebruiken.
Kwaliteit is best ok.
Waar heb jij hem gekocht? Via Etsy?

1 like

Via eBay gekocht, vanuit India. Binnen 1 week was hij in huis, wel even opletten dat het 110volt is in dit geval. Dus omvormer nodig

eBay heb ik nog niet bekeken gehad.
Eens proberen. Dank je wel.

1 like

Mooie machine, ga je veel plezier van hebben.

1 like

alles is binnen en hij werkt naar behoren!
:muscle:

7 likes

Ben er uit eigen ervaring toch wel zeker van dat shellac hiermee los kan weken.
Op de opleiding vorig jaar een te hooge concentraat in een benzinepotje gedaan om een anker na te poetsen. De pallet stenen zaten snel los.

Was wel een Chinees uurwerkje. Misschien slechte shellac? Ik durf het in iedergeval niet meer aan.

2 likes

Heel tof! Erg goed alternatief voor degene die geen vintage Elma wilt opknappen of er geen kan vinden :slight_smile: .
Weet iemand of de mandjes uitwisselbaar zijn?

Enne… brutale vraag😏. Maar wat heb je nu uiteindelijk betaald?

1 like

Mandjes zijn volgens YouTube inderdaad uitwisselbaar, zowel in diameter als hoogte.
Ik was incl verzending en VAT :imp: €620 armer daar zit de omvormer ook bij, die had ik los besteld online

2 likes

Ja, isopropylalcohol lost shellac op.
Daarom schreef ik ook dat ik die voorspoeling “uiteraard dan zonder de balans” doe en de palletfork altijd apart in de essence of renata. Dus: alle onderdelen waarin/aan geen shellac gebruikt is kunnen in een EPA voorspoeling.

2 likes

Aa ik haalde twee berichten door elkaar zie ik nu. Excuus en dank voor de opheldering👍