Eindelijk….mn eigen machientje

Valt me nog mee eerlijk gezegd. Goed gedaan, lekker nieuw. Gaat je hele leven mee :+1:.

Geniaal. Dan ga ik eens kijken of ik een nieuw mandje kan bestellen. Tips voor aankoop platform?

1 like

Yep, mee gestopt en overgestapt naar Elma.
Ik was niet tevreden met het resultaat + residu dat ontstaat (na een tijdje) in de schoonmaak vloeistof. Prima om mee te starten/experimenteren.

1 like

Ah ik weet niet waar ze die besteld hadden, voorlopig zitten er twee setjes bij het machine.

1 like

Ter aanvulling, ik heb nu 5 uurwerken gereinigd in m’n meschientje.
Het resultaat met de L&R in vergelijking met de hand schoonmaak is vele malen beter!!!
Dus vloeistoffen werken top, 1 cleaning en 2 rinsing bevalt me dus heel goed.

De mandjes die bij het apparaat zitten……die zijn echt ruk!
De verdeelwanden en bodem hebben teveel ruimte dus onderdelen blijven niet gescheiden, komen vast te zitten onder de wanden. (Blijven wel in de mand zelf) maar die kwaliteit is slecht.
Ik ga dan ook op zoek naar betere mandjes, de kooi is prima en het bevestigen is ook prima.

2 likes

Ik gebruik ook Elma maar ondervindt hier ook soms wat issue’s mee, nl. Na enkele wasbeurten vochtige bruine vlekken op onderdelen en spiralen die vast kleven.

Volgens een trainer bij Omega heeft het te maken met UV en warmte ofzo. Maar is kostelijk om na 7 wasbeurten ofzo telkens de vloeistof te vervangen.

Gewoon van die kleine mandjes bijkopen om in de standaard mand te gebruiken. :sunglasses:

image

2 likes

Die heb ik inderdaad bij besteld, er zitten 2 maten van brons bij, 1 dienen de mand past, de ander 2 keer te groot :joy:.
Komt goed het is een luxe probleem denk ik

1 like

Vreemd. Met name de bruine aanslag dat na een tijd bij L&R optrad was de reden voor mij om te wisselen. Met het Elma spul geen last meer van gehad plus een veel beter schoonmaak resultaat.

3 likes

Cousins verkoopt Ø21 x 13mm Mini Baskets voor £1,95 die prima passen in een Elma, dus waarschijnlijk ook in jouw Elma-clone.

2 likes

Ah ik ga gelijk even kijken, dank je

Dit soort bruine plakkerige plekken?

Heb heel mn elma uit elkaar gehaald omdat ik dacht dat het uit de motor kwam. Overigens zijn de vlekken weg te krijgen met dasty :laughing:

Maar als je dan deze mooie vloeistof bekijkt…

Ga een donker hoesje maken om over de reinigingspot te hangen als ik deze niet gebruik. :yum:

2 likes

Oei holy moly, dat ziet er idd uit als drab :face_vomiting: vooralsnog geen last van gelukkig, misschien na wat meer vintage klokjes dat het rapper gaat :joy:

1 like

Was plakkerig spul op het uurwerk.

Dat oranje was zeker niet vanwege de vele uurwerken, maar mijn Elma staat op zolder. Waar het warm is en met mooi weer flink de zon op staat… dus denk idd een reactie in de wat verouderde vloeistof. :stuck_out_tongue_closed_eyes:

1 like

Hahahah jah lekkkker….ik heb hem in een donker koele plek……hopelijk minder snel brak dan bij jou :smirk:

1 like

Zo erg is het bij mij gelukkig niet. :see_no_evil:

Maar jouw omstandigheden kunnen dit inderdaad wel veroorzaken denk ik.

1 like

Kun je die openingen in de randen niet dicht solderen? Een budget vriendelijke gedachten… de soldeertin moet zover ik me kan bedenken geen invloed hebben op het schoonmaken, maar ik laat me graag verbeteren.

Potten bewaren in een klein Bureau koelkastje op redelijke lauwe stand?

1 like

:dizzy_face:‍:dizzy::see_no_evil: daar had ik serieus niet aan gedacht, maar idd ik moet wel zeker zijn dat soldeer daar geen reactie op geeft bij schoonmaak

Lijkt wel stroop die tussen de wafels zit, toch de kleur, smaak zal wel iets anders zijn.

3 likes

Ik heb een Weber bbq hoes gekocht op Amazon voor 13 euro en die past perfect over mijn volledige automatische Elma Solvex RM

Voor die prijs kan je zelf geen hoesje gaan maken. :sunglasses:

1 like

Bij alie maar een hoes besteld, iets te groot maar idd betaalbaar. :joy:

1 like

Tip van Flip: ik giet mijn reinigingsvloeistof na gebruik in een donkergroene of donkerbruine wijnfles met schroefdop en bewaar deze in een kastje. Spul blijft mooi schoon en veroudert niet.

2 likes