Eindelijk 'n kickstarter die wel de moeite is?

L’aventure watches.
Deze kwam ik tegen en is vandaag online gegaan. Heeft hele leuke specs en een combinatie van diverse kenmerken die ik zelf heel gaaf vind.

Alleen die prijs hè…

6 likes

Tel daar nog 21% BTW bij op.
Fabrique en Suisse ipv swiss made vind ik een leuk detail.

Ik vind hem best leuk inderdaad. Maar ja, voor 1,5K ga je deze niet voordelig wegflipperen vrees ik.

voor de koper wel voordelig :slight_smile:

maar inderdaad: 1500 euri voor een 2824-2 binnenwerk… :open_mouth:

Ja, wat is daar mis mee?

Er zijn heel wat horloges met een 2824 voor die prijs of hoger.

Voor dat geld vind ik een 2824 niet verkeerd. Wat verwacht je dan? Dit soort merken heeft niet de schaal om voor dat geld zelf iets te ontwikkelen.

Vind t een leuk horloge met een mooie dial maar waarom hebben ze het over een horloge voor avonturiers? Mijn Frans is wat roestig maar ik zie niets over extra schokbestendigheid, gangreserve of waterdichtheid… Typisch marketingverhaal?

Vind 'm wel mooi, maar in die prijsklasse zou ik denk ik wel voor wat anders gaan, helemaal als hij 2500 Zwitserse Frank gaat kosten.

42 uur

200 meter

Dus niet heel speciaal en waarschijnlijk een stukje marketing inderdaad

1 like

Hoeveel extra verwacht je nodig te hebben? :wink:

2 likes

Haha, 200 meter zal wel genoeg zijn ja. Ging meer over de combinatie van de 3 dingen die @Chopin noemde

1 like

Grappig een soort kruisbestuiving tussen Rolex(Tudor) en Patek.

Wel een mooi dingetje zo lijkt het.

Hublot kloon ?

Zoals horlogemerken wel vaker toepassen, zowel de grote jongens als de nieuwkomers. Geen schande maar het is niet nodig. Kan een horloge niet gewoon mooi zijn? Het hele avonturiersverhaal voegt voor mij alleen wat toe als het horloge daar ook naar is.

@flowert nou, als ik ga diepzeeduiken in de Marianentrog vind ik t wel fijn om af en toe te checken hoeveel uur ik al onder water ben. 6000m WR is dan wel zo prettig :wink:

2 likes

Overigens had ik bij een avonturiershorloge een GMT-uurwerkje wel op z’n plaats gevonden.

Nog een goed voorbeeld!

En idd, kast heeft iets van een PP Nautilus.

In een oplage van maximaal 150 exemplaren, 50 met een bruine, 50 met een groene en 50 met een blauwe wijzerplaat. Daarbij zit er een uurwerk in dat ook in een Hamilton of Tudor te vinden, dus is het nog niet zo’n gekke prijs voor een horloge van deze kwaliteit en oplage volgens mij.
Aardig model, maar niet bijzonder

Inderdaad aardig model maar ik vond de prijs ook fors voor een kickstarter met deze specs. Heb voor dat geld een paar mooie horloges die ik hoger inschat

ik vind ze mooi vooral die groene…
de kleurstellingen van de datum zijn ook mooi gedaan.

Ik vrees dat je duikbril een beetje te hard tegen je voorhoofd wordt gedrukt op die diepte… :smile:

1 like

Ik vrees dat er op die diepte al weinig van mijn voorhoofd meer over is… :frowning: Maar point taken!

1 like