Eindelijk, na een speurtocht van 4 jaar: de Enige ECHTE Moon Watch

Goed bezig Tom (tu)
Ik ben benieuwd naar de reactie van de dochter.

Groeten,

Martin

TOP post (tu)(tu)(tu)

Paul K stuurde me een paar kritische vragen over dit horloge. En vragen zijn altijd goed. Alles hangt af van de antwoorden:D

Ziet de tweede Luna Lectric die onderweg is er ook
zo uit? het is bij deze net of het uurwerk in een
andere kast gezet is…

Een horloge lijkt op foto’s altijd anders als in
het eggie, maar ik bekijk de foto’s en het eerste
wat ik denk:

• waarom staan er 12 uur markers en 5-minuten
    markers op de ring?
  • waarom ligt de wijzerplaat zo veel lager als die
    ring?
  • waarom wordt een deel van de tekst en datumkader
    overlapt door die ring?
  • waarom staat er Criterion op de bezelring?

Bij voorbaat al mijn excuses voor mijn twijfels,
hopelijk zit ik er helemaal naast, en is het
horloge wel origineel…

Groet,
Paul

Dit heb ik Paul geantwoord:

Hoi Paul,

Ik ben blij met kritische vragen. Houdt me scherp. Jouw kennersblik ziet heel veel.
Het tweede horloge zit in eenzelfde kast, echter met een ander glas (datum loepje). Op dit glas staat ook “Critirion” en Swiss Made. En de band is anders

In die catalogus staat wel een andere kast, goud als ik me niet vergis. Wat ik me nu, nu ik er even meer over jouw vragen nadenk, te binnen schiet: Het kan natuurlijk dat iemand (de eBay verkoper?) die eraf heeft gehaald en de uurwerkjes in een andere kast heeft gebouwd. Dat kan verklaren waarom de kroon los zat. We hebben geen idee of er ook andere kasten gebruikt zijn.

Groeten, Tom.

===>>>

Het kan natuurlijk best zijn dat dit niet de oorspronkelijke kast is en de oorspronkelijke kast van goud was, het staat niet in de catalogus van 1970, maar de prijs is er wel naar.
Helaas heb ik geen foto’s van de veiling uit 2008, maar ik meen me te herinneren dat het de kast uit de catalogus was en dat in die veiling stond dat het van goud was.

Leuk en boeiend leesvoer!(tu)
Ik kijk nu al uit naar het vervolg…

Allemachtig, de spanningen zullen wel door je lijf gelopen hebben tijdens het Ebay gebeuren, wat een geweldig verhaal ik heb het meerdere keren gelezen en het lijkt wel een spannend jongens boek, een droom is dus uitgekomen.
Ik ben blij dat je ons deelgenoot hebt gemaakt.
Blijf het horloge met historische waarde koesteren.

Bedankt

mvg
Lex

Fantastisch Ton! (tu)

Zo zie je maar weer, dat de aanhouder wint;)

Een verhaal om je horlogehart bij op te halen, heerlijk!

Voor iedere vintage liefhebber die even vergeten was waarom vintage zo leuk is én voor iedereen die dit soort verhalen nog niet kende: ga (weer) vintage verzamelen en verdiep je in de verhalen achter de horloges!

Dank voor het verhaal Tom en Hans.

Geweldig!! :} Dit zijn de topics waar ik vrolijk van word!
Helemaal te gek, Tom, dat het je gelukt is een dergelijke klok te vinden (twee zelfs). En dan ook nog in deze staat!!

En het verhaal dat je erbij vertelt, maakt me stil. Schitterend! Zoals Hans al aangeeft, mag dit wel het (vintage)-topic van het jaar worden!!:~:~:~

Enne… ik ga alvast op de loer liggen voor je foto’s van het tweede horloge! X(

cool!

Prachtig Tom, bedankt dat je het met ons wilt delen! Dit zijn de verhalen + aanwinsten die boeien, met een zak geld de nieuwste en duurste Rollie kopen valt in het niets hierbij. Top! (tu)

Beste dank Tom voor deze zeer interessante uitleg.

Het tikgetal of frquentie van de balans moet wel anders zijn dan 18000,21600,28800.
Met een modern regelapparaat kan men de frequenties of tikgetallen meten en dan zien we meer. Ook met het tellen van de tanden van de wielen kan men meer te weten komen.

Gaaf is dit,

erg leuk om te lezen,nu nog de reactie van Mw Redding afwachten,nu je er zelfs twee heb gescoord.
Zo wordt dit forum toch maar weer internationaal op de kaart gezet(tu)
Ben benieuwd naar de afloop.

gr Ron

geweldig verhaal van een bijzonder horloge; misschien ook aardig om een filmpje te maken van hoe het uurwerk loopt?

Waanzinnig! Wat een bijzonder verhaal :~. Al gepost op WUS?

Ja, fantastisch verhaal, is het niet? (tu) (tu)

Ik moest nog regelmatig denken aan mijn posting van bijna 4 jaar geleden.
Toen Tom kontakt met me opnam met de medeling dat hij het horloge gevonden had vond ik het helemaal geweldig dat hij gedurende al die tijd aktief naar het horloge is blijven zoeken. En dan niet een exemplaar, maar meteen 2 stuks heeft weten te vinden.
(Het zijn net bussen, zo zie je er tijden geen, en dan komen er ineens twee)

Ik heb inmiddels het e-mailadres van Mw.Reddings achterhaald (deze stonden nog een computer of wat geleden), en ik zal haar het goede nieuws mededelen. Ik zal je de tekst eerst per PB toesturen, Tom.

Helemaal top Tom dat je het horloge wilt schenken aan de persoon welke dit horloge wellicht het meest dierbaar zal zijn.
Zoals reeds gezegd, wil ik graag de totale verkrijgingskosten met je delen. Stuur me maar even een PB met je bankgegevens en het bedrag,

Dit verhaal is weer een fraai voorbeeld van saamhorigheid van de leden van dit prachtige horlogeforum. Super !!!

Wat een mazzelaar zeg:)-D:~ en kan je nog beetje :z:z:z:z
Groeten
Iwan

schitterend verhaal zeg, en helemaal leuk dat je er eentje voor jezelf hebt weten te scoren. bedankt voor het delen(tu)

Prachtig verhaal Tom (tu)
Ik vind deze mooier dan die in de folder.
Groeten, Chris.

Hallo Tom,

dus dit was de topic waar je het over had?
TOP man, goed werk, heerlijk verhaal en wat een geweldig horloge.
Gefeliciteerd, dit is wat het forum leuk maakt.
Er benieuwd hoe het verhaal verder gaat lopen.

Groet,
Martin

Dit is liefde voor de hobby (tu)(tu)(tu)

Fantastisch verhaal, compliment voor de uiteenzetting.