Eindelijk op zoek naar een dameshorloge

“ Oke ik ben erover uit. Ik wil een horloge met zwart leren bandje en rechthoekig klokje. Ik twijfel over wijzerplaat. Zwart of wit …”

Deze tekst is rechtstreeks gekopieerd uit een app van mijn vrouw aan mij. Dat ze de term “klokje” bezigt en daarna en passant ook nog refereerde aan dit forum als “jouw blog” heb ik haar maar vergeven :sweat_smile:. Immers is er eindelijk enig enthousiasme voor horloges ontwaakt!

Mijn vraag aan jullie allen. Hebben jullie suggesties voor een dameshorloge (of iig iets met een kleine diameter) van tussen de 500-1500 euro? Kans op succes wordt groter bij rechthoekig en op leer, maar alle suggesties binnen deze prijs range zijn welkom. Zelf dacht ik aan de bovenkant van deze range aan de Longines Dolcevita. Veel verder ben ik eigenlijk nog niet gekomen omdat ik me zelf nooit in deze categorie heb verdiept.

3 likes

Mijn eerste ingeving was dus dit horloge. Wel wat aan de dure kant maar ik vermoed dat je er nog wel een beetje korting op kan krijgen.

11 likes

Nou, dan zou ik die maar kopen. Ja, ik moest meteen aan deze denken.

Maar dat gaat natuurlijk nooit lukken, met genoemd budget. :man_shrugging:

2 likes

Ook naar gekeken in het verleden. Ook met de gedachte dat Cartier wat waardevaster is dan de Longines. Maar verschil in prijs is wel heel groot.

Raymond Weil en Seiko hebben een soort tankjes.

Die Longines is wel betere kwaliteit.

1 like

Jammer dat ze niet eerder enthousiast is geworden, want dan had je deze zeker voor goedkoper kunnen krijgen. Door de prijsstijgingen van Longines van de afgelopen maanden zijn ook de Dolce vita flink duurder geworden.

Maar ik denk dat dit een prima koop is. De goedkoopste voor een vrouw is geloof ik 1600 euro en dat is dan een Quartz.

1 like

Kijk eens naar de Hamilton Boulton serie. Vele maten en kleuren bandjes.

2 likes

Mooi toch, begrip bij het thuisfront koopt zelf ook wat meer ontspannen merk ik zelf :joy:

Maar als ze nog nieuw is in de hobby, is het de vraag of ze het leuk blijft vinden.

Mooie Seiko Tank (zoals eerder genoemd) kopen en eens kijken of haar liefhebberij beklijft.

Seiko SWR053P1 bijvoorbeeld!

Happy wife, happy life

1 like

Beide net niet vierkant, maar wel heel betaalbaar :innocent:

Tissot Lovely:

Tissot Porto small:

4 likes

Je bent me voor, ik was die net aan het zoeken op de Tissot website. :sweat_smile:

2 likes

Nee man, om die reden moet je echt nooit een horloge kopen, imo.
Koop gewoon iets dat je geweldig vindt en -uiteraard- binnen je budget en geniet ervan tot het uit elkaar valt. Ik bedoel, een horloge dat je voor je vrouw koopt, ga je toch sowieso nooit verkopen?
En dat altijd en eeuwige gez*&k over afschrijving leidt ertoe dat de halve wereld met Subs en Speedys rondloopt. En dat maakt de wereld zo saai, zo degelijk, zo veiligheidszoekend, zo nou ja, never mind… Koop wat je wil. Succes!

6 likes

Hahaha heb je ook gelijk in. Was meer de gedachte dat als het horloge weer in een lade zou belanden na een paar maanden je hem nog zou kunnen verkopen.

Maar goed. Voor mijn hobby houd ik daar geen rekening mee. Daarom heb ik ook een Tag :upside_down_face:

7 likes

Thanks. Dit vind in zelf wel heel aardig! Ga er eens beter naar kijken.

1 like

Oeh, die is NICE!!!
This-was-nice GIFs - Get the best GIF on GIPHY

2 likes

Mijn vrouw draagt (als ze al een horloge draagt) graag deze Tissot Z173:

Zijn alleen nieuw allang niet meer te krijgen dus dan zou je naar een gebruikte op zoek moeten.

7 likes

:hugs::smirk:

1 like

Een tweedehands Cartier Tank is echt wel te vinden voor dat bedrag.

Bedankt voor al jullie suggesties. Al zoekend naar ik geloof de tissot, kwam ik ook deze tegen…

Best leuk vind ik. En ook nog met een mechanisch uurwerk en een glass case back. Misschien dat dat de waardering voor mechanische horloges nog wat verder kan aanwakkeren :thinking:

2 likes

Mooi elegant horloge! Maar helaas niet te vinden. C24 heeft er maar 1 en zeker niet in zo’n goede staat.

1 like

Valt tegen hoor. Onder de 1500 alleen al echt ouder spul en vaak in niet al te beste staat.