Eindelijk thuis na vakantie

Mijn collectietje kan weer de kast in, na een paar weken netjes in een mapje bij iemand anders opgeborgen te zijn.

Ik heb wel van deze vakantie geleerd. Durfde mijn duurdere horloges niet mee te nemen, als toerist loop je sowieso al wat meer te koop… Vanuit het pure praktische heb ik voor mijn G-Shock (GW-810d) gekozen. Solar en radio controlled tijd, geen omkijken naar. Maar ik droeg hem al erg weinig, en eigenlijk vanaf dag 2 heb ik me er aan gestoord. Volgende keer neem ik wel een Seiko mee, snap eigenlijk niet dat ik dat niet gedaan heb. Gelukkig kan ik nu weer dragen wat ik wil :slight_smile:

Goede vakantie gehad? Waar was je ergens dan? Dat zou bij mij ook wel een rol spelen wat betreft horloge keuze. Niet dat ik hele dure klokken heb, maar je begrijpt wat ik bedoel.

gr, HjR

Rondreis door Duitsland en Tsjechie, o.a. Plzen, Praag en Dresden. Erg mooi, maar dan loop ik liever toch niet met m’n Omega’s.

Heel begrijpelijk! Er was laatst nog een topic van iemand met een verbogen omega band vanwege poging tot diefstal. Volgende keer lekker een Seiko mee joh, als g-shock niet klikt.

Waar heb je trouewns die lederen ‘box’ vandaan, op de voorgrond? Mag ook in pb hoor.

Welterusten en gr, HjR

Van Ebay: http://www.ebay.nl/itm/310344611523?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649

Ze hebben ook een zwarte uitvoering.

Veekeren Schreef:

Rondreis door Duitsland en Tsjechie, o.a. Plzen,
Praag en Dresden. Erg mooi, maar dan loop ik
liever toch niet met m’n Omega’s.

In mijn ogen onbegrijpelijk…

Want? Normaal maakt het me niet uit, maar in een toeristische omgeving waar stelen niet ongewoon is, zelf absoluut overkomend als toerist, ga ik het met een opvallende klok ook niet opzoeken.

Veekeren Schreef:

Want? Normaal maakt het me niet uit, maar in een
toeristische omgeving waar stelen niet ongewoon
is, zelf absoluut overkomend als toerist, ga ik
het met een opvallende klok ook niet opzoeken.

Naar mijn mening was je gewoon in ‘de beschaafde wereld’, als ik daar
m’n horloge’s niet zou kunnen dragen kon ik dat thuis ook niet.

Ja, ach, valt ook wel wat voor te zeggen idd. Alleen Praag was wat dat betreft een risico gevalletje voor mijn gevoel. Verschil is dat ik thuis niet met een dikke camera om mijn nek loop en daarmee minder toeristenprooi ben. Maar ach, dit is de eerste vakantie sinds ik mijn horloge verslaving heb - dit werkte niet, volgende keer beslissen we weer opnieuw.

ik draag mijn sub liever ook niet in de kroeg…

schmeink Schreef:

ik draag mijn sub liever ook niet in de kroeg…

Dan moet je ook naar een fatsoenlijke kroeg gaan;)

Onbegrijpelijk, zelf zou ik alleen bang zijn het horloge te beschadigen, niet voor diefstal of andere gewldsdelicten.
Ben nog nooit bestolen, maar zoek het niet op en neem de juiste voorzorgsmaatregelen, maar die zijn niet om alles thuis te laten.

louis Schreef:

schmeink Schreef:


ik draag mijn sub liever ook niet in de
kroeg…

Dan moet je ook naar een fatsoenlijke kroeg gaan;)

juist daar voel ik me veilig, gaat meer om de weg terug naar huis

(ik woon in een hele nette buurt)

Op een vakantieplek ben je toch wat meer onwennig. Je kijkt wat meer om je heen, bent misschien net wat sneller afgeleid door een straatartiest of iets dergelijks… en hup, horloge weg.

Ik neem ook niet mijn duurste horloges mee op vakantie. Niet dat ik zo bang ben dat ik beroofd wordt, maar ook vanwege andere schade. Bent toch vaak wat actiever bezig, en dan heb ik liever een extra kras erbij op mijn Casio Protrek uit 1997 dan op mijn Monaco.

Zulke dingen zoek je niet op, maar overkomen je.
Je kan er heus wel wat aan doen - geen louche kroegen of taxi’s nemen. Niet 's avonds laat door achterbuurten lopen etc. Maar het kan ook gebeuren in een drukke nette winkelstraat.

Ik was ook niet op zoek naar inbrekers, toch is bij mij (in mijn huidige woning) al 2 keer ingebroken en 1 keer een nogal kostbare (voor mij) poging tot inbraak geweest. Ja, ik woon vrijstaand en er staat een leuke auto op de oprit. Dus dan etaleer je dat er misschien wel iets te halen valt. Datzelfde doe je ook als je een duur horloge om je pols hebt. Dat trekt de aandacht.

sorcees Schreef:

Onbegrijpelijk, zelf zou ik alleen bang zijn het
horloge te beschadigen, niet voor diefstal of
andere gewldsdelicten.
Ben nog nooit bestolen, maar zoek het niet op en
neem de juiste voorzorgsmaatregelen, maar die zijn
niet om alles thuis te laten.

Tsja, meer dan 1 horloge mee nemen zou ik niet doen, voor mij was de keuze tussen horlogens van 1500 euro + of van 500 euro -. Ik ben voor het tweede gegaan, dat was wat mij betreft in alle situaties geschikt; op vakantie is wel of niet opzoeken niet altijd iets waar je je bewust van bent in een vreemde omgeving. Heb helaas wel een verkeerde keuze gemaakt voor onder de 500 :slight_smile:

Wel grappig dat er een beetje 2 kampen lijken te zijn, begrip en onbegrip :slight_smile:

Toch houd het mij wel al een tijdje bezig welk horloge ik mee ga nemen op vakantie naar Turkije en hoeveel.
Eentje op rubber voor overdag bij het zwembad zodat ik kan ravotten met de kids zonder ze gelijk open te halen. Dus de Orca of GShock.
En voor 's avonds flaneren en aan de bar eentje op een stalen band, de Deep Blue of oranje Seiko Sawtooth, die kennen die “genuine fake” handelaartjes lekker niet.

Veekeren Schreef:

sorcees Schreef:


Onbegrijpelijk, zelf zou ik alleen bang zijn
het
horloge te beschadigen, niet voor diefstal of
andere gewldsdelicten.
Ben nog nooit bestolen, maar zoek het niet op
en
neem de juiste voorzorgsmaatregelen, maar die
zijn
niet om alles thuis te laten.

Tsja, meer dan 1 horloge mee nemen zou ik niet
doen, voor mij was de keuze tussen horlogens van
1500 euro + of van 500 euro -. Ik ben voor het
tweede gegaan, dat was wat mij betreft in alle
situaties geschikt; op vakantie is wel of niet
opzoeken niet altijd iets waar je je bewust van
bent in een vreemde omgeving. Heb helaas wel een
verkeerde keuze gemaakt voor onder de 500 :slight_smile:

Wel grappig dat er een beetje 2 kampen lijken te
zijn, begrip en onbegrip :slight_smile:

Je hebt gelijk gewoon, als ik op vakantie ga gaat de goedkoopste mee gewoon, en ik ga naar Spanje, en geloof me met de werloosheid is het gewoon verstandig om een goedkoop ding om te hebben!

Veekeren Schreef:

Wel grappig dat er een beetje 2 kampen lijken te
zijn, begrip en onbegrip :slight_smile:

Voor beide mogelijkheden valt wat te zeggen. Doe gewoon waar je je het best bij voelt, dat is altijd goed.

Belangrijkste is dat je geniet van een zuurverdiende vakantie :slight_smile:

Ben net ca. 3 weken in Tsjechie en Duitsland geweest. Over het algemeen beschaafder dan eigen land. Begrijp absoluut niet dat je in dergelijke landen je duurdere horloges niet durft te dragen. Nederland is wat mij betreft dan gevaarlijker.
Draag hier overigens ook zonder enige angst mijn Breitling.