Eindelijk toegevoegd aan de collectie !

Mede dankzij een aantal leden die mij hebben voorzien van de juiste informatie is het toch gelukt om hem nieuw te krijgen !!



12 likes

Ik weet niet zo goed of ik hem mooi of niet vind, maar hij is in ieder geval bijzonder!

Gefeliciteerd! Heel apart, nooit eerder gezien. Kun je er wat meer over vertellen?

Gaaf ding! Wat is het en hoe lees je de tijd af?

1 like

Nice! :thumbsup:

Ik kwam deze een paar jaar geleden tegen op het web.
Zijn ze niet meer in productie?

Grt.

Heel bijzonder, complimenten!

Prachtig mechaniek, prachtige bouwwijze. Kast en kroon helaas iets te funky voor mijn smaak.

De horloge’s worden gemaakt door een engineer die Daniel Nebel heet.
Ik ben dit horloge ooit een keer in een filmpje tegen gekomen en was er zo van onder de indruk.
Het is echt een mechanische wonder. ( zie bijgevoegd filmpje )
DE minuten wijzer lees je af van de grote dial.
Links onder de dial lees je het uur af. zit een klein puntje en rechts de datum !

4 likes

Ze worden met de hand gemaakt.
Maar er is geen leverancier in NL.
Ik heb nu mijn Juwelier Rene Kahle zover gekregen dat hij het merk gaat verkopen in nederland.
Hij is vorige maand op de beurs in basel geweest en heeft hier met Daniel Nebel over gesproken.
Erg leuk ! want hij maakt nog meer mooie horloges.

2 likes

Zo dan! Gefeliciteerd met deze mooi klok. Als je het filmpje gezien hebt en begrijpt hoe het aflezen gaat… Man, ik zou op slag verliefd worden. :wink:

Geweldig!!!
Wat een aparte en gave aanwinst!:+1:
Dhr Nord heeft een hoop leuke creaties gemaakt…
Veel plezier ermee!

Gaaf hoor! Wat een apart ding.

Na het zien van het filmpje snap ik het nog steeds niet helemaal, maar ligt aan mij. Gaaf om te zien hoor, geniet ervan!!

Proficiat, prachtig horloge !!.

Gaaf!

Wow, dat is nog eens een unieke Zeitmaschine :slight_smile: Gefeliciteerd!

Brutale vraag, maar wat moet zoiets kosten?

ik vind hem geweldig maar even Googelen geeft een prijs van 14.800 dollar, beetje buiten budget

Ik heb er iets meer voor betaald maar dan in euro’s en gewoon in nederland gehaald.

Wat een heerlijk forum dit :slight_smile: Net iemand met een nieuwe ruhla gefeliciteerd en als volgend topic kwam deze! Gelukkig zijn smaken (en budgetten :wink:) verschillend!

4 likes