Ik vraag me iets af…
Ben ik nou compleet neurotisch als ik het belangrijk vind dat de minutenwijzer van een horloge goed is uitgelijnd na gelijkzetten (lees: als de secondewijzer op 12 uur staat, dan de minutenwijzer PRECIES op een minutenstreepke)? Ik ben hier soms wel even mee zoet (lukt niet altijd meteen…)…
Of herkennen jullie dit als normaal horloge-liefhebber-gedrag?
Is normaal. Pas mijn Longines Conquest na 3x naar Longines opsturen bij van Baal achtergelaten. Ik kan er niet tegen als de secondewijzer niet netjes op de indices loopt!
Volledig normaal.
Als dit niet lukt gaat het horloge gewoon niet om.
Bij de P.O lukt het altijd in 1 keer.
Dit is inderdaad een absolute eerste levensbehoefte
Gek genoeg stoort het mij bij een Quartz totaal niet als de sec wijzer niet exact op de indexen tikt
Mijn beste,
Idem dito!!
Zie ik plots dat de wijzers niet in de pas lopen met de wijzerplaat.
Als ik thuis ben dan foefel ik wat.
Maar als ik elders vertoeft dan wordt het moeilijk!!
Ik wordt er dan zelfs onrustig van.
Orologio Signaturis Temporis.
Volkomen herkenbaar. Dit kan zelfs leiden tot hartritmestoornissen als ik een horloge zonder hacking seconds om heb. Dan wordt het helemaal een ramp…
Nope…same here
Yep. Kan ik ook een behoorlijke tijd mee bezig zijn.
Als het niet lekker lukt, ben je zo een paar minuten bezig haha
Same here, ook vervelend:een advertentie van een mooi merk, met een foto waar dat niet het geval is
Helemaal terechte conclusies.
Wanneer zoveel moeite in een horloge wordt gestoken met allerlei technieken aan boord om dan vervolgens een wijzer niet netjes de indices laten volgen is minstens een merkwaardige zaak.
Oplossing gericht denkende, kan dit overigens ook anders worden verholpen, al wordt de spoeling dan wel wat dun…
Edit: ik begrijp de stelling nu pas goed en een secondewijzer zonder indices is dus ook geen oplossing…
Je bent een hopeloze neuroot, een autist en een mierenneuker.
grappig genoeg zijn we dat allemaal anders hadden we wel een hema horloge om.
serieus…
zoiets hoort minutueus te zijn uitgelijnd.
Dat is wel de bedoeling bij het ‘‘ijken’’ van een horloge want anders loopt het nooit correct.
Ik word daar ook gek van, bij mij moet de uitlijning van de secondewijzer ook altijd exact corresponderen met de stand van de minutenwijzer. Als bij een quartz de uitlijning niet precies op de streepjes komt dan haal ik de wijzer er af en plaats hem opnieuw…
Wat een mutsen/dozen/taarten hier. Ik ben naar off-topic, hasta-manana ;).
Bye bye
doei
Millimeterneukers!
Soepstengel
Horlogedozen dan toch hopelijk?
Ik had nergens last van maar ga zodra ik thuis ben alles controleren.
Bedankt !!!