Eindexamen/18 jaar cadeau

Longines Hydroconquest!

Tag Heuer formula 1:

1150€

2 likes

Mooi cadeau man, ik kreeg een slaapzak! :stuck_out_tongue:

Ik heb niet alle suggesties doorgekeken, maar Longines, Certina of Oris iets? Die hebben allemaal mooie duikers, en ook meer dressy modellen.

Ik ben enorm fan van dr SARX055!

Ik wil overigens wel afraden om een quartz Aqua Terra te kopen. Het model is natuurlijk enorm aantrekkelijk, maar dit is een speciale gelegenheid en dan denk ik dat iets mechanisch beter past. Een mechanisch horloge gaat je leven lang mee, terwijl een quartz toch sneller in de kast belandt als het batterijtje op is.

Je kan hem ook een cursus geven met aan het einde een mooi horloge. Doe je zelf ook mee. Heb je meteen wat quality time met hem, samen hetzelfde horloge.En een prachtig verhaal in de kroeg.

Of die bij Schoonhoven

https://www.vakschoolschoonhoven.nl/Studeren/Studiewijzer/uurwerkmaken%20horloges%20basis%20cursus.aspx?full=1

Gaat bij om onderstaand horloge.

2 likes

En de Longines Hydro Conquest 300m Diver L3.648.4?

Omega Speedmaster Reduced? Iets boven het budget maar wel een topper van heb ik jou daar. Staat er volgens mij een op het forum voor 1450

:roll_eyes: :question:

Quartz = batterijtje vervangen en gaan
Mechanisch = onderhoudsbeurt die je een rib uit je lijf kost.

Met jouw beredenatie kan je dan dus juist beter een quartz kopen… :roll_eyes:

2 likes

Every Quartz watch is a total shitter!:stuck_out_tongue_winking_eye:
Real watches don’t tick they glide :sunglasses: :+1:

Kan iedereen even in de kast kijken en mij de AT opsturen die daar liggen weg te roesten? dank!

Als je een Aqua Terra hebt, dan vind ik het toch wel belangrijk dat deze na het vervangen van het batterijtje weer 100% getest is op de waterbestendigheid die aangegeven staat. Correct me if I’m wrong, maar volgens mij kost dat ook al gauw een eurootje of 100 als je het via de officiële kanalen doet. Levensduur van een batterij ligt zo tussen de 1,5 en 2 jaar gemiddeld.

Als je een mechanische hebt, zegt Omega zelf dat die zo elke 4 a 5 jaar onderhouden moet worden, maar dat kan vast wel opgerekt worden naar 6 tot 7 jaar of misschien nog wel langer. Tegen die tijd ben je dus alweer 3 batterijen verder in het meest gunstige geval, 5 of 6 in een minder gunstig geval en dan ben je dus ook een vermogen kwijt.

Ik vind het persoonlijk fijn om onderhoud te laten uitvoeren via de “officiële” kanalen, dus dat zal ook in de kosten schelen.

Misschien ben ik de enige, maar ik vind dat ik met een mechanisch horloge meer een soort band opbouw dan met quartz modellen. Mijn vorige reactie was misschien wat kort door de bocht, hopelijk is het nu wat duidelijker.

2 likes

(@Sammie) @DMMMMMM heb je hetzelfde horloge als bovenstaand (kleurcombinaties, band etc.) thuis in de kast liggen, stof te vangen? mocht je er vanaf willen dan hoor ik het graag!

Was slechts mijn advies om de IWC - die bij @DMMMMMM ligt te verstoffen - aan zijn zoon te schenken. :wink:

@Sammie dat snapte ik, maar omdat @DMMMMMM aan geeft dat hij toch maar ligt te verstoffen en hij hem misschien nog eens in wil ruilen reageerde ik😉

1 like