Eindexamen/18 jaar cadeau

Beste allen,
Ik zal me kort voorstellen als nieuwe gebruiker op het forum. Man, eind ’40 ;), woonachtig in Utrecht. Altijd wel een zekere interesse in horloges gehad, al draag ik deze zelf eigenlijk vrijwel niet meer. Terwijl er een Spitfire Mk XV in de kast ligt, wat ik nog steeds een erg mooi horloge vindt. Het past alleen niet helemaal bij mijn leven op het moment. Misschien dat ik die nog eens inruil.

Maar dat is niet mijn reden om hier een post te openen, natuurlijk. Ik ben op zoek naar een mooi horloge voor mijn zoon, die net 18 is geworden én dit jaar eindexamen doet (bijna heeft gedaan).

Hij zou dat horloge al voor z’n verjaardag krijgen, maar we kwamen er niet uit welke het moest worden. Ik zat meer aan een duiker te denken, iets heel stevigs dat overal tegen kan zodat het niet erg is als hij het stoot. Hij dacht zelf meer aan een wat meer dressy horloge.

Ik ben dus op zoek naar de middenweg. Ik heb veel plaatjes met hem uitgewisseld, een Seiko Presage automatic met power reserve (SARW025) is daar de beste van wat hem betreft. Alleen vraag ik me af of die wel stevig genoeg is voor een jonge student.

Inmiddels zijn we al weer een tijdje verder en heb ik nog niks gekocht. Nu ik ook zijn eindexamen wil memoreren is het budget een stuk omhoog geschroefd. Ik zou tot €1200 willen uitgeven. In de wereld zonder budget zou ik hem een Rolex Explorer of een Omega Aqua Terra geven. Die zijn echter buiten budget. Ik heb hem eens een plaatje gestuurd van een Tissot skeleton en die vond hij ook wel erg mooi.

Dus een lijstje van wat zijn/mijn wensen zijn:

    • Formaat: 38-41mm
    • Automaat heeft voorkeur
    • Lichte/witte wijzerplaat (eventueel skeleton)
    • Stevig/robuust maar wel dressy (‘go everywhere do anything’)
    • Leer/stof band, staal hoeft niet
    • Nieuw/tweedehands: 2ehands mag en het jaar 2000 heeft dan natuurlijk wel een speciale plek, moet wel in zeer goede staat zijn
    • Budget tot €1200 (…)

Nog even toegevoegd:

  • Arabische cijfers hebben de voorkeur
  • Géén draaibare duikers-bezel

Wie heeft er tips die bij dit budget passen? Hartelijk dank alvast!

5 likes

Welkom en gaaf dat je een mooi horloge voor je zoon gaat aanschaffen.

Ja wie moet hem nu dragen :joy::joy:

Even serieus. Voor dat budget zou ik bij Sinn kijken, een 104St Sa I W is een perfecte mix.

Je kunt op hun site uit allerlei banden kiezen, van leer tot rubber en staal. Tip van mij zou zijn om hem op staal te kopen, losse banden zijn vaak belachelijk duur om achteraf te kopen. Bovendien kan je zoon dan lekker zelf een mooie strap uitzoeken ergens. Of je bestelt hem mee bij Sinn.

5 likes


Deze misschien?

3 likes

Wow, jullie zijn snel :slight_smile:! Leuke suggesties worden gedaan, en dank voor de tip mbt. band.

Hij wil graag een lichte wijzerplaat, en liever geen draaibare duikers-bezel met tijdsaanduiding. Zal m’n post nog even aanpassen met het tweede.

1 like

Sinn 556 lijkt me ook een zeer goede keuze. Verkrijgbaar met cijfers en indexen:
556-A_oB
556-I_oB
En nog verschillende limited kleurtjes :slightly_smiling_face:

Ook in mother of pearl te krijgen. Maar dat is een bewuste keuze die je zoon zou moeten maken… Persoonlijk vind ik het bij deze tof, maar hier zijn hele discussies over te vinden…

1 like

Ik zou idd ook gaan voor een Sinn. Mooie geschiedenis en ze maken erg toffe horloges. Ze hebben een duidelijke website waarop alle modellen via de website te koop zijn.

1 like

Misschien een gek idee, maar deze aan je zoon geven als hij hem mooi vind. :thinking::+1:

Deze Seiko is als het goed is 100m waterdicht. Opzich is dat voldoende voor normaal gebruikt en hoef je niet bang te zijn voor water alleen duiken en zwemmen zou ik er niet mee doen. Als hij er erg ruig mee gaat doen kan hij uberhaupt beter geen mechanisch horloge nemen.

1 like

Tissot heritage visodate?

Hamilton spirit of liberty?

Ik verplaats je topic even naar algemeen, krijg je denk ik meer reacties dan in de gevraagd categorie :+1:

Leuke zoektocht, interessant budget eigenlijk. Rond 500€ zit veel en hoger segment vaak rond de 2000€…

9 likes

Seiko SKX007

11 likes

Haha

Hij zoekt een horloge met een Lichte/witte wijzerplaat
Géén draaibare duikers-bezel

Vastlijmen dat ding en je hebt een topklok!

8 likes

Eens :+1:

1 like

9 likes

Ligt toch maar in kast te verstoffen…

11 likes

Serieus, nog niemand?

Oke…

Ik zou kijken naar een sarb033 of 035.

1 like

Wellicht de SARX055

Niet mijn foto;

Zie ook een eerdere post hierover;

3 likes

Die seiko Sarx055 is inderdaad echt een beauty met die wijzerplaat!!

1 like

Okey, die SARX055 is de winnaar!

1 like

je kon er op wachten…

3 likes

Stop maar met zoeken. Altijd leuk wanneer ouders iets geven wat ‘waarde’ heeft geven en geen zuipvakantie. Ik heb vorige week mijn Tag Heuer gekregen voor mijn slagen. :blush::wink:


9 likes