Seiko Sarx055 met Snowflake dial

Ik kwam net deze ergens tegen, had hem nog nooit gezien. Hij is nog steeds wel prijzig ($1000) , maar is van titanium. Ik houd ervan! Wat vinden jullie?

17 likes

Erg mooi! Heb een keer een Grand seiko omgehad met een snowflake dial. Lastig te zien op foto’s, maar in het echt is zo een dial bijzonder mooi.

4 likes

Gaaf! Wie stuurt er een naar @anon50762135EV voor een macro sessie?

1 like

@anon50762135EV Biedt zijn service alleen maar aan zodat hij ze zelf even kan dragen. :stuck_out_tongue:

2 likes

Oei, die is erg gaaf.

Mooi horloge + titanium = :+1:

Ik begin Seiko steeds meer te waarderen :slight_smile:

1 like

Het is geen Snowflake dial. Desalniettemin wel een erg mooi horloge, maar bij lange na geen GS.

1 like

Groot gelijk!

De SBGA011 en -211 hebben een Snowflake dial, deze wijzerplaat lijkt meer op die van de SBGA125.

Mooi klokje, dat absoluut!

Erg mooi. Alleen de presage tekst vinnik niet passen. Hadden ze bij de 033 toch wat beter voor elkaar.

Je hebt gelijk, maar toch wel weer een leuke upgrade van dit model. Ben het met Zulu eens dat dat presage weg had mogen blijven

1 like

Lekker weer even de azijnpisser uithangen want bijna 1000 euro voor een dresser met 6r15 uurwerk. :thinking: Dat is toch zeker geen goeie value for money te noemen terwijl Seiko daar juist om bekend staat.

1 like

1000 euro voor een dresser met een ETA 2824 is ook geen value voor money maar dat zie je toch ook met enige regelmaat.

Daarnaast vind ik de 6R15 helemaal geen slecht uurwerk, 50 uur power reserve en loopt vaak prima.

Echt een koopje is het ook niet maar een slechte deal is het ook zeker niet

1 like

Je hebt veel verschillende grades van een 2824, dat is wel een groot verschil. “een” 2824 wil dus niet per se heel veel zeggen want het ligt er ook heel erg aan welke grade wordt gebruikt.

Een 6r15 vind je al in een SARB035 van 300 euro. Voor het geld van deze SARX kan je volgens mij een Tissot Chronometer kopen.

2 likes

Mee eens, een top-grade ETA is zeker een mooi uurwerk, maar ik denk dat qua specificaties de 6R15 ook prima mee kan. Afwerking van het uurwerk is dan inderdaad iets minder

1 like

ja dat is erg apart, dat ze zo’n luxe uurwerk in een dergelijk goedkoop horloge lepelen…

7 likes

Ik denk dat ze dat bij de cocktail series ook inzagen, die is naar de 4R36 overgegaan.

De sarb is nu nog de uitzondering op de regel.

2 likes

En daar zit je nu met een 300 euro horloge met een uurwerk dat in 150 euro horloges gevonden kan (kon) worden :stuck_out_tongue: Ik zie een trend dat Seiko zn prijzen aan het uppen is, zeker geen goeie trend. 500 euro vragen voor een 4r based uurwerk, dat is toch belachelijk?

1 like

Zoals eerder gezegd, is dit wel duidelijk geen Snowflake dial. De texturen zijn eerder zilverkleurig en ik vind het bijvoorbeeld harder op de Citizen Chronomaster AQ4020-54Y trekken. In de thread op Watchuseek heb je duidelijkere (macro-)foto’s van de wijzerplaat van het echte horloge.

Op de Facebook-groep van UGWC werd er gemekkerd dat je voor Ă©Ă©nderde van de prijs een SARB hebt, maar dit is toch duidelijk een stap hoger met Diashield-coating, een betere bracelet, titanium uitvoering, een veel betere AR-coating en natuurlijk een knappere textuur op de wijzerplaat.

1 like

Het is nog een wonder dat ze daar zo lang mee hebben gewacht. De Zwitsere vrienden gooien er al jaren elk jaar 10% of meer bovenop.

3 likes