Seiko Sarx055 met Snowflake dial

Alleen maar meer reden om niet nieuw te kopen en alleen nog pre-owned en vintage :wink:

1 like

Precies. Het enige dat ik nieuw koop zijn dikke aanbiedingen en/of limiteds.

Hoewel de tweedehands prijzen natuurlijk gewoon meestijgen met de nieuwprijzen, dat zie je bij Rolex/Omega ook.

Vintage prijzen staan inderdaad behoorlijk stil :stuck_out_tongue:

Zeker qua dress watches valt het wel mee en is er qua vintage juist meer value for money te halen hoor. Een vintage Grand Seiko vind je zeker nog wel onder de 1000 (afhankelijk van het model), een King Seiko chronometer voor 500 en een Lord-Matic (een beetje de vintage SARBs) voor 1-200 euro. Wat heb je nou liever, een SARX of dit? :wink: Maar goed, daar gaat dit topic natuurlijk niet over :sweat_smile:

7 likes

Die is ook wel erg mooi Daniel!:ok_hand: Maar zou zelf toch het liefst voor een wat nieuwere gaan.

2 likes

@vierport, @Ayrin Inderdaad mijn fout, het is geen Snowflake dial
lijkt er wel wat op😁
Sorry, het citeren lukt niet op m’n tablet😒

2 likes

Ja, hou maar op, ik heb die van @eezy weer mogen bewonderen zaterdag
 ik wil er eentje :cry:

2 likes

Wat een mooi horloge zeg! Als iemand nog een goeie tip voor een verkoper heeft hou ik me aanbevolen.

F’cuck ETA.

Een 2824 is soms wat leuker om te zien, maar geef mij die 6r15 maar als het om betrouwbaarheid gaat. Tikt lekker langzaam, veel power reserve en nauwelijks een servicebeurt nodig, precies wat je nodig hebt als je een horloge ook echt als gebruiksvoorwerp hebt.

1 like

Hier een video op youtube van de sarx055

De reviewer is onder de indruk van de dial. Opzich wel mee eens want best mooi en uniek met die structuur er op.
Maar hierin zie je de sarxx055 ook naast de Grand Seiko en dan zie je direct hoe schitterend die GS Snowflake is!

Ik vind het eerlijk gezegd erg tegenvallen op bewegend beeld. Net iets té allemaaal


Is die dial van asbest gemaakt? Op de foto’s dacht ik :grinning: maar na de video :confused:

Toch bedankt voor het delen!

Een SARX033/035 van Ti zou ik mooier vinden. De macro opname uit de youtube video van de wijzerplaat doet me aan systeemplafonds denken

Liever een SARX033/035 en dan mag hij wel van Ti met diashield zijn.

Hij is ca 100 piek duurder dan een Shogun (Ti met 6r15), niet een heel rare prijs. Maar je hebt wel een punt. Een 8L35 er in en 300 euro er bij op zou ik zelf ook aantrekkelijker vinden. (maar ja, dat zou wel veel minder zijn dan de ca 2000 waarbij je horloges met 8L35 vind)

2 likes

Het goede nieuws is dat Seiko in die prijscategorie haar movements aan het downgraden is en bij de nieuwe Cocktails betaal je dus 400 Ă  500 euro voor een 4R-movement.

Precies, zeker geen goeie zaak is dat. Flinke prijs increase van 100% ineens. Daar gaat Seikos reputatie van goeie value for money.

En bedankt! Nu zie ik er ook een systeemplafond in :slight_smile: Blijf m toch heel erg mooi vinden.

Verdorie ja, lijkt inderdaad op zo’n plafond!:smile: Ik blijf hem wel mooi vinden.

1 like

Dit :point_up: Echt een snowflake zou ik het niet noemen. Meer zo’n glitter stickervel waar de meisjes vroeger mee speelden.

:heart_eyes:

3 likes

Dit :point_up_2:. Ik vind de kleur en het patroon eerder de buitenzijde van een Prada winterjas dan een sneeuwvlok.

2 likes

Een Prada Winterjas
deze Seiko wordt steeds mooier!!

2 likes