Einzeigers; show ze hier

Dat dus.

Jouw schildje/dopje/plaatje is retecool gevonden, maar voor mij verkeerd omdat ik merk dat ik alles wat ook maar naar retro en oud ruikt cool vind. :slight_smile: Maar buiten dat is het een broodnodig levend dingetje.

1 like

Van alle ‘einzeigers’ vind ik eigenlijk Pita het mooist. Mede ook door het ontbreken van de kroon. Sowieso maakt hij leuke horloges.

6 likes

Ik heb vrijwel altijd een secondewijzer op mijn horloges om de reden die je noemt, n.l. Iets wat ‘leeft’. De uitzondering is een einzeiger wat mij betreft. Daar zou een secondewijzer belachelijk zijn imo.

Als er leden zijn die een einzeiger hebben die WEL een secondewijzer heeft, zie ik daar graag een foto van en hoor graag wat de eigenaar daar van vindt.

1 like

Die pita is wel mooi. Had er nog nooit van gehoord, maar ze zijn ook serieus aan prijs.

2 likes

(upload://zrCFHItJ2F7p7kfwxHDIHSbwIVO.jpeg)Hoi, deze einzeiger heb ik als alternatief voor een Meistersinger. Misschien komt er ooit eentje. image|375x500

Botta design, onderstaand met 2 tijdzones. Maar ook enkel verkrijgbaar.

7 likes

Leuke is ook dat je hem helemaal naar wens kan samenstellen. Andere lugs, wijzerplaat, kastmateriaal, etc.

Heb wel weer zin in een einzeiger. Heb een Meistersinger neo overwogen, maar zoek meer iets in het sympathieke prijssegment (zeg tot 250,- oid).

De bovennoemde Luch is leuk, maar als ik het goed heb is dat een handopwinder… niet helemaal mijn ding.

Bij Alpha hebben ze een ‘sun dial’. is wel een automaat, maar of die lang meegaat?

Dan nog een Jcob gezien (met blauwe dial :sunglasses: ), zit een eenvoudig quartz uurwerkje in.

Ben er nog niet uit, wie heeft er nog een goede tip?

1 like

@AvdB
Ben je een beetje handig? @Edwinek schroefde er zelf één in elkaar. Mooi ding als je het mij vraagt.
https://img.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/4X/e/6/5/e65ced0d1092d9c1c220be3ebe86dcbd087b955b.jpg

Ik heb daar ook besteld en heb dit gebouwd:
IMG_20190319_212056_153

Met een NH35 was ik voor 239,- klaar.

Vriendelijke verkoper die graag met je meedenkt.

https://www.ebay.com/itm/Cadran-montre-MONO-Aiguille-ETA-UNITAS-6498-Single-hand-watch-dial-SET-36-4mm-BS-/113610262214?nav=SEARCH

4 likes

Oei, die is wel heel gaaf! Mooi clean en een mooie strap!

2 likes

Je hebt ze ook zonder kleine seconde en je kunt alle dials en kasten kiezen voor een stuk of 3 uurwerken. Mooi spul hoor. Als je de verkoper via EBay een berichtje stuurt helpt ie je graag verder en hoef je maar 1x verzendkosten te betalen.

1 like

Bedoel je mijn EInziger? In dat geval bedankt! :blush:
Bouwmaterialen komen zoals @GiveMeYourDough al zei van Ebay. Het bandje is een canvas bandje van Eulit. Erg fijn ding.

1 like

Nog steeds aan het rondkijken voor een einzeiger.
Iemand bekend met Alpha watch? Zou het wat kunnen zijn?

Deze heeft mijn aandacht, Klik

2 likes

Davis? List €139 maar vanavond voor €99 gezien bij Asbroek in Rijssen.

1 like

2 likes

Ik kan nog wel even wachten op mijn Quattro.
Zijn er nog updates @Motormuis ?

3 likes

Blijft cool. Hij komt eraan. :sunglasses:

De mijne is ook een leuke voor een klein prijsje… De Jacopo Dondi uit Australie.

Hij is er ook met blauwe of zwarte wijzerplaat.

3 likes

Mmm, nice one! Vooral met blauwe dial!

1 like

Nog niet helaas. Vandaag heb ik om updates gevraagd (er zouden productiefoto’s komen eerdaags), ik verwacht ze de komende dagen. Ik zit er bovenop. Duurt altijd lang…

2 likes