Elka dameshorloge 18K, prul of juweel?

Hallo allemaal! Ik ben nieuw hier, ik heet Inge. Van mijn moeder kreeg ik een horloge, dat zij ook weer van iemand kreeg. Ik kan geen vergelijkbaar horloge vinden, ben benieuwd hoe oud het is en of het de moeite waard is om na te laten kijken en eventueel laten restaureren.
Ik hoop dat de foto’s goed overkomen …. zoals gezegd, ben nieuw hier. Bedankt voor het lezen en kijken!


5 likes

Waarde is gelijk aan de goudwaarde. Opknappen zou ik doen wanneer het emotionele waarde heeft of als je het zelf gaat dragen.

2 likes

Allereerst welkom Talitha op dit leuke forum, ik ben niet thuis in vintage horloges, maar de vraag is natuurlijk of je er ook emotionele gevoel bij hebt daar je het van je moeder hebt gekregen. Dan is een horloge onbetaalbaar zou ik zeggen, verder lekker rondneuzen op het forum en je komt heel veel leuke horloges tegen. Op het forum staan er wel een paar, ook van goud. Je gaat naar algemene horlogepraat, dan klik je op de loep rechts bovenin en zoek je op Elka horloge, denk dat je wel meer reacties zult krijgen hoor. Veel plezier op het forum :ok_hand: :+1:

Welkom. Ik zou het horloge laten restaureren.

Dank je wel! Ik had al gezocht naar Elka op het forum, maar niks noemenswaardig gevonden. Zal nog eens kijken. Ik heb geen emotionele band met het horloge, maar overweeg het als belegging te houden…… als het wat waard is tenminste.

1 like

Hallo Petra, waarom zou je het laten restaureren? Welk idee had je daarbij? En tips hoe ik een goede restaurateur vind?
Allemaal vragen …. ben een beginner!

Helaas worden dameshorloges niet zo intensief verzameld als herenhorloges en het merk is ook niet echt een grote naam

Het is echter wel 18 karaats goud. Ik denk dat de waarde hem hier grotendeels in ligt

1 like

Welkom op HF en veel plezier hier gewenst. Aan het horloge zou ik een service wagen, dit zal niet heel duur zijn, het lijkt me de moeite waard.

Elka = L. Kiek Amsterdam.
Elka-02-1 Elka-01

dameshorloge, dus smeltwaarde van het goud, tenzij JLC Rolex Omega etc.

Hier vind je meer over ELKA

Het is een eigen merk van een zeer gerenomeerde juwelier uit Amsterdam.

1 like

Leuk je te ontmoeten hier Talitha,
Als je het horloge regelmatig wilt dragen is het zeker het overwegen waard om het te laten servicen. Dat zal niet een vermogen gaan kosten.
Veel plezier op het forum.

Welkom Inge, Mooi dat je deze horloge van je moeder heb gekregen. De horloge ziet er goed uit zo te zien. Laat deze horloge even door een horlogemaker restaureren, en je hebt later een leuke herinnering aan je moeder. Hier op het forum zijn goede horlogemakers die dit wel voor je willen doen.

Duidelijk! Dank je wel Bernard.

1 like

Ik ben geen kenner, hoor. Maar ik zou het doen omdat ik het gekregen had.

1 like

Inderdaad de beste, mooiste reden in dit geval. Een dameshorloge is zeer zelden een goede belegging, en in de huidige markt moet je vooral genieten.

Welkom hier

Welkom bij de club en veel plezier op het forum.

Dank jewel!

Dat zal ik doen! Bedankt Bram

Bedankt voor alle berichten, ik was blij verrast over de snelheid van jullie reacties! Ik ga het horloge na laten kijken, zodra ik in de buurt (Noord-oost Nederland) een goede horlogemaker gevonden heb.

1 like