ELKA Time

Een van de mooiere aanwinsten dit jaar. Nog steeds blij mee.

11 likes

Prachtig! Waar heb je die gevondenā€¦?

Hoi Bouke,

Ik heb deze een maand of wat geleden gekocht van Frans Germeraad via Marktplaats (maar Frans is ook ook hier wel bekend).

Groet Tecco.

Daar mag je blij mee zijn!
Gaaf horloge!!! :grinning:

1 like

Mijn beste,

Het hebben van deze zaak is inderdaad niet het einde van het vermaak.

En voor straks: ā€œBuona Notteā€ en morgen gezond weer op!!

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

2 likes

Schitterend horloge.

1 like

Heel erg mooi! :flushed:

1 like

Inderdaad heel erg mooi!

Heeft zoā€™ n horloge nu ook als bijnaam ā€œPandaā€?

1 like

Prachtig, Tecco! Veel draagplezier!

1 like

Mooie klok :+1:

Welk uurwerk zit er in?
Lemania?

Grt.

1 like

Er zit een Lemania 1341 in. Dus centrale wijzers voor seconden en minuten van de chronograaf en subdials voor de uren van de chrono en de seconden van de klok.

Groet Tecco

1 like

Kan mij voorstellen dat je daar blij mee bent is ook een hele mooie . :ok_hand:

1 like

Mooi, lijkt veel op een Tissot Navigator.

1 like

Daar lijken ze inderdaad veell op en ze schijnen ok uit dezelfde fabrike te komen. Vorige eigenaar vertelde dat ELKA deze heeft laten maken bij La Societe Suisse pour lā€™industrie Horlogere (SSIH), destijds bestaande uit Omega. Lemania en Tissot. Je ziet ze ook nog van andere merken (dacht laatst nog een identieke Alpina te hebben gezien op ā€œhorlogefreaksā€).

Groet Tecco

Ik ben stinkjaloers!

1 like

Erg fraai! Gefeliciteerd.

1 like

Wat een vondst!
Die oranje secondenwijzer met ā€˜airforce arrowā€™ maakt het helemaal af, schitterend!
Nog veel draagplezier gewenst van deze mooie forse klok

1 like

Mooi horloge! Volgens mij was ELKA het huismerk van juwelier Kiek (initialen L.K.?) die lange tijd in de Kalverstraat in Amsterdam zat. Hij was dealer van o.a. Rolex en Tudor. Toen de winkel werd opgedoekt (midden jaren ā€˜90?) is de gehele inboedel verkocht aan een andere partij die er vervolgens een paar maanden uitverkoop hield. Je kon toen o.a. Tudor Submariners, Aquastar Benthosā€™ en deze ELKAā€™s kopen voor weinig guldens, en iedere dag lagen er andere N.O.S. horloges in de etalage. Heb nog steeds iets van ā€˜had ik toen maarā€™ maar had er toen niet de fondsen voor. Wel heb ik 2 van deze ELKA modellen daar gekocht, een grote en deze iets kleinere. Allebei al lang verdwenen helaas.

1 like

Hier nog wat achtergrond informatie over het merk ELKA en de mensen er achter. Per slot van rekening een mooi stukje Nederlandse horlogegeschiedenis:

http://www.iisg.nl/ondernemers/pdf/pers-0802-01.pdf

Onderstaand artikel is hier al eerder gepost door mark020:

Groet Tecco