Knap hoor, volgens mij kan jij alles. prachtig.
Moet mijne eigenlijk ook ontmantelen voor het behoud en veiligheid ookal lijkt alles nu gewoon goed te doen. Maar heb te weinig tijd om dat nu te kunnen, is er iemand die zoiets zou willen en kunnen doen?
Ja, idem. Ik heb de tweelingbroer van deze:
En die werkt prima maar de verf heeft betere tijden gekend en de bedrading zal er ook wel naar zijn. 
Op zich is het helemaal niet zo heel moeilijk. Maar: Ik heb ook al in de gaten, dat deze apparaten op meerdere manieren zijn aangesloten, die allemaal goed werken…
Ik heb me extra tijd genomen om krimpkousjes om de solderingen te doen, kan natuurlijk ook met tape.
Ik heb het ook in de avonden gedaan, reken op ongeveer 2 avonden, en dan ook nog lekker op je gemak. Haasten heeft geen zin. Ik moest zelf een en ander uitvinden, dus dat kostte nog extra tijd.
Wat heb je nodig:
- 50cm kabel 2x0,75m² (bij voorkeur neopreen H05RR-F)
- 200cm kabel 4x0,75m² (ook neopreen H05RR-F)
- 3 kabelschoen ring rood (0,5-1,5mm)
- Soldeerbout
- soldeertin
- isolatietape of krimpkousjes
- Kabelmes
- Platte schroevendraaier
- Tang om moeren vast te houden.
- Kogellagervet
- Als optie een nieuwe stekker. Ik heb gekozen voor een waterdichte stekker, omdat die goed gript, en ook gemakkelijk uit te trekken is.
En goed foto’s maken, hoe alles heeft gezeten. Houd er rekening mee, dat de kleurcodes van de kabels veranderd zijn, dat was bij mij ook zo. Op zich geen probleem, gewoon even logisch nadenken.
Het hele apparaat zit vrij simpel in elkaar, en het is bijna onmogelijk de onderdelen te verwisselen.
Ik heb overigens de knop van de regelaar vervangen door een knop van een oude stereotoren…
Ik moet alleen nog iets verzinnen voor het lampje voor de verwarming, want dat doet het niet. Dus ik ga kijken of ik het kan vervangen door een LED-exemplaar…
Ik ben op dit moment de glazen aan het spoelen/reinigen. Er zit aanslag in, maar ik pak het iets anders aan, dan hier voorgesteld. Zeg maar praktische informatie, ooit opgevangen uit andere vakken. Dus spoelen nu de glazen in een afwastablet met ontkalker.
Tot nu toe is er al een behoorlijke hoeveelheid rotzooi van het glas afgekomen. (Voor wie het niet wist, afwastabletten zijn behoorlijk sterk en agressief voor aanslag. En die kun je ook voor andere doeleinden gebruiken, dan alleen voor de afwas. Zoals het kalkvrij maken van een toilet, of in dit geval het reinigen van potten voor een reinigingsmachine.)
Bedankt voor de suggestie. Dit ga ik ook proberen 
Morgen zal ik de de resultaten wel even posten.
Belofte maakt schuld. Het werkt dus met die afwastabletten.
En hier het volledige apparaat:
En ook maar meteen in gebruik genomen, nu draaien de onderdelen van een Seiko Crown in de machine. Nog uurwerkjes genoeg, die ik onderhanden moet nemen…
Geweldig resultaat! Dank voor het delen.
Welke fitting zit er trouwens in dat lampje (de mijne staat tussen de berg verhuisdozen)? Ze maken terug woordig voor bijna alles onder de zon een led versie.
Deze heb ik ook sinds vandaag, met alle hulpstukken. Gebruik je hem nog steeds?
Nice. Wat doet dit apparaat?
Spoelen (draaien), trillen/schudden en verwarmen. Er zit een timer op.
Je werkstuk klem je vast en laat je in de potten zakken en dat kan met meerdere (kleine) uurwerken tegelijk. De vier grote potten dien je steeds te wisselen.
Hij hangt normaal op een frame, maar in mijn geval komt 'ie aan de muur te hangen. Het neemt daardoor weinig werkbladruimte in beslag.
Mag ik vragen wat deze schoonheid heeft gekost?
Ongeveer hetzelfde als een gebruikte Elma, daar zit niet veel verschil tussen.
Hier draait tot volle tevredenheid een Akrid schoonmaakmachine.
Ontwikkeld en gebouwd door ons gewaardeerde forumlid @Akrid.
Sinds mijn Urema er mee ophield is de schoonmaakmachine van Dirk mijn redding geweest.
Foto?
Zoekfunctie?
Voelt dit goed?
Dasty!
Ik zette ze vroeger in een grote ultrasoon met een beetje vaatwas tablet erin
En daarna goed afspoelen en drogen met een hete lucht blazer of föhn