Emkoza: Vreemde versie

Ik heb deze Emkoza al erg lang liggen. Maar ik kan online geen enkele info vinden.Ik weet ook niet hoe dit type wijzerplaat genoemd wordt.

2 likes

Jump hour

1 like

Zag een jump hour horloge in mijn boeken uit 50 er jaren. Maar deze lijkt mij meer eind zestiger jaren? Leuk appart ding!

Thanks

Emkoza: Horlogemerk van juwelier M. Koster & Zonen (in Amsterdam, vandaar EMKOZA).

6 likes

Leuk horloge :+1:t2:

Is geen jump hour. Er “jumpt” niets, immers. Zijn langzaam roterende schijven voor uren en minuten, en datum.

1 like

Wat grappig om te horen, Harpoen.

1 like

Het horloge werkt nog. Heeft iemand een idee wat de waarde zou kunnen zijn?

Ook sterk! Vond er meteen net zo een in de Bay. Maar deze heeft een defect meen ik te begrijpen.
Anders is de waarde wel heel laag. (Foto’s lijken wel sterk op elkaar zie ik nu). :wink:

Maar goed, waarde is volgens mij iets wat een liefhebber er voor over heeft.

Is redelijk zeldzaam denk ik, ziet er goed uit. Moet een beurtje hebben. (bijna altijd)

Maar is geen kostbaar horloge of prestigieus merk. Zonder beurt en werkend, 60 _ 80 euro? Puur een schatting hoor. Met aantoonbare onderhoudsbeurt wel iets meer.

Zo worden deze horloges wel genoemd. Hoe zou jij dit noemen?

Dank je voor de uitleg, Omega. En nee, die van Ebay is niet van mij. :slight_smile:

1 like

Graag gedaan. Zag ook wel kleine verschillen. Maar vind het een leuk horloge. Ik zou persoonlijk adviseren hem gewoon te houden. :blush:

Top, dank je.

Mechanisch digitaal.

1 like

Dat dus. Kwam er even niet op.

Kijk, bij een jump-hour heb je een minutenschijf en een urenvenster dat het hele uur op dat uur staat, en als een quick-jump datum-systeem elk uur verder springt.

Dat kan zo zijn, maar iedereen noemt dit soort horloges ook gewoon jump hours. Dus ondanks dat het incorrect is is het wel de juiste term om meer over zo’n soort horloge te weten te komen.

:thinking:

Beetje als deployment/deployant dus… :smirk:

1 like