En de winnaar is...: het best verkochte horloge

@Fate_Amenable_To_Change kassa 4 alstublieft.

Vooral niet vergeten de Casio mdv106.
Bekend en geliefd omdat oprichter van Microsoft Bill Gates ermee liep.

2 likes

Maar Casio adverteert niet met Bill Gates of heb ik iets gemist?

Nee dat klopt.
Maar omdat de voormalige ceo van de software maker hem droeg in het publieke domein gaaf het de merk en model een enorme bust in populariteit.

Ik wilde dit horloge eigenlijk nomineren idd.

2 likes

Dat vraagt om een nominatie van Czapek :slightly_smiling_face:

1 like

Als warme broodjes, te zien in vrijwel iedere glossy, wordt gepresenteerd als luxe en is schaamteloos overpriced :laughing:

10 likes

Nog maar zeer recent kocht ik een prachtige duiker van Edox. Hele leuke vintage vibe in een bronzen kast.

Het opschrift is ‘military’ en de legende gaat dat er een geheime opdracht lag van een Zwitserse kolonel voor de productie van deze horloges voor hun paratroopers.

Iemand had de tekeningen op zolder gevonden, niemand wist wat ze betekende tot een gepensioneerde horlogemaker met dit verhaal op de proppen kwam.

Dit is natuurlijk l*kloek van de bovenste plank, maar ik stonk er met open ogen in en genoot er ook nog van. Daarna drukte ik op ‘bestellen maar’.

Het horloge:

Het verhaal op de website:

En de grootste lulkoek zit in de doos zelf, lachen gieren. En ik vind het prachtig, ik smul ervan en heb de portemonnee getrokken:

13 likes

Top secret project om een instrument te ontwikkelen waarop paratroopers de tijd kunnen aflezen! :male_detective:t2: :laughing: :clap:t2:

Supergoede bijdrage!

7 likes

De ervaring leert ons dat de marketing van de AP Royal Oak vele malen beter was, de laatste 20 jaar zeker en vast.

Ik vind dat juist hele slechte marketing. Het is lui, en een derivaat. Dit vind ik bijvoorbeeld zelf briljante marketing:

Soit, het is een automerk, maar wel Italiaans. Met een Franse CEO, als ik het wel heb.

In dat kader zou ik graag Studio Underd0g willen nomineren.

De eerste iteratie van zijn site was briljant, hij was de marketing directeur, product ontwikkelaar, techneut, en zo verder.

Helaas niet meer online te vinden, hij heeft nu een team. Maar screenshots van oude watchfinder content to the rescue:

11 likes

In 1972 werd de Royal Oak geïntroduceerd op de Basel Fair. Dit nog nooit eerder vertoonde horloge werd aangeboden voor 3300 Zwitserse Franken wat betekende dat het duurder was dan een gouden dress watch van Patek Philippe en meer dan 10 maal zoveel kostte als een Rolex Submariner.

Hier de eerste advertentie:

nb, je was met nét voor, @Fate_Amenable_To_Change

5 likes

Hahaha, dat was toen bijna twee keer de prijs van een Seiko Astron, en het was ongeveer hetzelfde als de prijs van een Hamilton Pulsar, geloof het of niet.

De goeie ouwe tijd, toen er nog dingen gebeurden, in plaats van “we hebben een nieuw kleurtje bezel”, of “we hebben een model uit 1963 uit de mottenballen gehaald”. :blush::blush:

4 likes

Je moet er wel ff bij vermelden dat er 1x in de vijf jaar iets gebeurde toen.

Ik moet zeggen dat ik dit wel een mooie verkoopstunt vind. Het horlogemerk maakt alleen maar gebruik van speciaals zoals de lotus van Senna en de motor van Evil Knivel.

4 likes

Hoezeer ik zelf ook niet warm of koud kan worden van Rolex, zelfs ik kan niet ontkennen dat de marketing uitestekend is. Wij horlogeliefhebbers kunnen het hebben over de meest exclusieve horloges-- of je ze nu Laurent Ferrier, A. Lange & Sohne, Habring2, Ketelaars, MB&F of weet ik veel wilt noemen, en niemand die niets met horloges heeft zal met de ogen knipperen. Maar: als de naam Rolex valt klapperen de oren! Slechts heel weinig merken (ook buiten de horlogewereld!) hebben zich zozeer met luxe en succes kunnen associeren als Rolex, terwijl ze begonnen zijn met werkpaarden…

Bovenstaande promotie was natuurlijk briljant, horloges ondergedompeld in de etalages van juweliers.

5 likes

In potentie. Aan de andere kant vraag ik me af hoeveel liefhebbers van F1 zullen betalen voor het in stukjes knippen van een iconische auto… :thinking:

Maar goed, hij valt wel goed in het thema, dus bij deze genomineerd :+1:t2:

BAUNAT is denk ik wel de forum favoriet.

Gewoon de juiste prijs voor een Cartier zonder retourrecht :joy:

5 likes

:index_pointing_at_the_viewer:

9 likes

Komt zeker in de top 3: :wink:

Fortis Werk17 uurwerk het eerste uurwerk wat werkelijk Spacetested is. Dit uurwerk wordt gebruikt in de Novonaut en Stratoliner.
meegereisd in een raket tot 280km hoogte geschoten.
Extreme G-krachten boven 12G doorstaan en trillingen doorstaan. Temperatuur tot -50:graden.
Als je toolwatch een ruimtevlucht kan doostaan, kan hij alles aan. Neem even de tijd voor de documentaire.

Een jaar eerder met een stratospheric balloon

6 likes

Het zijn net pk’s…
Heeeel