En de winnaar is...: het best verkochte horloge

De pk-limiet bij Japanse auto’s in de jaren ’90 - TopGear
Mijn sje loopt vanaf aanschaf jaar geleden binnen plus en min vijf.

Ja ok ik zie ze vaak voorbij komen op YouTube. Meestal dat ze binnen cosc lopen! Dus misschien doet Seiko wel gewoon een beetje als Mercedes.

Underpromise but overdeliver… maar dan wel zonder garantie uiteraard.

Als er toch één horloge opgeblazen lucht is…

Briljant gedaan natuurlijk, de hype, de schaarste, de fomo.

21 likes

Het gaat om de marketing toch?

Als je geen zin hebt in een camping…

…draag je een…

1 like

Valt prima op te lossen, ben je hem wel even kwijt…
Maar echt, dit heeft nb mijn Sub vervangen als daily en nog geen seconde spijt.
Monsterdinkie.

1 like

Born to dare
https://www.bakerbrothersdiamonds.com/blog/post/exploring-tudors-born-to-dare-ethos/

Tudor

Houd het kort Fate, houd het kort.

Nou ja, dit dus…

Max start de productie van zijn eigen 'special edition' TAG Heuer-horloge -  news.verstappen.com

Custom-made for champions | TAG Heuer Official Magazine

Did This Watch Help Max Verstappen Win the F1 Championship? | GQ

Max Verstappen Hit the Bahrain F1 Track in a Legendary Racing Watch | GQ

Off-season : the most important time for Oracle Red Bull Racing ? | TAG  Heuer Official Magazine

Een meer succesvolle samenwerking kun je je toch bijna niet wensen?! :trophy: :1st_place_medal: :checkered_flag: :racing_car: :champagne:

5 likes

Ik tel nog steeds…

Bel Guinness!

In 1969 hadden we de maanlanding, de race tussen de eerste drie automatische chronograaf-uurwerken van Seiko, Zenith, en Hamilton/Buren/Heuer/Breitling, we hadden het lanceren van de Seiko Astron. De Zenith Defy kwam ook uit, als eerste proto-geïntegreerde sporthorloge.

image

In 1970 kwam Citizen met het eerste titanium horloge ooit, de Citizen X-8 Chronometer. Uurwerken van de Centre Electronique Horloger (waar Omega geloof ik ook in zat) werden in 21 Zwitserse quartz releases gebruikt. Wie dus beweert dat Seiko de architect van de quartz crisis was zoekt op een lullige manier naar een zondebok, want Bulova, Hamilton, Omega, Patek, Junghans en god jan en iedereen stond op het punt zoiets uit te brengen.

1970 was ook het jaar van de Hamilton Pulsar. Johnny Carson introduceerde het, want het was het eerste digitale horloge ooit, ofschoon er in 1968 een digitaal display te zien was in de film A Space Oddisey. “The watch will tell you the exact moment you went bankrupt!” was Johnny’s reactie op de astronomische prijs.

In 1971 kwam Seiko met 7016A aan, 's werelds dunste automatische chronograaf. Het uurwerk was 6,4mm dik, en was tot 1987 's werelds dunste mechanische automatische chronograaf uurwerk.

De Royal Oak kwam in 1972 uit, net als de grotendeels vergeten Riehl Synchronar 2100, 's werelds eerste horloge wat op zonlicht liep. Dat ding moest 3000 dollar kosten, en werd uit de markt geprijsd door de aanzwellende golf goedkopere quartz modellen.

image

Het allereerste LCD horloge volgde die prestatie al snel op, in 1973. De Seiko O6LC was absoluut baanbrekend. Seiko veroorzaakte dus indirect de Casio-craze die in 1974 met de Casiotron (met calender functie) begon, waarna Seiko er in 1975 overheen kwam met 's werelds eerste multifunctionele quartz chronograaf.

image
image

In 1975 kwam de Seiko Professional Diver’s 600M uit. De Grandfather Tuna was het eerste Titanium duikhorloge wat ooit op de markt kwam. 1976 was het jaar dat Citizen de solar powered Cystron uitbracht, en in 1977 was zelfs Rolex overstag en kwamen ze met de Oysterquartz uit, wat een unicum is in hun geschiedenis.

Vervolgens moesten we even tot 1983 wachten, want toen kwam Seiko met 's werelds eerste analoge chronograaf in de vorm van de Grey Ghost 7A28-7079, en werd de eerste Swatch uitgebracht.

Om nu te zeggen dat er eens in de vijf jaar wat gebeurde… Tja.

24 likes

Het zat hem in het zoeken van de plaatjes.
Stop de tijd.

3 likes

Juist. :slight_smile:

Ik vond het wat kaal als lap tekst.

Hoe dan ook, een mooie roerige tijd, de jaren 60 en 70. Jaren 50 ook zeker wel. Wij maken ons tegenwoordig druk om innovaties als een silicium balansveertje, maar wat er in die jaren gebeurde zette de wereld op z’n kop.

Zo heeft iedereen het ook over het internet, blockchain, crypto, en AI, de laatste 20 jaar, maar ze vergeten daarbij dat vanaf het punt dat je brieven per paard, koets, en boot over de wereld vervoerde, de Telegraaf (niet de krant) toch echt de allergrootste revolutie was op het gebied van het verkleinen van die wereld.

Zeg nou zelf: Brieven sturen die misschien na zes maanden op een ander continent arriveerden versus een signaal wat in luttele minuten de wereld rond ging had veel grotere impact dan die versnelling van minuten naar seconden. :slight_smile:

Ik vond marketing van horloges vroeger dus ook cooler, omdat het ging om nieuwe uitvindingen, nieuwe technologie, een kenterend wereldbeeld.

Tegenwoordig zijn het allemaal nieuwe kleurtjes en rariteiten.

4 likes

Okay, vooruit elke 3 jaar dan.

1 like

Eensch
Op Nijntje na dan, Nijntje is cool.

5 likes

Kun jij je je eerste keer fietsen zonder zijwieltjes nog herinneren?
Opeens heel het dorp!
Poh. Schiere boudel :ok_hand:

2 likes

Ik kreeg een berichtje :slight_smile:

Oud plaatje, want Nijntje ligt tijdens mn vakantie in de kluis :slight_smile:

10 likes

Heeeee… Je vergat zomaar Spaghetti Scameti.

10 likes

En doen jullie mijn sje093 even liken?
:wave:

En de eerste? Met die mooie zin.

3 likes