En de winnaar is...: het best verkochte horloge

Geen specifiek model, maar wel onze eigen Wim van Est! Vaak aangehaald als groteske, maar wel enorm plakkende reclametekst. Hele generaties kunnen de zin “Mijn hart stond stil, maar mijn Pontiac liep” oplepelen.

14 likes

TAG Heuer heeft een tijdje echt geweldige filmpjes gemaakt (+10 jaar geleden). Zo vet, meteen een TAG Heuer gekocht. Bagger horloge. Binnen 24u weer de deur uit. Ik kijk nu na jaren het filmpje weer, zit ik weer op chrono te kijken naar een TAG… mindfuck.

Kijk zelf maar ff:

1 like

Die campagne heeft mij, begin jaren '90, over de streep getrokken en het merk voor goed op m’n netvlies gezet. And I’m not ashamed to admit it! :blush:

1 like

Tissot PRX powermatic 80 komt naar mijn idee ontzettend vaak voor. Ik denk dat dit zeker een goede kans maker is voor één van de beter verkochte horloges!:thinking::grin:

Niet direct als horlogemaker, maar Seconde Seconde, begonnen met de verkoop van eigenzinnige secondewijzers voor o.a. Rolex, scoort de ene na de andere homerun met limited uitgaven.

Wat mij betreft een schitterende balans van: de spot drijven met puristen, eigenzinnigheid, zelfexpressie en een stukkie cool. Gemixt met de juiste hype en gezonde portie FOMO, want limited.

Ondertussen uitgegroeid tot succesvolle samenwerkingen met Timex, Frederique Constant en zelfs H. Moser.

Enkele persoonlijke favorieten:

10 likes

Jij bent af voor de rest van dit topic, Edje Kadetje.
9af1dc911d464160887c9c3445295d48

1 like

Dit moet naar mijn inziens de Rolex Daytona zijn. Heeft de strijd verloren van de Speedmaster om naar de maan te gaan. Verkocht nog jaren lang belabberd en toch werd het ‘t meest begeerde sporthorloge ooit. Omdat?? Ik weet het ook niet precies.

Nee, man. Ik heb juist gewonnen, Noci!
Duh GIFs | Tenor

Goed horloge, maar geen goeie marketing.

Hier. Z’n neef doet 'm de groeten:

Sjee, wat een kut-marketing. De hele wereld vind 'm of te duur, of niet beefy genoeg, of had liever een SKX, etc, etc, etc. Dat geldt tot op zekere hoogte ook voor de jouwe.

Dus je krijgt van mij een tien met een griffel voor je keuze van horloge, maar een 3tje voor de marketing.

Goh. Altijd verkeerd onthouden. Ik had gezworen dat er “Don’t pressure my crack” stond. Ik lees wel vaker dingen verkeerd. Ik zit nog altijd op de campagne te wachten van Michael van Gerwen met een Tudor waaronder de slogan

Born to dart

prijkt.

2 likes

Ik zag hem nog niet voorbij komen maar de Casio G-Shock Square mag natuurlijk niet ontbreken.

Het verhaal en de ice hockey reclame waar een G-Shock als puck wordt gebruikt.

1 like

17 likes

Ik vind het altijd zo tacky als een merk zich heel erg verkoopt als behorend bij een bepaalde life style, zoals Breitling een beetje een soort Malborro man, stoere piloot, leren jassen-imago probeert te creëren rondom de horloges.
s-l400

Of de Bond-associatie van Omega met de Seamaster. Ik snap dat het heel veel mensen aanspreekt maar voor mij voelt het altijd een beetje tacky aan om zo erg op een ‘fictief personage’ te leunen. Maar kennelijk werkt het wel goed.

4 likes

Ai… “Zo, eindelijk erkenning?”

Hoor ik net aan het ontbijt. :sweat_smile:

1 like

Misschien niet de mooiste, de beste kwaliteit, de meeste bang for your buck.
Maar ik denk wel dat door dit horloge veel mensen (weer) enthousiast zijn geworden voor horloges.

Als iets bij heeft gedragen aan de industrie, dan is het deze wel in de afgelopen jaren.
Of heb ik het mis?

1 like

Da’s altijd nog beter dan het nonchalante seksisme van die IWC reclames die @Red_rocket aanhaalt. Ik had ze bijna een faillissement toegewenst. The Epstein is strong in those, zeg maar.

3 likes

Troost je Ed
Je bent niet de enige die er in is getrapt
…en nog geen dag spijt van.

1 like

Nou nou, dit is wel sterk hyperbolisch.

Iets met tijdsbeeld, voortschrijdend inzicht en dergelijke.

1 like

IWC heeft toen een hele rits van die vagelijk vrouwonvriendelijke reclames uitgebracht, waarschijnlijk omdat ze het publiek van de mannelijkheid van hun horloges wilde overtuigen. Dat we dat tegenwoordig toxische mannelijkheid noemen is een teken dat de taal er voor ontwikkeld is, maar ik ben er stellig van overtuigd dat als je in de jaren zestig zo’n enorme eikel was, je tegenwoordig gewoon een abbootje zou hebben op het kanaal van Andrew Tate. Zakkenwassers zijn zakkenwassers, da’s van alle tijden.

Ook weet ik dat mijn vader zich nooit zo uit heeft gedrukt, en dat het niet uitmaakte of daar vrouwen bij waren of niet, zeg maar. Hij was ook geen stiekeme eikel, als niemand keek. Ik heb in veel opzichten diep respect voor die man, en grenzeloze genegenheid. Maar ik herinner me één voorval met m’n demente grootvader, in een verpleeghuis in Appingedam.

De goede man hing laveloos in een rolstoel, en er was nog een dement mannetje wat wel de energie had om de verpleegster steeds in d’r kont te knijpen. Ze was daar niet van gediend, maar hij was dement en bleef het proberen. Waar ik bij zat rolde grootvader z’n rolstoel naar de zijne toe, sloeg 'm zo hard voor z’n bakkes dat ie uit de stoel viel, zei “loat dat wicht met rust”, en rolde z’n stoel terug naar z’n kop koffie.

Zo kon het vroeger ook.

15 likes

Haha, geweldig filmpje :sweat_smile::sweat_smile::sweat_smile::+1::+1::+1:

Of gewoon IWC