En de winnaar is...: het best verkochte horloge

Je bent een getalenteerd schrijver, ik waande me in het bejaardentehuis. :joy:

Heerlijk.

2 likes

Zo ver wil ik niet gaan, ik denk dat Georges Kern een andere man was dan de eerdere CEO’s. :slight_smile:

Kom op hè. Als ik moet grinniken over een IWC advertentie over hoe complex vrouwen zijn en dat ze vaak te laat komen, ben ik niet gelijk een Andrew Tate adept.

Leuk verhaal maar ik heb een tyfus hekel aan geweld. Wat als die gozer met hoofd tegen de rand van een tafel was gevlogen?

4 likes

Dan was ie daarna waarschijnlijk een van de Pricing managers geworden van IWC

6 likes

Slachtoffer of dader?

1 like

Je woont niet samen met een vrouw? De mijne staat altijd op mij te wachten omdat ik te laat geboren ben, en zo ook weer dood zal gaan. John Oliver zei laatst in een interview “It’s funny because it’s true”, en ik geloof daar heilig in.

Totale onzin oplepelen over een bevolkingsgroep onder het mom van een grapje is gewoon niet leuk. Het is niet dat ik nooit kan lachen om een grap over vrouwen, maar er moet een kern van waarheid in de observatie zitten.

Dan was 'm een ellendig einde bespaard. Het was een hospice voor palliatieve zorg. Maar jij ervaart het bij de billen grijpen van vrouwen tegen hun wil niet als geweld?

Mijn verhaal is heel simpel: Als men niemand aanrandt waar ik bij zit hoef ik niemand op de broodmolen te tikken. De verantwoordelijkheid daarvoor ligt bij de aanrander.

Maar of jij er persoonlijk om kunt lachen is een bijzaak. Dat iemand bij het leiderschap van IWC ooit de zegen heeft gestreken over een programma wat de corporate identiteit neerkookt tot een soort low-brow seksistische lad culture is een veel groter probleem.

Rolex in alle ere, die marketing stunt met Mercedes Gleitze in 1927 is dus wel cool. We hebben het hier over marketing waarbij een vrouw een soort hercules-proeve voltooit. Ze wordt neergezet als een krachtige atlete die een prachtige prestatie neer zet, en dat alles om waterdichte herenhorloges te verkopen:

Rolex for the win. Ik zou Rolex bijna z’n dominante marktpositie toewensen. En het verklaart mooi waarom de Oyster Perpetual de laatste Rolex is die ik nog echt ervaar als een horloge met heritage wat tegewoordig exact hetzelfde moet doen als de voorvader uit 1927, Celebration dial notwithstanding.

3 likes

8 likes

Ik kan hier altijd zo geirriteerd van worden he… en Rolex is heel slim want ze zeggen helemaal niets over dat het horloge gedragen is tijdens de beklimming naar de top :smiley:

Deze hele expeditie was gesponsord door Smiths. Er is door zowel Hilary alsmede Rolex zelf bevestigd dat het horloge wat hij droeg tijdens het bereiken van de top een Smiths was. En dat hij tijdens de hele beklimming maar 1 horloge heeft gedragen en dat was een Smiths.

Tis dus allemaal mythmaking van de bovenste plank…

The Rolex Explorer Everest Controversy - The Watch Collectors’ Club (thewatchcollectorsclub.com)

Succes met lezen. Ik ga een Smiths scoren.

3 likes

Al weer 8 jaar getrouwd. En ze is altijd te laat, zie ook de link die ik later bijsluit.

Maar ik begrijp dat jij dus een toxisch feminiem patroon laat zien in je eigen relatie…

Wellicht is een stukje introspectie hier meer op z’n plaats, FATC?

Dat is niet aan jou om te beoordelen. Wellicht was de beste man op zijn lucide momenten erg gelukkig.

Zou je me geen woorden in de mond willen leggen?

Ik vind een getrainde verpleegster die dit soort geweld ervaart capabel genoeg om dit zelf op te lossen. Ik heb soortgelijke situaties meegemaakt waarbij dmv interventie via de famillie of op andere wijze, de billenknijper wel degelijk tot de orde werdt geroepen.

Het gegeven dat je opa zich verplicht voelde om dit dmv geweld op te lossen voor deze verpleegster, is op een bepaalde wijze ook seksistisch.

Hier neem je echt een verkeerde afslag. Ik snap dat je het een gaaf verhaal vindt omdat je opa opkomt voor iemand die iets aangedaan wordt. En dat je dat gaaf van 'n vindt. Echter, geweld is in heel weining gevallen een correcte oplossing. Nogmaals; wat als het slachtoffer van de klap was komen te overlijden als gevolg van het geweld?

En we hebben het hier natuurlijk over twee oude mannetjes maar wat als ik een jongen van 16 die een vrouw nafluit op straat een klap op z’n " broodmolen" geef? En deze ongelukkig landt en voor de rest van z’n leven door een rietje luncht? Verantwoordelijkheid van de aanrander?

Kom op man, jij hebt ook Mad Man gekeken. Schering en inslag in deze tijd. Met huidige perspectief zo fout als cappuccino na het eten maar je moet wel je best doen het iig een beetje in perspectief te zien.

4 likes

Precies, knap staaltje marketing, onder het motto: "GOED verhaal hoeft NIET waar te zijn":rofl:

1 like

Behoeft geen uitleg.
Robuust en alleskunner

Heren heren laten we het on topic houden :joy:

image

4 likes

Ik geef @Fate_Amenable_To_Change de schuld.

2 likes

Hijs nog steeds aan het typen :popcorn:

Heb nog zo’n gekke Cystron uit 1976. Mijn vader heeft hem gedragen en was daarmee destijds wel erg modern. Quartz, solar, relatief groot.

1 like

popcorn

Ja. Merk ook op dat geweld niet de eerste optie is. Dat komt pas wanneer men hardleers is. Merk ook op dat mijn grootvader dement was, en dat de andere demente man niet naar de verpleegster luisterde. Beiden waren dus wat zacht in het bolletje. Het ging mij er om dat er een karaktertrek te bespeuren was, ook 40 jaar geleden.

Ik verzet me dus tegen het idee “dat de tijd nu eenmaal zo was”, en heb nergens geroepen of iets cool was of niet.

Iedereen moet uiteraard accepteren dat wat je doet een gevolg kan hebben. Ook de tikker, als die gearresteerd werd. Maar ik zag ook niemand roepen dat die personal trainer op de Erasmusbrug “de dader letsel toe had kunnen brengen”, dus er zijn goeie marges.

Als jij wilt verdedigen dat je die IWC reclames grappig vindt met slechte artikelen in de entertainment sectie waarvoor één psycholoog van de kouwe grond gesproken is, prima, hoor, maar dat neemt niet weg dat die IWC grappen voor mij niet OK zijn, en dat degene die er wel om lacht in mijn ogen suspect is. Om dit schip een beetje on topic te trekken:

Gewoon niet doen. Slechte reclame. Want het is niet goed voor je corporate imago.

Nee. Ik kon die serie niet uitstaan.

Alléén klikken als je echt interesse hebt:

Komen vrouwen structureel meer te laat dan mannen? Was de meerderheid van de mannen in de jaren zestig een ongewenste billenknijper, of waren dat specifieke figuren? Zijn daar harde cijfers van, van die beweringen?

Het is makkelijk om iets te roepen, maar in 30 jaar werk met vele vergaderingen en afspraken vrees ik toch dat ik nooit een patroon heb gezien wat er op duidt dat vrouwen vaker te laat komen. Op z’n hoogst is het een interessante onderzoeksvraag. Welnu, er is genoeg onderzoek wat suggereert dat jongens en jonge mannen het vaakst te laat komen. Even een voorbeeld:

In 1936 werd iemand nieuwsgierig, begon de aankomst van studenten te tracken, en het resultaat was dat jongens vaker laat waren dan meisjes, maar dat als meisjes laat waren, dat later was:
https://www.tandfonline.com/doi/pdf/10.1080/00224545.1937.9920015

Fast forward naar Zuid Afrika, 2021, en het resultaat van vergelijkbaar onderzoek is dat jongens vaker laat zijn dan meisjes:
https://www.researchgate.net/publication/353945300_Differences_in_Factors_Responsible_for_Lateness_at_School_by_Male_and_Female_Learners_in_Selected_Schools_in_Soshanguve_Township_South_Africa

Erger nog, het onderzoek lijkt te suggereren dat jongens hardleerser zijn dan meisjes, en hun gedrag dus niet aanpassen.

2 likes

Ik moet zelf ook wel grinniken om de foute IWC grapjes, ik hou nou eenmaal van foute grapjes. Zeer zeker ook over mannen. Ook al zijn ze aantoonbaar onjuist.
En daar mogen mensen ook weer een mening over hebben. See if I care.

6 likes

images (4)

Bron: beide persofoto’s van respectievelijk Tudor en Tag.

Koop ik hiermee mannelijkheid, of eerder een twijfel aan mijn heteroseksualiteit? Geen idee.

1 like