En het thema is: Vintage en Vierkant

Vandaag om - de blauwe Meister Anker opwinden met ‘zwevende’ wijzerplaat :sunglasses:

16 likes

@singlehoesjes

Het gaat om deze dus…

image

meer durf ik er niet van te laten zien :rofl: :scream:

Wow Peter! Hij is inderdaad (een soort van) vierkant. Maar OMG wat is die lelijk!
En ga vooral door met het showen van je wonderlijke exoten! Ik geniet er van. Ook van de lelijke!

2 likes

Vandaag de dertig jaar oude CASIO Funk Tion, met een ontvanger voor de juiste tijd

5 likes

Ach, het horloge kan er ook niks aan doen dat de ontwerper geen smaak had. Hij maakt het goed door probleemloos te doen waar ie voor bedoeld is.

Hier nog een (min of meer) vierkante van Nederlandse bodem:

12 likes

Klopt inderdaad! Die jij zag, was dat ook een Takano?
Sowieso erg leuk idd, ik heb het zelf ook nog niet zo vaak gezien.

1 like

Ja, en wel deze:

Inmiddels meerdere gezien met inkervingen.

2 likes

Inmiddels zit dat draadje dicht dus ik zeg het hier maar: Die is echt puntgaaf, knettergek goeie vondst! Heel bizar ook dat je er een originele gesp op hebt zitten, die kom je net vaak tegen. Mooi ook die swirl in de plaat.

2 likes

Ik zag 'm en het voelde bijzonder. Ik heb op Insta wel enkele andere schitterende Takano’s gezien. Vooral met behoorlijk eigenzinnige guilloché. Daar had ik ook voor gevallen. Dit is rustiger. Misschien zelfs wel beter. Ik hoop enorm dat die aankomt zoals het lijkt! En ja, het originele bandje was er ook nog. Komt ook mee. Maar volgens de verkoper niet meer bruikbaar, dus daarom zal die de gesp hebben overgezet.

2 likes

Er staat echt schitterend spul op inderdaad, en bijzonder zijn ze zeker. Veel gekke platen inderdaad, ik hoop ooit nog zo’n fraaie rvs te pakken te krijgen. Nu vallen ze qua prijs nog wel mee ook, hopelijk blijft dat nog even zo.
Inclusief OG bandje zelfs, jij hebt wel de Takano van het jaar gescoord haha

1 like

We zullen zien (ik ben toch altijd een beetje zenuwachtig en met vintage heb ik geen ervaring). Ik heb natuurlijk wel even snel goed rondgekeken of ik mijn ogen moest geloven. Een koopje was het ook niet, maar heb er daarna niet te lang meer over nagedacht. Eigenlijk ben ik pas door de revival geïnteresseerd geraakt en hoewel ik die zeker niet lelijk vind, is er dus een hele interessante catalogus. Het was wat design betreft meer dan een waardige concurrent voor het betere werk van Seiko en Citizen in die periode.

1 like

16 likes

Dolce! Ook wolfraam?

15 likes

Nee volgens mij niet. Goldplated vlgs mij. Wel een heerlijk horloge!

1 like

Dat revivalmodel is ook wel vet ja, al haalt ie het m.i. niet bij de klassieke elegantie van de ouwe modellen. Die zalmroze editie is wel echt ramvet, ik zou willen dat er nog 26k los in mn matras lag.

Ik zou voor de zekerheid nog even checken. Nooit geschoten… :wink:

1 like

Delvina Genève met ETA 2522

17 likes

POP met mooi gebold glaasje:

11 likes

Deze heb ik gekocht omdat ik ( van mezelf) alleen nog maar speciale horloges mag kopen. :innocent:
Mappin and Webb is een Londens juweliershuis.
Binnenin zit een FHF 35. De wijzerplaat is van Emaille.
Breguet wijzers…What,’ s not to like?

13 likes

Gelukkig zijn er veel, véél speciale dingen te vinden :sunglasses:

3 likes

Heel bijzonder model, zeker! :+1:t2: En dat symbooltje/logo boven de 6 staat bij mij ook op een wijzerplaat - een Reja of zoiets …

2 likes