En het thema is: Vintage en Vierkant

Goed punt, zou zomaar toch echt kunnen zijn inderdaad.
Gelukkig voor mij is het in ieder geval een zwart “steentje” en geen “diamantje”. Dit vind ik mooier.
Gekregen klokje, moet er nogal aan wennen na mijn ronde stalen/verchroomde klokjes die ik normaal draag.

1 like

Hij valt in elk geval wel goed om de pols

2 likes

Een heel klein beetje wel. Maar als jij 'm leuk vind is het goed. Ik vind, mijn mening, de wijzers niet zo mooi… Ik vind dat zwarte steentje in de kroon wel chique.

Heb toevallig in de afgelopen weken een vintage ‘Louis’ horloge binnen gekregen. Maar die is rond, dus die mag hier niet. Of het de zelfde ‘Louis’ fabrikant is weet ik ook (nog) niet, maar dat ga ik uitzoeken en dan komt er wel een Vintage NA-tje van.
Veel plezier van deze gewenst.

1 like

Cabochon is overigens de officiële benaming

1 like

Geïnspireerd door de Louis van @Gjgle77 ook maar een weer gekozen voor vintage en vierkant vandaag. Mijn enige quartz in de verzameling:

10 likes

Bedankt! Ben benieuwd naar jouw Leuba Louis. Ik zie hem wel verschijnen.

Deze obscure fabrikant is al eens eerder voorbij gekomen:
L.A. Leuba
Familie of alleen meegelift op de naam?

Mikrolisk resultaat:


Benieuwd naar wat jouw research nog op gaat leveren, je vorige onderzoeken leverden leuk leesvoer op!

1 like

Deze is helaas niet van mij, ik kom ook niet heel vaak rechthoekige Leijona’s tegen maar deze hoort hier wel thuis, toch @Lexaf

8 likes

Vandaag ook weer eens de dag hoekig getimed - deze lekker uit de kluiten gewassen Ancre :slightly_smiling_face:

11 likes

Ik ga mijn best doen! Het wordt een ingewikkelde zoektocht.
Bij de invoer van de term ‘Louis’ in de Mikrolisk database komt er een indrukwekkende lijst tevoorschijn:


Kijk hier: http://www.mikrolisk.de/show.php?site=280#sucheMarker
voor de hele lijst.
Ook de combinatie met de naam ‘Leuba’ geeft natuurlijk een associatie met het beroemde merk Favre Leuba, maar de naam Leuba op zich komt in meer combinaties voor dan alleen met Favre.
http://www.mikrolisk.de/show.php?site=280#sucheMarker
Favre Leuba; (Veuve) Henri Leuba; en inderdaad Louis A. Leuba.
De verwijzing naar het Duitse Mauthe die het merk Louis ook voerde is in deze lijst een interessante outsider.
Voorlopig kan ik er dus nog niks concreet over zeggen omdat ik ook alleen nog maar naar Mikrolisk gekeken heb.
Gevoelsmatig denk ik dat de drie Leuba’s die ik hierboven noem niet echt iets met elkaar te maken hebben, behalve dat ze allemaal in de Zwitserse horloge industrie zaten.

Absoluut!

Lijkt me trouwens een knetter zeldzaam exemplaar, als je je realiseert hoe moeilijk de ‘gewone ronde’ Leijona’s al te vinden zijn. Ga je de eigenaar nu stalken, Jeroen?

1 like

Haha, nee dat niet. Ik kom nog steeds zelf leuke dingen tegen al ben ik wel selectiever geworden.

1 like

Seamaster met vierkante compressor kast :slightly_smiling_face:

12 likes

Even wat opgeduikeld uit de projectenbak; vintage is het zeker, vierkant niet helemaal :grin:

@Lexaf, als ik deze een keer uit elkaar ga trekken klop ik bij je aan voor een bandje, want hier is volgens mij echt niks meer voor te vinden :sweat_smile:

11 likes

Met PUW 1561D onder de kap ?

Ik had geen idee, dus gelijk maar even open gemaakt; blijkbaar niet; uurwerkje is een Dugena 4400 / Amida 7350 :innocent:

http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?10&ranfft&&2uswk&Dugena_4400

10 likes

Wat een klomp :open_mouth:

1 like

Doen, Wilko! Uitdaging. Zet ik er een stevig stuk leer op.
Wat is de lug maat / bandaanzet?

2 likes

Ik schat 30mm

2 likes

476c4dc6dc36704d1e000d33362a9675--emoji-faces-smiley-faces

Een limerickje waard:

Vriend Wilko vond in een laatje een 4hoekig brok staal.
Een horloge, analoog maar toch ook digitaal.
Nu moest hij nog iets vinden
Om 't aan zijn polsje te binden.
Want zonder riem blijft het ding toch wat kaal.

6 likes

Ik zou een schuifmaat adviseren :grin:

2 likes

Hij is niet subtiel vormgegeven :rofl::rofl:

Haha, geweldig :+1::+1::+1::+1::laughing::laughing::laughing:

Uitdaging staat :+1::+1::sunglasses:

Je hebt hem onderschat, lugwijdte is 35 mm :muscle::muscle::muscle::innocent::innocent:

3 likes