Als wij jaloers gaan worden op alle mooie dingen die op dit leuke forum voorbij komen wordt het tijd voor een andere hobby of het plegen van een stevige bankoverval om de aanschaf van allerlei jaloersmakende dingen te bekostigen.
Ja, je hebt helemaal gelijk.
Echter voor deze maat (24 mm.) heb ik nog nergens een passende wijzerplaat kunnen vinden en als ik er een dacht te hebben gevonden dan zit er geen seconde wijzer aanduiding op de 6 uur. Dus zoeken naar de bekende speld in de hooiberg.
Dus heb ik deze er maar weer op terug gezet.
Hier een vergelijkbare plaat met uurwerk, maar voordat je die hier hebt kost hij meer dan het hele horloge waard is denk ik. 

Wel zo netjes om te vermelden dat het een redial is lijkt me…. Sneu als mensen geld uitgeven aan een horloge en in de veronderstelling zijn dat het origineel/authentiek is.
Ja, inderdaad, niet te geloven.
Dan lees ik ook nog dat het uurwerk niet functioneert.
Dit object komt vermoedelijk uit een gouden kast die is omgesmolten.
Hij zal dit niet snel kwijtraken, zeker niet voor die prijs.
Deze wijzerplaat heeft een speciale maat en er zijn maar weinig van deze horloges gemaakt met dit formaat display. Dus weinig interesse.
En wat betreft het uurwerk, daar is zijn prijs ook veel te hoog voor zeker als het ook niet functioneert, ik heb een la vol met deze kalibers. Ook die worden langzaam zeldzamer, maar deze verkoper denkt snel rijk te worden.
Ik denk dat hij geen enkele kennis heeft van dit soort dingen.
Maar als ik al die idiote aanbiedingen zie de laatste tijd, dan moet ik intussen wel miljonair zijn. Wel, dat is dus niet zo.
dixi
Helemaal juist.
Mijn insteek was het mechanische gedeelte en de zeldzaamheid van het model.
Had zeker moeten vermelden dat de plaat een redial was.
Dus het ding weer in de la met de on/af exemplaren en weer rustig wachten totdat de juiste plaat erbij is gevonden.
Heel fraai Pieter! En qua vierkant: kan nog net!
Supervondst. New Old Stock Vintage is toch altijd een bijzondere en zeer aantrekkelijke categorie bij het verzamelen van horloges. Je moet echt veel geluk hebben bij het vinden ervan.
Dit alles nog los van het prachtige ontwerp. Tenminste; IK hou er wel van!
Oh, ook nog datum op 12. Heel fraai en zie je bijna nooit.
Gefeliciteerd met je aanwinst.

Ja die Lex, dank je voor de lovende woorden en de coulance in het niet al te vierkant zijn 
Is goed Pieter
Ik ben zeer ruimhartig.
Zal ik dat dan ook maar zijn voor de hier boven afgebeelde?
Ik moet zeggen, @Scudo, het komt op mij op de een of andere manier toch wel vierkant over…
Vandaag ook weer eens even een vierkante polsprikkelklok - mijn oude Edox
Even uit het JLC laatje gehaald en mag even luchten.
Deze opberg doos kwam in gebruik na de periode dat leCoultre de naam Jaeger le Coultre officieel ging voeren in Amerika. Dat is jammer, de oude dozen waren veel mooier. Maar ja, alles verandert een keer.
Op de volgende foto is het bolronde glas goed te zien.
Eigenlijk zou ik over dit horloge een apart NA topic kunnen schrijven, gezien de bizarre tocht die het heeft gemaakt voordat het vanuit de Oekraine eergisteren bij mij arriveerde. Het heeft er 4 maanden over gedaan.
Maar dat doe ik later dan nog wel een keer. Hier mag hij in beeld omdat hij Vintage & Vierkant is.
Het is een Pobeda met een prachtige diep paarsblauwe wijzerplaat die heel lastig in de goede kleur te fotograferen blijkt te zijn. Daarom ook nog een fotootje erbij van de Oekraïense verkoper die het wel lukte om het blauw er mooi op te krijgen.
Al met al een mooie aanwinst in mijn (deel)verzameling Ouwe Russen.
Erg mooi die wafeltjes plaat en ook een zeer fraaie kastvorm. Toont lekker groot ook. Veel draagplezier! (aan je rechter pols?)