En het thema is: Vintage en Vierkant

New old stock van 80-90 jaar oud deze uurwerken.

Morgen komt mijn ring light en macrolens van Kodak voor de smeurtphone toe.
Ik hoop dan nog betere foto’s te kunnen schieten van al het vintage geweld. :wink:

5 likes

Prachtig hoor! Art deco heb een groot zwak voor.
En deze zijn nagenoeg nieuwstaat.
Erg mooi.

2 likes

Ziet er fris uit, top :+1:

1 like

Gefeliciteerd er mee Daniel :100:
Fijn horloge om te dragen en goed afleesbaar ook… De mijne ook weer eens dragen, bedankt voor de inspiratie!

1 like

Deze is ook wat vierkant :grinning_face_with_smiling_eyes:

6 likes

Twijfelgeval. Het zijn de lugs, het horloge is eigenlijk rond… maar als jij 'm vierkant vind, dan is ie dat :slight_smile:
Wel weer typisch Seiko met die verzonken kroon.

p.s Ik kom er net pas achter dat de datum niet alleen in het engels is, maar ook in het nederlands. Vrij uniek?

@Mdr
Bijna alle Seiko uurwerkjes met een datum en dag schijf zijn tweetalig. Veel combinaties komen voor. Heel vaak Engels-Spaans. Eén van de twee talen is meestal Engels. Je zie ook combinaties met Japans, Chinees en Hindi. Frans-Duits komt ook voor. Gezien het kleine Nederlandse taalgebied is Engels-Nederlands redelijk zeldzaam maar ze zijn wel gemaakt, ik neem aan op bestelling van de Nederlandse importeur.

3 likes

Super bedankt voor de opheldering. Maakt het horloge voor mij nog meer bijzonder!

1 like

Bandjeswissel op deze *Vintage en vierkant"
*

13 likes

Mooie Mobilia, het merk zegt me niks maar check eens die kastafwerking en het hoogstwaarschijnlijk originele bandje. :star_struck:

20 likes

Prachtig ding! Ja joh indie tijd maakte men soms een feestje van de kast. En heel vaak met kleine merken hoor. Echt geweldig.
Leuke fotoshoot!
Thanx

2 likes

6 likes

13 likes

Ouwe 4kante Rus. Altijd goed.

@Maximus
Ouwe 4kante Omega! Heel mooi!
Geniet er van, beiden.

Hier een ouwe 4kante Omega voor een dame:

Kast ca. 21 x21 mm zonder kroon & lugs. Caliber 620.
Helaas is de opwindveer gebroken, dus daar moet aan gerepareerd worden.
Heb je er zin in en tijd voor @Tokes? Ik hoor wel (PB).

12 likes

Vierkant genoeg?

9 likes

Wel Lex, dat klusje is een fluitje van een cent, dat zou jij zeker ook kunnen repareren. :innocent:
Van deze kalibers heb ik nog wel een aantal uurwerkjes liggen in mijn omega laatjes.
Een nieuwe opwindveer heb ik ook nog wel in die maat.
Die liggen overigens in mijn veren opberg dozen, ik heb niet overal laatjes voor als je dat soms denkt. :yum:

2 likes

Ik denk dat je me toch iets te hoog inschat, Huib. Bovendien is hier niet alleen sprake van een veer vervangen, maar het uurwerkje moet ook een volledige beurt hebben om daarna weer regelmatig gedragen te kunnen worden. Ik heb die vaardigheid gewoon niet en omdat het hier een erfstukje betreft dat ook nog eens niet van mij is, durf ik het risico niet aan dat er wat mis gaat als ik er zelf aan ga prutsen. Ik ben er echt niet zo handig in als jij wel denkt. Kastjes opkalefateren, zelfs een glaasje op maat maken of een min of meer gecompliceerd (leren) bandje vervaardigen gaat me redelijk tot goed af. maar ik heb na een (te) groot aantal mislukkingen, varierend van een ‘ongelukje’ tot regelrechte blunders, besloten niet meer te werken aan horloge calibers, tenzij het een wrakje is waar niks aan te verliezen is als het mis gaat en alleen als het een horloge van mijzelf is.
Een asje verwijderen om een uurwerk uit de kast te nemen is voor mij het maximum. Ik heb een professional gevonden die deze mooie Omega Dame voor mij gaat repareren en servicen. Dat mag wat kosten en dat betaalt de (toekomstige) eigenaresse / draagster met plezier.
Desalnitteminniettegenstaandetot…: mijn dank voor het meedenken!

5 likes

12 likes

aan deze Rotary ben ik momenteel aan het werken

7 likes