En het thema is: Vintage en Vierkant

Mooie Lord Matic!

Ik hoop binnenkort een vierkante King Quartz te krijgen, in mint conditie. Alleen weet ik nog niet, of hij het ook zal doen.
Dit zou hem moeten worden:

6 likes

14 likes

Ook (weer) een hele mooie John!

1 like

Vanbinnen ook :wink:

3 likes

veel succes ermee

image WOW!!!

2 likes

Ik vind 'm ook heel tof Lex, veel van de oude horloges uit het Pronto-Verdal-lot dat ik bezit zitten vast door verouderde, opgedroogde olie en zijn niet opwindbaar, maar deze wind zo soepel als een nieuw mechanisch horloge. Voorzichtig 4 halve draaitjes aan de kroon en er zat weer leven in!

3 likes

Geweldig he, als zo’n oud horloge (new old stock of niet) toch weer gelijk tot leven komt. Echter: toch maar even lekker een servicebeurt geven, want die ouwe olie werkt toch als schuurpapier, ook al heeft het horloge in het verleden heel weinig gelopen. In elk geval heel veel plezier gewenst van deze fraaie Verdal. Pronto / Verdal is sowieso een mooi en collectable merk!

2 likes

Je hebt volkomen gelijk, doe ik ook als ik ze houd. Van zodra ik teveel weerstand voel bij horloges van deze leeftijd laat ik het voor wat het is of gaan ze door naar een horlogemaker. Maar deze gaat naar een nieuwe eigenaar via veiling. Ik kan ze niet allemaal houden, anders ben ik binnenkort een horloge-hoarder. Ik vermeld dan ook dat als de koper het horloge wil gebruiken en dragen, dat een onderhoud onontbeerlijk is.

1 like

6 likes

Ik heb weer een fraai vierkant horloge. Longines met 18k gouden kast :ok_hand:

19 likes

Mmmm, een beauty! Wat is de maat? Leeftijd?

14 likes

Ik heb een extract of the archives aangevraagd bij Longines, horloge is in 1970 geproduceerd. Kast ex kroon is 30mm breed :slightly_smiling_face:

1 like

Leuk dat ze deze gegevens verstrekken bij Longines. Lang niet alle horlogemerken zijn zo vriendelijk met het verstrekken van gegevens van de producten die ze in het verleden gemaakt hebben. Zo’n ‘officieel’ papiertje is toch een soort certificaat en het is altijd leuk om de horloges in je collectie goed gedocumenteerd te hebben.

1 like

Ciny Art Deco fancy lugs met gebold glaasje.

15 likes

Man, man wat een prachtige art deco exemplaren laat je hier zien! Dit is nou eens echt vintage!
En kennelijk heb je een redelijk onuitputtelijke bron, voor dit soort horloges in vrijwel N.O.S conditie.
Een stokoude horlogemaker of juwelier die zijn zaak opdoekt? In een verstopt dorpje in de duistere binnenlanden?
Ik begin jaloerse gevoelens te ontwikkelen.
Geniet ervan in elk geval en leuk dat je ons (mij tenminste wel) laat meegenieten.

1 like

Hey Lex,

Bedankt!
Ik zou het pas een crime vinden om deze niet met jullie te delen. :wink:

Het besef is er dat dit een once in a lifetime meevaller is op horlogegebied, het lotje dat ik heb kunnen bemachtigen. Zeker het feit dat het veelal ongedragen horloges zijn van + 80 jaar oud.
Ik ben in de eerste plaats nog steeds liefhebber, maar om de hobby te bekostigen en exemplaren te laten servicen die ik zelf houd, doe ik af en toe iets weg op veilingsites of hier.

Vooraleer ze het nest verlaten probeer ik dan nog wat leuke foto’s te maken als referentiemateriaal voor je topic…

Groet

John

3 likes

Prachtig John!
Is die bak vintage horloges nu nog niet leeg?
Ben benieuwd wat er nog meer tevoorschijn komt!

2 likes

:rofl: