En het thema is: Vintage en Vierkant

8 likes

9 likes

Deze vind ik ook wel iets voor jou Lex :male_detective:

1 like

14 likes

Yess! Die op Ebay…
Interessant ding hoor. Maar in die staat … en voor die prijs …
En dan ook nog eens defect en “moeilijk te repareren”.
Geen wonder dat ie 'm opnieuw heeft moeten plaatsen.

Bestaat er een emoticon voor ‘gaatje in je hoofd’?.. :joy: :rofl:

Die van @Robsfavorites is wel heel mooi! Ze zijn dus te vinden in een goede staat.
Heb jij er zo’n vermogen voor betaald Rob?

1 like

16 likes

Een beetje een einzeiger :yum:

12 likes

8 likes

Familie op basis van de kastvorm Lex? Dat zou zomaar kunnen, van die periode lijken vrijwel alle vierkante kastjes wel heel erg uit dezelfde fabriek te komen.

Dezelfde vorm kom ik al jarenlang van meerdere merken tegen, bijv. van Enicar heb ik ze in zowel chrome als verguld en met minimale variatie (helaas leeg).

10 likes

Misschien al eens eerder hier gepost maar sinds kort is het uurwerkje geserviced en nu dus ook lopend - dus hier even mijn vierkantige Citizen met zijn vele vlakjes in kast, glaasje en wijzerplaat :relieved:

12 likes

Mooi dimg, Don. Jaren '60 (?) time capsule.
De wijzerplaa in verlopende kleuren en de opgelegde indices vind ik typisch Citizen.
Leuk om naar te kijken en ik denk ook een conversation piece als je m draagt.
Veel plezier er mee!

1 like

Eerder al eens gepost maar na een upgrade met blitse elastofixo is ie er hier ook weer, speciaal voor de liefhebbers

14 likes

Nog even een update in dit topic.
Een aparte Le Coultre, de Amerikaanse uitvoering van Jaeger le Coultre.
Hier zit een hele gewone JLC uurwerk in, de kast is in Amerika gemaakt.
Pure belasting kwestie, import van een uurwerk was vele malen goedkoper dan een volledig gemonteerd horloge.

Wittnauer monteerde het uurwerk in de kast en werd het zo in de handel gebracht.
We praten dan over de jaren 60.
Dit is een gold filled kast met een zilverkleurige wijzerplaat.
Kaliber 480-W uurwerk en een kastmaat van 26 mm.
Indertijd een maat die gewoonlijk door mannen werd gedragen.

Nu zou het een unisex horloge kunnen zijn, misstaat zeker niet op een dames pols.

18 likes

Heel mooi juwelierswaardig -ondanks ‘slechts’ gold filled- horloge, Huub. Mooi bandje ook!

Dat die kleine maatjes niet (meer) door mannen gedragen kunnen worden is ook maar een modeopvatting hoor. Ik zelf schaam me er niet voor om dit om de pols te hebben:

Faith, USA, gold filled 24 x 38 mm excl. kroon, incl lugs, uurwerk (nog) onbekend, jaren '30
En vierkant is hij -of zij?- ook nog, dus we blijven on topic :slight_smile:

19 likes

10 likes

Vintage? Ja denk het wel. Vierkant? Ik denk net niet… :thinking:

1 like

Inschattingsfoutje van mij. Een horloge met geïntegreerde band = vierkant, is wat te kort door de bocht.

11 likes

7 likes

13 likes