En het thema is: Vintage en Vierkant

Jammer, weet je wat er loos is?

1 like

Letterlijk loos :innocent: want er rammelt iets sinds een paar jaren - toen ik hem pas had en hij nog een beetje liep zat er al een ‘dingetje’ half los van de soldeer puntjes. En quartz is/was bij de reparateurs die ik ken een no go, net als stemvorkjes :yum:. En dan volgt 't laatje met kneusjes, nog zat andere to do’s :smirk:

1 like

Indrukwekkend! Niet allemaal echt helemaal vierkant, maar gezien de bijzonderheid van de diverse exemplaren is je dat vergeven. Dank voor het delen, Friso.

1 like

Daar zitten hele mooie tussen :heart_eyes:

1 like

NA: Dit is vierkant en toch ook niet. Een aparte kastvorm. Het merk Alberto stelt in de horologische geschiedenis niets voor, maar het is de naam die mijn vader vaak hanteerde als hij zich voorstelde. Omdat ik de kast cool vond en laatst ook een horloge met mijn moeders naam erop had gescoord, kon ik niet anders dan toehappen. Die van mijn moeder was 3x zo duur: maar liefst 15 euro. :upside_down_face:

De wijzerplaat leek in de advertentie zoals hierboven vrij saai, maar heeft toch een fraaie sunburst met een donkerrode gloed.

6 likes